Mistet stemme?

Min gamle hankat på 6år (Frede), kan bare ikke få sagt miau, har ikke hørt ham sige det den sidste uges tid… Han laver “mundbevægelsen” til det, men der kommer bare ingen lyd ud…

Derimod går han og hakker lidt i det… Han spiser og drikker som han plejer.

Er han tjekket for halsbetændelse?

Jeg ville også tippe på halsbetændelse.

Laban var hæs et par gange i sommers. Den smule stemme han havde mindede lidt om en and på helium. Men begge gange gik det i sig selv igen:)

Ja, de to gange jeg har haft voksne katte, der har mistet stemmen, har det været pga halsbetændelse. De havde så også tydelige kvaler med at synke, og den hårdest medtagne havde feber.

Tullen mistede stemmen i nogle dage i forbindelse med tandskiftet, der tog lidt hårdt på hende, hvilket åbenbart ikke er så unormalt endda. Men hun var i sagens natur ikke voksen :slight_smile:

Har snakket med dyrlægen, han siger jeg skal give det nogle dage endnu…

Eddie mister nogle gange stemmen - men ikke ret længe:-)

Tara som lige er kommet fra dyrlægen i dag er hæs - hun har jo larmet en del derinde plus haft et rør i halsen under narkosen, så det er årsagen.

Ellers kan det være begyndende sygdom. