Mine katte er løbet væk fra Skelvej Osted 4320 Lejre

Efterlysning

[B][B]Mine to huskatte Nala og Hannah der normalt bor i lejlighed i Buddinge, har været væk fra min svigerfars hjem i Osted siden den 07.06 Hannah er mørkegrå brindle og Nala er stribet gråtabby. De kan være meget skræmte, da de ikke kender området så godt
Hannah har været på små løbeturer fra lejligheden sidste sommer, hvor vi kunne kalde hende op igen. Nala er ikke så glad for at komme ud. For to år siden var hun væk samme sted, men kom tilbage efter tre dage. Dengang var Hannah ikke ude af min svigerfars hus.
Håber I vil kigge efter dem!
Har I evt. nogle erfaringer med katte der er væk fra et ukendt sted…? Eller andre gode erfaringer med bortløbende katte? Og spørg gerne

Hilsen Sasja og Henrik[/B][/B]

Jeg har hørt, at man kan hjælpe sin kat til at finde hjem igen, hvis man sætter en katteseng/transportbur/andet kattemøbel, som den er tryg ved og som har kattens lugt, udenfor hvor den forsvandt. Sæt også en skål med vand, men ikke mad da det tiltrækker fremmede katte og ræve. Drys evt. kattegrus fra kattebakken omkring huset også. Forhåbentligt kan katten lugte, at det er hér, den bor, og søger sikkerhed i sin seng/bur. Tjek flere gange dagligt, på forskellige tidspunkter af døgnet, om katten skulle have fundet tilbage til sengen/buret.

Du kan få råd til, hvad du kan gøre, i denne artikel:

http://www.kattegale.dk/content.php?r=118-Min-kat-er-v�k-hvad-g�r-jeg

Og lad så endelig ikke den anden kat komme ud at løbe, før den er hjemme igen. Katten har, som du også selv er inde på, ikke nogen pejlemærker at finde hjem efter, når den kommer ud et fremmed sted.

Tror jeres råd har hjulpet, de er begge hjemme igen og skal ikke derud igen.

Tak for den positive opdatering.

Vi bliver alle klogere - især gør der rigtig ondt - uvished er det frygteligste der findes …