Misomalis Unique, Mussepigen. Jeg savner dig

Jeg har skrevet utrolig meget dagbog de sidste mange år. Gode minder, dårlige minder. Det her er ultimativt det sværeste jeg nogensinde har måttet skrive, men det er vigtigt for mig at jeg har mindet om det.
Sorg er ikke noget man kommer over, det er noget man lærer at leve med.


Musse med de dejlige missende øjne.

I tirsdags, D. 1. september 2009, døde min bedste veninde og samtidig mit barn. Hun har været en del af mit liv igennem de sidste 5 år. Hun er flyttet med mig alle 6 gange og har været fantastisk til at tilpasse sig de nye omgivelser - store eller små.
Når jeg kom hjem stod hun altid ved døren og var klar til tage imod mig. Hun elskede at slikke på de nye plasticposer fra supermarkedet og var altid mere interesseret i at slikke på dem, end at finde ud af om der var godbidder i posen.
Vi delte alt, hende og jeg. Selv et glas saft kunne jeg ikke have for mig selv. Hvis hun ikke kunne nå med tungen, brugte hun poten. Hun elskede at ligge hen over mine skuldre, hun lå der gerne mens der blev lavet mad.


Musse med poten for øjnene - det var så lyst!

Nogle gange hvis jeg havde taget dynen med ind i stuen, kunne hun finde på at komme snigende hen til mig og sætte sig foran mig - man kunne tydeligt se at hun tænkte “Moar, åben dynen så jeg kan komme ind i varmen!” Det var så hyggeligt når vi puttede under dynen sammen.
Musse var min sjæleven. Hun kunne drive mig til vanvid med hende miauven hele tiden, men samtidig kunne hun gøre mig blød i knæene når hun kom valsende hen til mig og ville kæles med. Eller når hun ikke kunne komme tæt nok på mig og nærmest ville putte ovenpå mit hoved og slikke mig meget omhyggeligt i ansigtet.
Jeg elskede at lege med hende, for når man kastede hendes fjer-pind så kom hun næsten altid tilbage med den. Hun kunne hoppe så højt når man legede med hende. Hun var smuk og elegant. Hendes øjne kunne få mig til at smile og hendes charme kunne redde mig fra en dårlig dag.


Musse og jeg putter under dynen.

Jeg har aldrig haft en veninde som Musse. Hun har været der for mig igennem tykt og tyndt. Hun har aldrig dømt mig - kun elsket mig højere end nogen anden og det var gengældt hele vejen.

Musse døde af organsvigt. Hun havde affaldsstoffer i blodet og manglede en del blod. Hun sov stille ind i mine arme og jeg var det sidste ansigt hun så. Jeg kyssede hende adskillige gange og fortalte hende at hun ville få det bedre nu. Da hun lagde sine poter på min arm, var det som om hun sagde til mig “Det er okay, mor.”
Efter få minutter holdte hun op med at trække vejret og det hele foregik fredfyldt.

Jeg prøver at fortælle mig selv at hun er et bedre sted nu, men jeg vil altid savne hende. Ingen vil nogensinde kunne erstatte hende. Der er ingen som Musse med de smukke grønne øjne.


Hun var så smuk :heart:

Jeg elsker dig, Musse-pigen. Det vil jeg altid gøre. R.I.P min skat. Du betød alt for mig.

Jeg har aldrig elsket nogen som jeg elskede Musse. Hun var mit første barn og hun vil altid blive husket. Det er utroligt var kæledyr kan gøre, hvor stor en effekt de har på én. Et liv kan hurtigt forvandle sig til helvede hvis de forsvinder. Jeg prøver at bygge min hverdag op igen, men det er svært uden hende. Utrolig svært. Faktisk så svært at jeg slet ikke ved hvordan jeg skal begynde. Savnet er for stort. -lazykitty

Hvor er det trist for dig, at du har mistet din elskede kat. Jeg håber for dig, at du snart begynder at kunne se lidt lys forude igen -kramer

