Mine katte

Jeg tænkte det kunne være lidt sjovt at lærer de forskellig katte her KG lidt bedre at kende så jeg starter med at præsentere mine egne katte.

Cæsar:
Cæsar er ubestridt ”lederkatten” her hjemme, der foregår intet uden hans ”godkendelse”, han holder styr på flokken, viser hvad rigtig og forkert opførelse, hvad der kan spises og hvad der IKKE kan spises :-).
Hvad Cæsargør er altid rigtigt!!!
Cæsar tager altid imod nye katte, hvis den nye ikke kan enes med Cæsar kan den ikke bo her. Cæsar holder ro, vil ikke have ballade, tager altid den ”svageste” parti, og går simpelthen imellem hvis der er 2 der er oppe og toppes. Er der en kat som er ”ked af det” lægger han sig sammen med den, giver trøst, støtte og omsorg. Dette omfatter så også mig, har jeg det skidt, viger Cæsar ikke fra mig.
Cæsar har nogle gange været på besøgpå IK (hvor jeg har ham fra), her går han rundt til alle burene, sætter sig foran den kat som har det sværest ved at være der, og selv der virker hans utrolige ro som han udstråler.
En kat som ham møder man kun en gang ilivet.
Yaba Daba Doo:
Yaba er en blid kat, han vil gerne være venner med alle, hviler i sig selv, vil gerne have selskab af de andre katte, men kunne dog sagtens trives som ene kat, bare hans menneske er der.
Yaba foretrækker til hver tid hans menneske frem for de andre katte.
Yaba tager tingene som de kommer, altid med høj haleføring, men vil egentlig helst at tingene foregår som de plejer :-). Om Yaba er på udstilling, et hotelværelse eller hjemme er underordnet for ham., så længe jeg bare også er der.Yaba lever efter devisen: en fremmed kat er blot en ven han endnui kke har mødt. Jeg har endnu til gode at se ham vred.
Pelle:
Pelle har haft et hård liv, alt for hårdt liv det første års tid af han korte liv. Pelle blev helt bogstaveligt smidt ud, han er fundet i en skraldespand, og han ved desværre hvad mennesker er i stand til at gøre.
Pelle var rædselsslagen for mennesker og især hænder. Dette er han dog kommet nogenlunde over, dog kræver Pelle at man tager hensyn til ham, og han kan forsat blive bange for hænder.
I det daglige er Pelle helt klar”Bodyguard” katten, prøv at gøre Mikkel noget, og du vil finde ud af hvor hurtigt en perser kan bevæge sig. Pelle ser det som hans livsopgave at beskytte Mikkel, imod alt der kunne true ham, han er bevæbnet og han er ikke bange for at bruge de våben han har :slight_smile:
Pelle er desuden en meget kærlig kat, når han bare får den tid han har brug for.
Mikkel:
Mikkel var den mindste i kuldet, kunne ikke klare at hans mor forlod kuldet da han var ca 4 uger. Mikkel blev håndopmadet, men trives ikke rigtigt, ville ikke voksen, legede ikke som en killing skal gøre. Det blev aftalt at jeg ville give ham en chance, efter at han havde været igennem en grundigt dyrlægekontrol (som intet viste). Mikkel flyttede ind her og han blomstrede i den grad op under kyndige vejledende poter fra min andre drenge. Særligt har han knyttet sig til Onkel Yaba, og han stole på at Onkel Pelle passer på ham. Mikkel har mere selvtidlig end godt er, han er fuldstændig overbevist at alle bliver bange for ham når han stiller sig op og ”truer”, hvad Mikkel overser er at der står 5 store hankatte bagved ham, som bestemt ikke er til at spøge med:-) Det er altid godt med rygdækning.
Hr Jesper:
Jepser falde lidt udefor, han er jo Birma i en perserflok. Jesper er en sjov kat, altid med på den værste, benytter sig i den grad af at han er meget lettere bygget end perserne, så han kan løbe / springe bedre end de kan. Når der er ballade kan jeg være stensikker på at finde Jesper midt i det hele, ting som går i stykker er med garanti også Jesper der har haft en pote med i spillet. Jesper benytter sig af at han aldrig er blevet voksen i Cæsar’s øjne, så har han stadigvæk ”killinge”status og må derfor alt. Nu skulle man tro at Jesper efterhånden havde vænne sig perserens udseende, men nej, han tro forsat at han bliver spist hver gang han ser en ny perser. Og ja, det er næselængden der gør forskellen, for Jesper blev faktisk ikke bange for Pelle (som er langnæset perser).
Jepser er nok det mest redte Birma i DK, for når jeg gør klar til at ordne perserne foregår det på flg. måde: Børst Jesper, finde en perser, sæt Jesper ned og perser på bordet (meget hurtigt), børst perser og sæt den ned på gulvet, Børst Jesper, find næste perser osv. så Jesper bliver faktisk børstet ca 5 - 6 gange dagligt :slight_smile:
Bamse:
Bamse kom i klemme hos forrige ejer, som havde købt ham blot 1/2 år tidligere, men havde fundet sig en kæreste som ikke kunne lide katte og ud skulle Bamse. Trods alle forsøg fra opdrættes side ville ejer dog ikke samarbejde, det lykkes dog tilsidst at får ejer overtalt til at jeg måtte hente Bamse. Det var godt, for han gik alene i et lille mørkt rum uden kontankt til nogen. Bamse havde dog ikke nået at tage varig skade på krop og sjæl, så efter lidt tid, tøede han op og er idag en meget legesyg og glad kat. Er der lagt op til fræs, er Bamse klar :slight_smile: og han tager gerne nogle timers leg med mit barnebarn. Bamse er en helt igennem glad, kærlig og nem kat.

Det skal lige nævnes at kattene er af flg racer:
Cæsar = Perser (internatkat)
Yaba Daba Doo = Perser (fra opdrætter)
Mikkel = Perser (fra opdrætter)
Pelle = Perser (internat kat)
Hr Jesper = Hellig Birma (fra opdrætter)
Bamse = Exotic (fra ejer / opdrætter)

Jeg synes altså lidt der mangler billeder med så mange fine beskrivelser :slight_smile:

Cæsar sort/hvid perser

Yaba Daba Doo Rød/hvid perse

Pelle Black Silvershaded Perser

Hr Jesper Bruntabby Hellig Birma

Bamse Hvid Exotic

Mikkel Rød/hvid perser (ca 5 mdr på billedet)

Sikke nogle dejlige historier og ikke mindst billeder. :hjerte:
Jeg har selv været så heldig på en TICA udstilling, at hilse på både Yaba Daba Doo og Cæsar.
Der er vist ingen tvivl om, at Cæsar er en meget speciel kat og sikke en ro, den kat har - selv på udstillinger.

Så kan jeg da fortsætte med at præsentere mine to vidundere, Theo og Milou:

Theo er en Norsk Skovkat som fylder 2 år d. 31.3 :hjerte:
Han er en meget tilbagelænet, lidt doven fyr. Han er en rigtig venlig kat, men ikke nogen “klister”-kat. Han kommer selv når han vil have nus og kæl, men så helmer han ikke før han har fået hvad han vil have. Han stanger og puffer til os indtil vi smider hvad vi har i hænderne og kæler med ham.
Han løber alle i møde der kommer ind af døren, og hans store favoritbeskæftigelse, udover at sove, er at hjælpe med at pakke varer ud når der er købt ind :slight_smile:
Han har en sort plaid som han elsker at putte i, og han skal pakkes helt ind i det, så det er vigtig at tjekke om han ligge i det inden man sætter sig eller lægger noget på det! Ellers er han yndlingssted den øverste køje i kradsetræet, som Milou gerne må låne, men når han vil ligge der smider han hende ned :slight_smile:
Han spiser stort set kun tørfoder, men elsker til gengæld sin vandfontaine, så jeg er ikke bekymret.
Han er lidt af en kylling når det kommer til høje lyde, og hader støvsugeren og hårtørreren :uha:
Og så er han, som det kan ses, en utrolig flot fyr:

