Mister luften på bagdækket

Min scooter præsterer at miste luften på bagdækket. Hvorfor gør den så det?

Den er ikke punkteret for så ville al luften jo være ude.

Jeg har været på tanken 2 gange på 2 uger for at få luft i den.

Men hvorfor mister den luften?

Skal der nyt dæk på?

det ka sagtens være din ventil der er utæt, selve indmaden i ventilen kan skiftes.ka osse tænkes at ventilen bare har løsnet sig.
prøv at trille hen til det lokale dækcenter el auto-værksted, de ka kigge på det for dig for få kroner, samt de har delene/værktøjet der skal bruges
din scooter kan osse godt være punkteret, det ka være et lille bitte hul.
man kan godt lappe sådan et dæk, men det er en dårlig løsning, især når et nyt dæk kan fås til omkring 300 kr.
muligvis kommer der pris for montering oveni, kommer an på hvor du køber dækket

du ka putte sådan noget lappeskum i dit dæk og så skal det nok holde i et godt stk tid, men når dækket så skal skiftes er det vigtigt at du fortæller at du har brugt lappeskum, da det er noget møg at arbejde med.
dækket skal så muligvis osse skiftes bagefter, da nogle dæk tager skade indeni af lappeskummet

[quote=Johnny;243993]det ka sagtens være din ventil der er utæt, selve indmaden i ventilen kan skiftes.ka osse tænkes at ventilen bare har løsnet sig.
prøv at trille hen til det lokale dækcenter el auto-værksted, de ka kigge på det for dig for få kroner, samt de har delene/værktøjet der skal bruges
din scooter kan osse godt være punkteret, det ka være et lille bitte hul.
man kan godt lappe sådan et dæk, men det er en dårlig løsning, især når et nyt dæk kan fås til omkring 300 kr.
muligvis kommer der pris for montering oveni, kommer an på hvor du køber dækket

du ka putte sådan noget lappeskum i dit dæk og så skal det nok holde i et godt stk tid, men når dækket så skal skiftes er det vigtigt at du fortæller at du har brugt lappeskum, da det er noget møg at arbejde med.
dækket skal så muligvis osse skiftes bagefter, da nogle dæk tager skade indeni af lappeskummet[/quote]

Min gamle knallert punktede hele tiden, og blev lappet hele tiden. Så hvis den her er punkteret, så vælger jeg altså nyt dæk hvis det kun koster de 300 kr.

Mjah, i det her tilfælde bliver det jo thansen da det er dem der har lavet skidtet. Men hvis det er ventilen den er gal med, så hjælper det vel ikke det store at putte lappeskum i, indtil jeg kan få den på værksted? (Kan jeg først d. 1 hvis det kommer til at koste penge).

[quote=Natascha;243996]Min gamle knallert punktede hele tiden, og blev lappet hele tiden. Så hvis den her er punkteret, så vælger jeg altså nyt dæk hvis det kun koster de 300 kr.

Mjah, i det her tilfælde bliver det jo thansen da det er dem der har lavet skidtet. Men hvis det er ventilen den er gal med, så hjælper det vel ikke det store at putte lappeskum i, indtil jeg kan få den på værksted? (Kan jeg først d. 1 hvis det kommer til at koste penge).[/quote]

jeg vil tro at hvis det bare er ventilen det er galt med ka det max koste 50 kr at få lavet, det behøver du at kører til thansen for, det er noget ethvert værksted kan klare.
selvom det er ventilen det er galt med, vil det hjælpe at putte lappeskum i, lappeskum koster så bare osse en 50-60 kr, så uanset hvad løsning du vælger lige p.t vil det koste omkring 50 kr.
hvad er det for en scooter du har og hvad er dæk-str og er det for el bag

du kan evt prøve selv at tjekke om der er en utæthed et sted.

prøv at hælde lidt vand ned i ventilen, bobler den er ventilen utæt.

ellers kan du hvis du har en balje el lign holde bagdækket under vand og stille og roligt dreje det rundt, er der en utæthed vil det begynde at boble.

[quote=Johnny;243997]jeg vil tro at hvis det bare er ventilen det er galt med ka det max koste 50 kr at få lavet, det behøver du at kører til thansen for, det er noget ethvert værksted kan klare.
selvom det er ventilen det er galt med, vil det hjælpe at putte lappeskum i, lappeskum koster så bare osse en 50-60 kr, så uanset hvad løsning du vælger lige p.t vil det koste omkring 50 kr.
hvad er det for en scooter du har og hvad er dæk-str og er det for el bag[/quote]

Jamen det er fordi, at hvis jeg ikke tager meget fejl, så har min far noget lappeskum :slight_smile: Ja, men er os det, at hvis nu den er punkteret så skal jeg jo af med lidt mere. Vil gerne lige have pengene inden den skal ind. Jah, men der er nogle andre ting galt med den som går ind under garantien hos thansen, så kan jo lige så godt få lavet det hele på en gang :slight_smile:

Det er en Giantco sprint, dæk størrelse… Øhm… fisk? og det er bagdækket :slight_smile:

[quote=Johnny;244000]du kan evt prøve selv at tjekke om der er en utæthed et sted.

prøv at hælde lidt vand ned i ventilen, bobler den er ventilen utæt.

ellers kan du hvis du har en balje el lign holde bagdækket under vand og stille og roligt dreje det rundt, er der en utæthed vil det begynde at boble.[/quote]

Det er jo et ret tykt dæk og en ret tung scooter, så det skal der vist være lidt mere end en balje til, og en stærkere mig. Hehe :smiley:

Men det med ventilen kan jeg da godt lige prøve på et tidspunkt.

Check lige overskriften Johnny :tihi:

et nyt dæk koster hos thansen
299kr

dertil kommer så montering på 100 kr

du behøves altså ikke en ret stor balje, den skal bare være stor nok til at noget af bagdækket ka komme under vand, så er det bare at sætte scootern på centralfoden og så dreje hjulet rundt, det kræver altså ikke mange kræfter:p:)

shhhhhhhhhhhhhhhh:høhø:

Måske det er mørnet:?

[quote=Johnny;244007]et nyt dæk koster hos thansen
299kr

dertil kommer så montering på 100 kr

du behøves altså ikke en ret stor balje, den skal bare være stor nok til at noget af bagdækket ka komme under vand, så er det bare at sætte scootern på centralfoden og så dreje hjulet rundt, det kræver altså ikke mange kræfter:p:)[/quote]

Der skal vel os slange og sådan noget i?

Baaah, havde jeg da ik lige tænkt på vel :smiley:

Arh, mon dog… Scooteren er kun 1 år gammel? :slight_smile:

[quote=Natascha;244015]Der skal vel os slange og sådan noget i?

Baaah, havde jeg da ik lige tænkt på vel :D[/quote]

nix, dit dæk er slangeløs:p

Nu du ik sjov vel :smiley: Men jeg mente jo ligesom at sådan noget vel os koster penge.

nej jeg er faktisk ganske alvorlig, der er ingen slange i dit dæk.:slight_smile:

Seriøst? Hvorfor ik?

De fleste dæk (cykeldæk undtaget) i dag har ikke slange i. De slutter fuldstændig tæt til fælgen, som også er lufttæt, når dækket sidder på.

Mit gæt er også, at ventilen enten er mør eller sidder løs. Det kan også være fjedren i ventilkeglen, som ikke er stærk nok til at holde ventilen ordentlig lukket, så der hele tiden smutter lidt luft ud.

/Flemming

det er fordi du har købt en billig scooter, så der ku ikke blive råd til osse at putte en slange i.:høhø:
nej skal nok være sød nu:p, læs flemmings svar:)