:rip: Misomalis Unique, Mussepigen

Det gør mig ondt :ked:
Man læser tydeligt i dit indlæg, hvor meget du holdt af hende -kramer

-kramer

:rip: lille Mussepige

Et smukt farvel til en elsket og smuk kat :rip:

Mange tanker til dig, må jeres gode minder sammen snart stå forrest i din hukommelse :pote:

Du elskede hende - elskede hende også nok til at lade hende få fred, da livet ikke længere var rart for hende.
Og nej - man glemmer dem aldrig, for de forlader os aldrig rigtigt, vores firbenede venner. De bor nemlig i vores hjerte.

Måske skulle du engang tænke på, at netop fordi hun var så dejlig en lille kat, så har hun banet vejen for en anden, som også har brug for din kærlighed og også har kærlighed at give.

Det bliver aldrig det samme, men det kan blive lige så godt - bare på en anden måde.

Jeg kan godt forstå du savner hende, hvor ser hun dejlig ud.
God rejse lille Mussepige :ked: :rip:

Smuk smuk afsked - ingen tvivl om at Mussepigen har efterladt et stort poteaftryk i dit hjerte på sin vej over regnbuebroen http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

:ked:Det er godt nok smukt det du har skrevet:ked:
Det er hårdt at miste, en som man er tætknyttet …
Håber snart du for det bedre:)

[quote=Stinnen;260701]Jeg har skrevet utrolig meget dagbog de sidste mange år. Gode minder, dårlige minder. Det her er ultimativt det sværeste jeg nogensinde har måttet skrive, men det er vigtigt for mig at jeg har mindet om det.
Sorg er ikke noget man kommer over, det er noget man lærer at leve med.


Musse med de dejlige missende øjne.

I tirsdags, D. 1. september 2009, døde min bedste veninde og samtidig mit barn. Hun har været en del af mit liv igennem de sidste 5 år. Hun er flyttet med mig alle 6 gange og har været fantastisk til at tilpasse sig de nye omgivelser - store eller små.
Når jeg kom hjem stod hun altid ved døren og var klar til tage imod mig. Hun elskede at slikke på de nye plasticposer fra supermarkedet og var altid mere interesseret i at slikke på dem, end at finde ud af om der var godbidder i posen.
Vi delte alt, hende og jeg. Selv et glas saft kunne jeg ikke have for mig selv. Hvis hun ikke kunne nå med tungen, brugte hun poten. Hun elskede at ligge hen over mine skuldre, hun lå der gerne mens der blev lavet mad.


Musse med poten for øjnene - det var så lyst!

Nogle gange hvis jeg havde taget dynen med ind i stuen, kunne hun finde på at komme snigende hen til mig og sætte sig foran mig - man kunne tydeligt se at hun tænkte “Moar, åben dynen så jeg kan komme ind i varmen!” Det var så hyggeligt når vi puttede under dynen sammen.
Musse var min sjæleven. Hun kunne drive mig til vanvid med hende miauven hele tiden, men samtidig kunne hun gøre mig blød i knæene når hun kom valsende hen til mig og ville kæles med. Eller når hun ikke kunne komme tæt nok på mig og nærmest ville putte ovenpå mit hoved og slikke mig meget omhyggeligt i ansigtet.
Jeg elskede at lege med hende, for når man kastede hendes fjer-pind så kom hun næsten altid tilbage med den. Hun kunne hoppe så højt når man legede med hende. Hun var smuk og elegant. Hendes øjne kunne få mig til at smile og hendes charme kunne redde mig fra en dårlig dag.


Musse og jeg putter under dynen.

Jeg har aldrig haft en veninde som Musse. Hun har været der for mig igennem tykt og tyndt. Hun har aldrig dømt mig - kun elsket mig højere end nogen anden og det var gengældt hele vejen.