Milou, er hans kuldsøster, og meget forskellig fra sin bror :slight_smile:
Hun er ufattelig nysgerrig og opfindsom, og en hel del modigere end Theo. Og bestemt ikke doven, nærmere hyperaktiv! Hun er med til ALT hvad vi foretager os! Hun hjælper med madlavning, rengøring og personlig hygiejne, og det er stort set umuligt at gå på badeværelset uden hende.
Når hun keder sig, og det gør hun tit, smider hun ting på gulvet. Hun kan rydde hele skrivebordet hvis det skal være, og hun bliver ved indtil man leger lidt med hende :slight_smile: Hun kan åbne skuffer og døre, og har været steder i huset hvor Theo aldrig har sat sine ben, fx. oven på reolen hvor hun ofte ligger og skuer ud over stuen. Hun åbner selv en skuffe så hun kan komme derop.
Hun sover ikke ret meget, men når hun gør, elsker hun sin lille hule hvor hun kun lige kan være :slight_smile:
Hun fandt hurtigt ud af at udstillinger ikke er noget for hende overhovedet, så det har vi en aftale om at hun ikke skal prøve igen :ok:
Det er faktisk lidt sært, for jeg ville tro at lige præcis hun, var nysgerrig og selvsikker nok til den slags, men det har vist sig at hun slet ikke bryder sig om det, så det skal hun naturligvis ikke mere :slight_smile:
Hun er, som sin bror, fantastisk smuk:

[ol]
[li] Why forget Oline Mavepine var opdrætters lavet og født af min Burmer Mulle. [/li][/ol]
Oline er min pralekat, udstillet til EU champ. Fordi hun altid har befundet sig fint på udstillinger. Hun er min Hjertekat, mor til 4 kuld, hvor 2 killinger er solgt til avl - - hvor jeg stadig følger efterkommerne, hun er min bedste ven, og husets eneste regent.

[ol]
[li]Da jeg indså, at jeg ikke kunne leve uden en Singapura, fik jeg lov til, at købe Spookipawz Mis Sophia. [/li][/ol]
Lille Fisen er en utrolig diskret kat, der elsker, at blive nusset på maven når hun hopper op i min seng. Hun blev mor til skandinaviens første Singapurakuld på 2 piger og 1 dreng.

[ol]
[li]Jinnomni Heatherhills Charmer, blev købt så vi kunne få killinger.Han lignede en kær lille Grimlin, da jeg hentede ham i UK. [/li][/ol]
Charmer voksede og blev far. Er nu kastreret og ” ham vi leger med”

[ol]
[li]Ab’en’es Face of an Angel, er så egen avl, lille bitte yndig kat, der har været ”teenager” fra fødslen = lettere hysterisk hvis noget går hende imod, og til gengæld spiller baby, så Oline tager sig af hende! Nu kastreret. [/li][li]Why forget PikuPiku , er et impulskøb, fordi jeg altid har ønsket mig en blå Burmeser ,- og her var én med den smukkeste blå farve jeg nogensinde har set. [/li][/ol]
Pixen var egentlig købt til opdræt, - - - men ”jeg er for gammel”, så hun er nu kastreret, - - - og er huset uromager, altid parat til ballade, og husets mest populære kat, blandt de 4 børn + kammerater, der har deres gang hos mig , hun er desuden min sovebamse, hvis ikke Face har snuppet pladsen under min dyne

Blev vist lidt rodet ???

Cats og Co0nni

Så kan jeg præsentere mine missere…

Snebold
Snebold er en blandingskat… Han var den første kat, som vi fik (sammen med hans bror, som er i himlen nu). Han er en stor og doven kat. Han gør kun ting, hvis det er til fordel for ham, eller han virkelig skal… :stuck_out_tongue:
Han er ikke katten, som gider lege så meget. Men når han vil, ja så er det vildt, fordi han er så stor.
Snebold er klodset!!! MEGET klodset. Han har smadret en del ting her i huset, fordi han lige troede, at han kunne gå forbi…
Herhjemme er Snebold også “bossen”… :stuck_out_tongue: hvis to har en lille konflikt, så skal han bare vise sig, og så er det slut :slight_smile:
Snebold er en hyggetrold, og vil helst ligge på ens bryst og sove… og det er tungt! Men han får dog lov nogle gange…
Ellers er jeg ved at lære ham, at man sagtens kan ligge ved siden af :wink:

Prins Valiant aka Prinsen aka prinseprut
Prins Valiant var vores første racekat og norske skovkat.
Prinsen er en lille(og fed) rolig kat,som elsker at putte… Især hvis man ligger i sengen. Han vil helst være hvor vi er.
Han skal helst sove inde hos os om natten (vi har lukket dør). Hvis man ikke får lov til det, så er han ulykkelig.
Prinsen er faktisk heller ikke den store legekat. Han vil hellere putte :wink:

Alexis aka Sussi (lol
:høhø:)
Alexis var med i vores første killingekuld. Hun var den mindste i kuldet. Hun havde en svær start på livet, men i dag fejler hun intet, udover at hun er en lille norsk skovkat.
i daglig tale kalder jeg hende Sussi? …Hvor kommer det fra? LOL, ja, jeg har det med at synge og kalde mine katte alt muligt… Først blev det lexis…Så Sussi…øøh??? lol…
Hun er en stædig kat, og hun ved altid, hvad hun gerne vil. Hvis hun ikke vil nusse, jamen så vil hun nusse, (som andre katte) Alexis er så god til at vise at hun er utilfreds.
hun ELSKER mad, og går ALTID med i køkkenet, når man er derude… Det kunne jo være hun fik noget… JA, og det gør hun tit :stuck_out_tongue: forjeg synes det er synd for hende…haha!
hun elsker også at putte…og sover helst på min hofte…Hvilket jeg ikke forstår, for jeg ligger meget uroligt, men ryger hun ned, så lægger hun sig op igen…

Yoyo
Yoyo er en tosset kat. En meget tosset kat! haha. Hun kan finde på de mærkeligste ting.
Der er gang i hende. Hun laver ofte ballade.Jeg tør ikke tælle hvor mange gange jeg siger “YOYO! hvad laver du nu?!”
Hun snakker rigtig meget, og vi har ofte mange gode samtaler. lol :stuck_out_tongue:
Hun er også altid med i hvad der sker i huset. Intet går forbi hendes øjne her i huset.
Men når hun har brugt alt sin energi, så skal der puttes… Ja helst i dynerne og tæpperne.
Ja, hun kravler simpelthen ind i dem, så man skal lige passe på, når man tager dem eller lægger sig i sengen. :stuck_out_tongue:
Hun har en fast rutine med at komme løbende som en glad julegris, når man går på toilet.

Xavi
Xavi er en meget bestemt herre. Han er den kat, som helst skal bestemme hvornår der er nus.
Han er ligesom Yoyo. Man laver altid ballade…Med eller uden Yoyo! Der er virkelig gang i ham.
Xavi kan godt lide at lege med hunden…Perle… Det er morsomt at se…
Han har en fast rutine med at når man har været i bad, så hopper han op i hjørnet af badekarret, og så holder
han øje med dråberne der ryger ned.
Xavi ser meget op til snebold, og når snebold kommer og vil nusse hos os, så er det 100 procent sikkert at Xavi også kommer.

Keiko
Vi fik Keiko i en meget tidlig alder, da nogle onde mennesker, havde taget hans mor fra ham.
Heldigvis har han ikke taget skadet af det, og fungerer super godt i flokken.
Keiko er en lille bestemt herre. Han har nogle bestemt sovesteder her i huset.
Han ligger ofte øverst i kradsetræet og hygger. Når der kommer en kat forbi, så elsker han at drille dem
ved at give dem et lille puf. Keiko kan godt snakke meget i perioder. Jeg tror, at han fortæller mig en hel spændende historie :stuck_out_tongue:

Misty
Hun er en forsigtig kat. Hun stammer fra en stald, hvor der nok ikke har været meget menneskekonstakt. De første år vi havde hende,
var hun overhovedet ikke kælen (men heller ikke neutraliseret,…det var inden jeg blev kattefreak). Jeg ville have ønske, jeg havde vidst det før.
Ca. et år efter hun blev neutraliseret, begyndte vi lige så stille at vinde hendes tillid.
Hun vil nok altid være en forsigtig kat, men i dag ELSKER hun at komme og kæle i sengen, og så skal der kæles igennem!
Hun er også den ældeste i flokken.

