Missebarnet keder sig

Missebarnet keder sig :frowning:

Hun har masser af spændende legetøj som CatDancers placeret rundt om kring, stort klatretræ, mus, bolde og hvad ved jeg.

Det nyeste er en kuglebane - den er heller ikke sjov.

Billedet er lånt fra Zooplus - jeg fandt den genial, men den er dåååm iflg pelslingerne.

Men legetingene er bare ikke spændende mere end 5 minutter, og hun kan slet ikke aktivere sig selv.

De to gamle katte gider ikke lege med hende.
Fuppe dunker hende, hvis hun kommer for tæt på.
Og Spætte bryder sig ikke om hendes måde at lege på: Hailey hængende på ryggen af Spætte mens han spæner gennem huset…

Har I et godt råd til underholdning af Hailey på snart 6 måneder?
Desværre kan en killing mere ikke lade sig gøre.

[quote=PiaR;295352]Missebarnet keder sig :frowning:

Hun har masser af spændende legetøj som CatDancers placeret rundt om kring, stort klatretræ, mus, bolde og hvad ved jeg.

Det nyeste er en kuglebane - den er heller ikke sjov.

Billedet er lånt fra Zooplus - jeg fandt den genial, men den er dåååm iflg pelslingerne.
[/quote]
Har du prøvet at bygge den om, så den bliver en rund cirkel?

Ærgerligt en killing mere ikke er en løsning, for det tror jeg ville være til alles bedste.

Ja, så er den desværre heller ikke sjov.

Det tror jeg også, men 4 katte er for meget.

De to gamle skal også kunne være her (og her tænker jeg ikke på de to-benede :D)
Det har taget rigelig på Spætte og Fuppe at Missebarnet er flyttet ind.

Klikkertræning?

http://www.saxo.com/dk/item/maiken-lysholm-sten-traen-din-kat-indbundet.aspx

[quote=Sheer;295363]Klikkertræning?

http://www.saxo.com/dk/item/maiken-lysholm-sten-traen-din-kat-indbundet.aspx[/quote]

Jeg har såmænd bogen et sted :slight_smile:
Men det underholder hende jo kun når vi træner.

Jeg ville gerne at hun kunne lege lidt selv, underholde sig selv lidt.

[quote=PiaR;295362]Det tror jeg også, men 4 katte er for meget.

De to gamle skal også kunne være her (og her tænker jeg ikke på de to-benede :D)
Det har taget rigelig på Spætte og Fuppe at Missebarnet er flyttet ind.[/quote]

Det kunne nu meget vel være, at de to gamle bliver ‘skånet’ ved at anskaffe sig en misseven til killingen ? Jeg er sikker på, at mine tre gamle katte, ville finde en killing MEGET belastende - Nu har jeg så to killinger på 4½ måned, de to krudter af på hinanden, og derved får de gamle den fred og ro de behøver …

Du siger noget Alice :ok:
Sådan havde jeg ikke tænkt det.

Det kommer vi til at snakke igennem her i huset.
(Og jeg vil da megetmeget gerne have en NFO mere)

[quote=PiaR;295378]Du siger noget Alice :ok:
Sådan havde jeg ikke tænkt det.

Det kommer vi til at snakke igennem her i huset.
(Og jeg vil da megetmeget gerne have en NFO mere)[/quote]

Looool …Tre fluer med et smæk - Din killing bliver glad - De gamle bliver glade og DU bliver glad :thumbup:

Mine gamle tøzer synes ikke en killing i huset er verdens bedste ide, så da der var to fine og gode pigemisser i mit sidste kuld, valgte jeg meget bevidst at beholde dem begge to selv - Og det er faktisk gået over forventning med de gamle, da de to små tonser efter hinanden alle døgnets vågne timer …

Det samme tænkte jeg, jeg tror helt klart det vil være en fordel for killingen og de de gamle katte.

Stop så - der skal ikke meget til at overtale mig :smiley:
Faktisk så er jeg allerede i gang med at se på killingelister… :kryds:

[quote=PiaR;295390]Stop så - der skal ikke meget til at overtale mig :smiley:
Faktisk så er jeg allerede i gang med at se på killingelister… :kryds:[/quote]
Held og lykke - men vær nu fornuftig og vælg en killing på samme alder, som den du har.

Bare rolig - jeg har to 6 måneders killinger i kikkerten.
Og jeg har ikke en gang mødt den mindste smule modstand fra sponsoren -engel

[quote=PiaR;295445]Bare rolig - jeg har to 6 måneders killinger i kikkerten.
Og jeg har ikke en gang mødt den mindste smule modstand fra sponsoren -engel[/quote]

Det kan ikke være bedre.
Held og lykke.
Du kan tro, at du får en glad og ikke mindst lykkelig kat. :hjerte: :hjerte:

Ja hvis vi snakker rund - så er cirkelformet et god sted at starte (O;

-LOL -LOL -LOL -LOL -LOL

til PiaR: glæder mig til at høre fortsættelsen om du får en lille ny misling !!

Håber du får en kat mere, som matcher din nuværende. Vi kan ikke opfylde de behov en kat opfylder hos en kat.

Der står forslag til aktivering på min hjemmeside også www.bricksite.com/nemo
Og så har jeg lige reddet min egen flok fra total opløsning pga kedsomhed ved at begynde at klikkertræne 2-3 minutter dagligt.

DVS 6 katte = 2-3 minutters træning med klikker dagligt.
Det bør man som ejer kunne overskue.

Min veninde har 6 bordercollier - hun træner med klikkeren 20 minutter dagligt, så er alle hunde fuldt aktiveret. Det handler om at målrette samt træners dygtighed. Og ALLE kan lære at blive dygtige til at træne dyr - det er ikke en kunstart - det er en mekanisk færdighed.

Ja de er underholdt mens vi træner, men bagefter er de sandelig så smaddertrætte i hovederne, at de snorkbobler i timevis efter 10 klik hver - det du skal huske er, at der finder en masse indlæring sted i PAUSERNE. Et meget overset område inden for store dele af dyretræningen.

Du kan altid sende mig en mail via hjemmesiden, hvis du trænger til råd om træning af katte. Det er gratis på mail.

MVH

Vi har fået kig på en 7 måneder gammel NFO dreng, ham skal vi besøge asap.
Håber han lige er det, missebarnet mangler i sit liv.

Jeg tror altid det er en god idé at anskaffe sig to killinger, når man har “ældre” katte i huset :høhø:

Så kan de afreagere på hinanden, istedet for på de voksne :slight_smile: