Jeg er pt paa ferie paa Rhodos,og sikker dog mange katte her er
De er alle paa str med 4-5 mdr killinger, ikke tynde og magre men rigtig smaa. Selvfoelgelige ingen haengemaver da de ikke er neutraliseret.Paa hotellets parkeringsplads er der en lille (meget snakkende)Zuma, dvs roed&hvid som min egen store Zuma. Ham her mini Zuma er saa dejlig kaelen, og spiser rigtig godt.Siden i mandags har han spist en stor daase koed, 4 store daaser kattemad og hvad vi eller har kunne smule ud fra restauranten. Graesk yoghurt naegter han dog at spise. Han har lidt snask i oejnene, men hans pels og oerer er paene. Umiddelbart kan jeg ikke se nogen lopper paa ham men han staar ikke ret meget stille saa det er lidt svaert. Vi skal paa jagt efter mere kattemad (har kun kunne finde daasemad),og taenkte om jeg skulle proeve om jeg kunne finde en ormekur til ham - men hvis nu en eller anden lige skulle have givet ham sker der saa noget ved jeg giver ham igen?? Overfor hotellet ligger der en forfalden gammel bar, der bor en lille mormis med 6 killinger ca 8 uger gl - de bliver fodret godt af en gammel graesk mand der arbejder i butikken ved siden af. Mormis er tam men ikke killingerne. Jeg ved der er en forening for herreloese hunde, men iflg min tante der har boet her i 10 aar for en del aar siden skulle der ogsaa vaerer en forening for herreloese katte. Vil se om jeg kan finde dem, saa gerne at mini Zuma, mor mis og killingerne blev neutraliseret. Og hvordan skal de klare sig naar hotellet og forretningerne i omraadet lukker ned i september mdr ?? Naar snakken kommer paa katte er der ikke mange paa hotellet som kan tale engelsk
De her hjĂŠlper de grĂŠske katte:
http://www.graeskegadehundes-hjemmesider.dk/de%20graeske%20katte.htm
men jeg aner ikke hvor i GrĂŠkenland de holder til.
Vores dyrlĂŠge i Frederikssund tager til GrĂŠkenland hvert Ă„r og arbejder frivilligt med at âsterilisereâ hunde og katte.
Hun (Christina) annoncerer ofte i vores lokal-avis, hvor hun sÞger nye hjem til primÊrt grÊske hunde, men ogsÄ katte.
Nogle af vores venner har kĂžbt alle tiders dejlige hund derfra.
Jeg forstĂ„r din bekymring for kattene og hĂ„ber du kan linkâne det til noget.
mange tanker
Edit: der er lige et link mere (dem Christina er âhjĂŠlperâ for): http://www.dfas.dk/
[quote=Fire misser;399239]
Og hvordan skal de klare sig naar hotellet og forretningerne i omraadet lukker ned i september mdr ?? :([/quote]
Det kunne de hvis de ikke blev vĂŠnnnet til at blive stopfodret af turister, hvilket afholder dem fra at fange deres egen mad.
Det er misforstÄet godhed at gÞre sÄdan, samme problematik som vores egne sommerhuskatte.
Der er nogen der i en periode sÞrger for kattene, sÄ gider de ikke jage, men pludselig er der lukket af for serveringen og kattene er pÄ herrens mark og finder ikke ud af at klare sig selv.
[quote=Felis;399512]Det kunne de hvis de ikke blev vĂŠnnnet til at blive stopfodret af turister, hvilket afholder dem fra at fange deres egen mad.
Det er misforstÄet godhed at gÞre sÄdan, samme problematik som vores egne sommerhuskatte.
Der er nogen der i en periode sÞrger for kattene, sÄ gider de ikke jage, men pludselig er der lukket af for serveringen og kattene er pÄ herrens mark og finder ikke ud af at klare sig selv.[/quote]
Det er jeg fuldstaendig klar over. Men jeg kan altsaa ikke staa og kigge paa en kat der hver dag soerger kontakt og som er tydelig sulten - vel vidende at den en gang imellem for mad af tilfaeldige mennesker. Men mini Zuma her har altsaa fanget minimum en lille fugl imens vi har vaeret her - det er nemlig set under stor âballadeâ da han tog den med ind i lobbyen paa vores 5* hotel
Hvor er det dejligt at hÞre at du gerne vil hjÊlpe kattene pÄ Rohdos. Da jeg var pÄ ferie der nede, for to Är siden sÄ jeg ogsÄ nogen stakkels smÄ pus rundt omkring.