Nuller (Nulleren, Nuller mus, Dulle mor, Musse, Putte pige)

Nuller (Ragdoll) er verdens gladeste misse pige… Hendes ynglings beskæftigelse er at ligge så tæt på mennesker som muligt og blive nusset på maven… Hun er altid inden for en håndsrækning, kun med undtagelse af når hun ligger og holder øje med alt det der sker uden for hendes vindue, i hendes store kradse træ… Med Nuller er man altid sikker på at blive svaret når man snakker til hende… :høhø: Hun har et snakketøj der siger spar 2, og er hun utilfreds med noget skal man nok få det a vide ; Højt og hjerteskærende :tihi:
Gæster kommer kun for at besøge hende, og hun er naturligvis ude og tag imod dem ved døren… Gæster når sjældent at lægge jakken, før Nuller har smidt sig foran deres fødder og forlanger mavenus (hvilket hun os får hver eneste gang :høhø:)
Hun er et kysse og putte dyr uden lige :hjerte: Jeg når sjældent at vågne om morgenen før hun er gået igang med at kysse mig på næsen :inlove: Hun er med i alt hvad man laver og kommentere det også højt og inderligt, især hvis hun føler hun blir overset… :tihi: Jeg tror slet ikke at Nuller ved hvordan man hvæser eller blir gal… Hun er bare altid glad, med høj hale og en masse snakken :smiley:

Mille er husets prinsesse, som er stædig, vil hun noget snakker hun indtil hun får hendes vilje:-) Hver aften når jeg rejser mig for at gå i seng, forlanger hun højlydt at få vådfoder og stopper ikke før hun får det:tihi: Hele dagen igennem snakker hun og smider sig på gulvet foran os for at få nusset maven:hjerte: Hun gider ikke rigtig det der med at ligge ved os og blive nusset, det er kun hendes “storebror” hun vil putte med, men hans ideér bringer hende tættere på os:-) Da vi hentede hende på internatet fik vi at vide, at hun var en forsigtig pige, der skulle bruge lidt tid på at lære mennesker at kende inden de så hende som hun er… Da Mille fik øje på Claus glemte hun dog det, hun vadede lige ind i hjertet på ham, ved at gøre sig til:hjerte: Det kunne jeg selvfølglig ikke stå for, selvom vi havde ledt efter en ung han kat/killing til Jeppe. Hun glemmer indimellem at hun ikke er en lille killing, hvilket fører til væltede stole og andre sære ting:tihi: Alligevel præstere hun at komme de mest umulige steder hen og at lave de mest umulige ulykker, som at vælte planter der står på hylder kattene ikke kan komme på:uha:[B]

Jeppe [/B]er min prins, selvom han kan være noget af en belastning når det stikker ham:hjerte: Han kom med hjem, efter vores første besøg på internatet, jeg kan stadig ikke huske hvad Claus og hende, der viste os rundt, snakkede om, jeg bemærkede kun Jeppe-upssa Vi købte ham, som en indekat der var meget bange for andre katte… Hurtigt efter at han havde lært at vi, ved at banke på vinduet, fik kattene uden for skræmt væk, besluttede han at han ville ud, så nu går vi tur med ham i snor:-) At se området og møde andre katte i snor, gav ham selvtillid og han har lært at kommunikerer med andre katte og han mener nu græsplænen er hans:D Når han ikke mener der er nok vådfoder, bliver han bølle overfor Mille, som ved at lyder hun ynkelig nok, kommer vi og redder hende:surrender1: Vi er også nødt til at have døren låst, for ellers så går Jeppe en tur på egen pote:uha: Den ene gang det lykkedes ham, mens Claus var alene hjemme med dem, kom han heldigvis selv hjem efter en times tid og forsøgte at åbne døren, som Claus havde lukket da han gik ud for at lede efter ham!
Han kan hvis han ikke gider nusses, finde på at markerer overfor Claus og jeg samt hans kattepasser, men det er lige meget hvad børn udsætter ham for, han finder sig i det og opsøger dem gerne selv:hjerte:
Han nyeste idé er at han skal op og ligge på ens mave, og gerne nusses imens, skulle han ryge ned og ligge i arm når han ruller rundt for at blive nusset på maven, så bliver han der:smelter: Det er den idé der får Mille tættere på os, for hun lægger sig på den anden side af armen og spinder, fordi “storebror” er så tæt på:hjerte:[B][B]