Musse døde af organsvigt. Hun havde affaldsstoffer i blodet og manglede en del blod. Hun sov stille ind i mine arme og jeg var det sidste ansigt hun så. Jeg kyssede hende adskillige gange og fortalte hende at hun ville få det bedre nu. Da hun lagde sine poter på min arm, var det som om hun sagde til mig “Det er okay, mor.”
Efter få minutter holdte hun op med at trække vejret og det hele foregik fredfyldt.

Jeg prøver at fortælle mig selv at hun er et bedre sted nu, men jeg vil altid savne hende. Ingen vil nogensinde kunne erstatte hende. Der er ingen som Musse med de smukke grønne øjne.


Hun var så smuk :heart:

Jeg elsker dig, Musse-pigen. Det vil jeg altid gøre. R.I.P min skat. Du betød alt for mig.

Jeg har aldrig elsket nogen som jeg elskede Musse. Hun var mit første barn og hun vil altid blive husket. Det er utroligt var kæledyr kan gøre, hvor stor en effekt de har på én. Et liv kan hurtigt forvandle sig til helvede hvis de forsvinder. Jeg prøver at bygge min hverdag op igen, men det er svært uden hende. Utrolig svært. Faktisk så svært at jeg slet ikke ved hvordan jeg skal begynde. Savnet er for stort. -lazykitty[/quote]

Tak skal du have. Kan slet ikke forstå hvordan andre mennesker på dette forum, uden at nævne navne, kan antyde til at jeg er en uansvarlig katte-ejer. Min kærlighed til katte en mindst ligeså stor som resten af dette forums medlemmer.
Musse var mit livs kærlighed og jeg vil ikke sidde tilbage med følelsen af at jeg behandler min nye killing dårligt, bare fordi jeg har valgt kun at få 1 killing. (hentyder til min tråd “mit killing miaver”)

Kære Stinnen…
Jeg kender kun din sorg alt for godt, jeg mistede selv min bedste veninde for 6måneder siden. Jeg fandt hende som 6-7 uger killing da jeg boede i Spanien og tog hende til mig som et barn. Som du selv skriver forsvinder smerten ikke men vi lære at leve med den og en dag acceptere vi den og huske kun med glæde og kærlighed.

Jeg kunne i starten ikke forstå at hun var væk og noget havde revet hende fra min verden. Jeg fandt lidt trøst i nedenstående digt som jeg gerne vil dele med dig og som også ligger under mit sidste farvel til Mica-mus
kram og varme tanker fra mig:

En killing til låns
"Jeg vil, for en stund, lade dig tage vare på en killing, sagde Gud. Som du
vil elske sålænge hun lever, og sørge over når hun dør. Måske lever hun i
mange år, måske kun i få.

Men fortæl mig nu, vil du, mens hun lever, tage dig af hende for mig? Hun
vil fylde din tilværelse med liv og glæde og skulle hendes ophold hos dig
blive kort, vil du huske hende med glæde midt i sorgen. Jeg kan ikke love
dig hvorlænge hun bliver, da alle vender tilbage til mig når jeg kalder. Men
vi skal alle lære, og jeg ønsker denne killing vil lære hos dig.

Jeg har søgt i hele verden efter hendes læremester, og har valgt netop dig
af alle. Sig mig nu, vil du elske hende betingelsesløst uden at tænke på de
sorger og problemer hun kan give dig? Og ej heller hade mig, når jeg kalder
hende hjem til mig?

Mit hjerte svarede: Kære Gud, det vil jeg.

For alle de glæder en killing vil bringe mig, løber jeg gerne risikoen for
at opleve sorg. Jeg vil tage mig af hende som mit eget barn lige så længe du
lader hende være hos mig. Og den glæde vi oplever sammen, vil jeg altid
huske tilbage på med glæde. Og skulle du kalde hende hjem før end vi aner,
så vil jeg ikke føle vrede, men taknemmelighed for den tid vi havde sammen.
Hvis vi gennem vores kærlighed til hende, opfylder dine krav til os, så
hjælp os over sorgen, når vi mister hende. Når vores elskede killing
forlader os, så send os endnu en lille sjæl, som vi kan elske lige så højt
af hele vort hjerte."