Jeg tænkte det kunne være lidt sjovt at lærer de forskellig katte her KG lidt bedre at kende så jeg starter med at præsentere mine egne katte.
Cæsar:
Cæsar er ubestridt ”lederkatten” her hjemme, der foregår intet uden hans ”godkendelse”, han holder styr på flokken, viser hvad rigtig og forkert opførelse, hvad der kan spises og hvad der IKKE kan spises :-).
Hvad Cæsargør er altid rigtigt!!!
Cæsar tager altid imod nye katte, hvis den nye ikke kan enes med Cæsar kan den ikke bo her. Cæsar holder ro, vil ikke have ballade, tager altid den ”svageste” parti, og går simpelthen imellem hvis der er 2 der er oppe og toppes. Er der en kat som er ”ked af det” lægger han sig sammen med den, giver trøst, støtte og omsorg. Dette omfatter så også mig, har jeg det skidt, viger Cæsar ikke fra mig.
Cæsar har nogle gange været på besøgpå IK (hvor jeg har ham fra), her går han rundt til alle burene, sætter sig foran den kat som har det sværest ved at være der, og selv der virker hans utrolige ro som han udstråler.
En kat som ham møder man kun en gang ilivet.
Yaba Daba Doo:
Yaba er en blid kat, han vil gerne være venner med alle, hviler i sig selv, vil gerne have selskab af de andre katte, men kunne dog sagtens trives som ene kat, bare hans menneske er der.
Yaba foretrækker til hver tid hans menneske frem for de andre katte.
Yaba tager tingene som de kommer, altid med høj haleføring, men vil egentlig helst at tingene foregår som de plejer :-). Om Yaba er på udstilling, et hotelværelse eller hjemme er underordnet for ham., så længe jeg bare også er der.Yaba lever efter devisen: en fremmed kat er blot en ven han endnui kke har mødt. Jeg har endnu til gode at se ham vred.
Pelle:
Pelle har haft et hård liv, alt for hårdt liv det første års tid af han korte liv. Pelle blev helt bogstaveligt smidt ud, han er fundet i en skraldespand, og han ved desværre hvad mennesker er i stand til at gøre.
Pelle var rædselsslagen for mennesker og især hænder. Dette er han dog kommet nogenlunde over, dog kræver Pelle at man tager hensyn til ham, og han kan forsat blive bange for hænder.
I det daglige er Pelle helt klar”Bodyguard” katten, prøv at gøre Mikkel noget, og du vil finde ud af hvor hurtigt en perser kan bevæge sig. Pelle ser det som hans livsopgave at beskytte Mikkel, imod alt der kunne true ham, han er bevæbnet og han er ikke bange for at bruge de våben han har
Pelle er desuden en meget kærlig kat, når han bare får den tid han har brug for.
Mikkel:
Mikkel var den mindste i kuldet, kunne ikke klare at hans mor forlod kuldet da han var ca 4 uger. Mikkel blev håndopmadet, men trives ikke rigtigt, ville ikke voksen, legede ikke som en killing skal gøre. Det blev aftalt at jeg ville give ham en chance, efter at han havde været igennem en grundigt dyrlægekontrol (som intet viste). Mikkel flyttede ind her og han blomstrede i den grad op under kyndige vejledende poter fra min andre drenge. Særligt har han knyttet sig til Onkel Yaba, og han stole på at Onkel Pelle passer på ham. Mikkel har mere selvtidlig end godt er, han er fuldstændig overbevist at alle bliver bange for ham når han stiller sig op og ”truer”, hvad Mikkel overser er at der står 5 store hankatte bagved ham, som bestemt ikke er til at spøge med:-) Det er altid godt med rygdækning.
Hr Jesper:
Jepser falde lidt udefor, han er jo Birma i en perserflok. Jesper er en sjov kat, altid med på den værste, benytter sig i den grad af at han er meget lettere bygget end perserne, så han kan løbe / springe bedre end de kan. Når der er ballade kan jeg være stensikker på at finde Jesper midt i det hele, ting som går i stykker er med garanti også Jesper der har haft en pote med i spillet. Jesper benytter sig af at han aldrig er blevet voksen i Cæsar’s øjne, så har han stadigvæk ”killinge”status og må derfor alt. Nu skulle man tro at Jesper efterhånden havde vænne sig perserens udseende, men nej, han tro forsat at han bliver spist hver gang han ser en ny perser. Og ja, det er næselængden der gør forskellen, for Jesper blev faktisk ikke bange for Pelle (som er langnæset perser).
Jepser er nok det mest redte Birma i DK, for når jeg gør klar til at ordne perserne foregår det på flg. måde: Børst Jesper, finde en perser, sæt Jesper ned og perser på bordet (meget hurtigt), børst perser og sæt den ned på gulvet, Børst Jesper, find næste perser osv. så Jesper bliver faktisk børstet ca 5 - 6 gange dagligt
Bamse:
Bamse kom i klemme hos forrige ejer, som havde købt ham blot 1/2 år tidligere, men havde fundet sig en kæreste som ikke kunne lide katte og ud skulle Bamse. Trods alle forsøg fra opdrættes side ville ejer dog ikke samarbejde, det lykkes dog tilsidst at får ejer overtalt til at jeg måtte hente Bamse. Det var godt, for han gik alene i et lille mørkt rum uden kontankt til nogen. Bamse havde dog ikke nået at tage varig skade på krop og sjæl, så efter lidt tid, tøede han op og er idag en meget legesyg og glad kat. Er der lagt op til fræs, er Bamse klar og han tager gerne nogle timers leg med mit barnebarn. Bamse er en helt igennem glad, kærlig og nem kat.