[/B][/B]Sammen kan Jeppe og Mille alt, sågar overbevise min mor, der ellers er bange for katte om at de ikke gør hende noget:thumbup: Nåhh ja og inspiserer toilettet når chancen er der:tihi:

Men jeg har jo næsten igen pt :ups:

Tara er en Maine Coon, som er en dejlig blid kat. Hun gav mig grå hår i en periode ved at tæve min lille daværende huskat Tip, indtil jeg fandt ud af at hun har rygsmerter. Derfor går hun til kiropraktor hver 4. måned, og nu har hun snart været smertefri i lang tid, og sikke en nem kat hun er uden smerter :hjerte: Hun er god som dagen er lang - ren Beloki-sind - Beloki er hendes far. Tara er en Kamikaze Coon, 7 år og fantastiske smuk med et brændende blik, som skræmmer mange mennesker (og hunde) men hun er go som hun er stor:hjerte: Hun elsker at synge Amy Winehouse og se House of Cards mens hun planlægger at overtage verdensherredømmet og gøre alle mennesker til sine slaver. Hendes yndlings-klikkerleg er vinke og hop op på min ryg

Nanoq er Taras “fætter” fra Kamikaze - de er ikke rigtig fætter og kusine, men det kalder vi det her. Han er 7 år, og vi kalder ham Kaptajn Sparrow fordi han snyder folk. Hvis han tigger, hvilket han gør tit, så gemmer han maden under en pote, hvis du gir ham noget, som han ikke kan li og han kan se, at du har kød eller ost på din tallerken:høhø: Han har verdens flotteste hale, som han har arvet fra sin Mor Mandala, slørhalekuldet, og i hans kontrakt står der, at han er solgt som “Kølekat” - noget som ikke er en slåfejl. Nanoq er nemlig cool hele vejen igennem. Han er vores membran, hjemmets trygge base, og hvis du ikke gir ham opmærksomhed, når du besøger mig, så halter han rundt i stuen indtil du rører ham, så er han mirakuløst helbredt! :tihi: Nanoqs yndlingsklik leg er high five og fri ved fod i rask løb:hjerte:

Toulouse er min mest trofaste kat. Han er en Kurilian Bobtail fra Pumelle, og 2 år gammel og så er han “Nanoqs brother from another mother” :stuck_out_tongue: De to ligner hinanden og det spiller de på! Jeg blir snydt dagligt, og gæster har ikke en chance. Det var ikke meningen jeg skulle have ham, men han valgte mig så grundigt, at han nu bor her - og i mit hjerte for evigt :hjerte: Han er doven, og så er han for lavbenet :tihi: Han elsker at lege, og den bedste belønning i klikkertræning er leg. Hvor er Toulouse mens jeg skriver dette? Der hvor jeg sidst har lagt ham:tihi: Vi kalder ham Fis-husleje-af katten… men hold op hvor er han kærlig - hans dag er ødelagt og han går i dyb depression, hvis jeg kommer hjem og ikke løfter ham og gir ham en krammer :hjerte: Sådan er han bare - helt utrolig venlig. Ragdollagtig at løfte på :hjerte: Hans yndlings klikleg er stå på bagben -op af en stol. Han blir også kaldt monorail kat fordi han har det med at ligge så hans ben er væk:tihi:

Fie er min lille Snowshoe pige, hun er 4 år og skotte. Hvis du siger Kittyyyy så vipper hun med hovedet og det er tydeligt, at hun husker det engelske ord fra da hun boede hos Gail og alle Gails bengalere. Hun tror selv hun er en bengal tror jeg. Hun er min agility kat :ok: Alt med fart på er sjovt, hun går på skabe, vægge og hylder og skuldre… og så gir hun massage på en, hvis hun får lov. Vi kalder hende sosu assistenten fordi hun oprigtigt går op i om folk trives og gør de ikke, så ser hun det som sin opgave at få dem til det:hjerte:
Fies rigtige navn er Arctic Princess, men Tara var sur over, at Fie havde et længere navn end hende, så vi skiftede det:høhø:
Fies yndlings klikkerleg er løbe mod target, springe, hoppe og alt andet med agility:muhaha: En lille sjov detalje er iøvrigt, at Fie er en F3 kat - dvs at mellem os, så var Dks første Snowshoemor slet ikke en Snowshoe men hendes killinger var :tihi: