Mini Drivhus

Jeg har brug for hjælp til, at finde ud af, hvor jeg køber et mini drivhus. Har søgt på nettet, men kan ikke rigtig finde et som “ligner” nogenlunde et drivhus.
Det må også gerne være brugt, hvis nogen ligger inde med et de vil af med.
For at minimere omkostningerne, skal det være billigt :tihi:

Det skal bruges til en indsamling af penge/kort til en fødselar der ønsker sig et drivhus.

Det skal bruges midt i april.
Har kigget på det her, men det forventes først på lager midt maj :thumbdown:

Men noget der ligner det på linket skal jeg finde :smiley: Nogen forslag?

Prøv diverse havecentre - tror det er muligt at finde et sådan et sted.

Eller hvad med at prøve at finde et brugt? Loppemarkeder - eller på nettet: gul og gratis, dba, qxl - jeg så lige dette på dba: Find på DBA - køb og salg af nyt og brugt - men det er desværre i Hørsholm…

Alternativt kunne man være kreativ og lave et selv :slight_smile:

[QUOTE=Diana F;805135]Prøv diverse havecentre - tror det er muligt at finde et sådan et sted.

Eller hvad med at prøve at finde et brugt? Loppemarkeder - eller på nettet: gul og gratis, dba, qxl - jeg så lige dette på dba: Find på DBA - køb og salg af nyt og brugt - men det er desværre i Hørsholm…

Alternativt kunne man være kreativ og lave et selv :-)[/QUOTE]

Tak for svar :smiley:
Har ikke mulighed for at lave et selv, og for at minimere udgifter havde jeg tænkt det skulle være indenfor kort afstand, hvis det skal hentes.
Pga. sygdom pt er havecentre endnu ikke prøvet, men bestemt en mulighed :slight_smile:

måske det kan fås som udstyr til dukkehus ?

:høhø: luksusudgaven - men se hvor fint

http://www.mini1til12.dk/brugerside45.htm

[QUOTE=Musashi;805624]måske det kan fås som udstyr til dukkehus ?

:høhø: luksusudgaven - men se hvor fint

http://www.mini1til12.dk/brugerside45.htm[/QUOTE]

Wooooooooooow… Me want!

Men nok lidt overkill til en sparebøsse GG

Hvis man nu alligevel overvejer gør-det-selv-løsningen, så ville lave det af pap og plastik. Altså 6 stykker plastik samlet i “hus-facon” og så paplister i hjørnerne. Så kan man jo tegne mindre ruder med en hvid marker. Paplisterne kan endda helt undværes hvis man vælger malertape til at samle det med, det er jo allerede hvidt…

Hvor stort skal det være? skal der sedler eller mønter i?

Plastikket… Hvis der er en Kvickly eller Føtex i nærheden, så snak med slagteren om du kan tigge 6 af de der låg de bruger til foliebakkerne når de pakker kød (marinerede stege osv er i al fald pakket på den måde i vores Føtex)

Så kan man lave et “drivhus” stort set gratis :slight_smile: og på kort tid :slight_smile: Det behøber jo ikke at være så fancy, bare man kan se hvad det forestiller.

Jeg har desværre pt en u-brugbar hånd, ellers ville jeg gerne lave det til dig og sende det (det kan jo klappes sammen og samles med det sidste par stykker tape…) men lige pt har jeg kun min højre hånd der virker (upraktisk når man er venstrehåndet) og Manden samler huse til to forskellige modelbaner i døgndrift så jeg ved ikke om han har tid…

Men det er altså ikke spor svært :slight_smile:

[QUOTE=Musashi;805624]måske det kan fås som udstyr til dukkehus ?

:høhø: luksusudgaven - men se hvor fint

http://www.mini1til12.dk/brugerside45.htm[/QUOTE]

Hvor er det fint. Det er vist lige en idé til min far skal lave til hans oldebarn :tihi:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;805632]Wooooooooooow… Me want!

Men nok lidt overkill til en sparebøsse GG

Hvis man nu alligevel overvejer gør-det-selv-løsningen, så ville lave det af pap og plastik. Altså 6 stykker plastik samlet i “hus-facon” og så paplister i hjørnerne. Så kan man jo tegne mindre ruder med en hvid marker. Paplisterne kan endda helt undværes hvis man vælger malertape til at samle det med, det er jo allerede hvidt…

Hvor stort skal det være? skal der sedler eller mønter i?

Plastikket… Hvis der er en Kvickly eller Føtex i nærheden, så snak med slagteren om du kan tigge 6 af de der låg de bruger til foliebakkerne når de pakker kød (marinerede stege osv er i al fald pakket på den måde i vores Føtex)

Så kan man lave et “drivhus” stort set gratis :slight_smile: og på kort tid :slight_smile: Det behøber jo ikke at være så fancy, bare man kan se hvad det forestiller.

Jeg har desværre pt en u-brugbar hånd, ellers ville jeg gerne lave det til dig og sende det (det kan jo klappes sammen og samles med det sidste par stykker tape…) men lige pt har jeg kun min højre hånd der virker (upraktisk når man er venstrehåndet) og Manden samler huse til to forskellige modelbaner i døgndrift så jeg ved ikke om han har tid…

Men det er altså ikke spor svært :)[/QUOTE]

Lige på det område er jeg ikke så kreativ :dokdok:

Ja, det er lidt upraktisk med en hånd der ikke virker, især når det er den man bruger mest. Men det er virklig pænt af dig, at tilbyde din hjælp til at lave det, hvis ikke det lige havde været for din manglende hånd :tihi:

Min nabo har lige set det her på nettet, så måske bliver det løsningen.

http://mphavedesign.dk/saa-og-prikle-13/victoriansk-drivhus-lille-p294

og det er endnu billigt - det fås et andet sted med mindre leveringsomkostninger.

Det skal bruges til penge, mønter og kort.
Min far fylder år, og han har det sidste år snakket en del om, at han ønsker sig et drivhus. Derfor har jeg lavet en fællesindsamling sammen med en del af gæsterne, og så kan han selv vælge den model han ønsker sig.
Mini drivhuset skal bruges til indsamlingen af penge, og de kort som gæsterne kommer med. Jeg havde forestillet mig, at sætte et par mini blomster i det og nogle små flag - og så skal alle penge og kort ligge imellem :slight_smile: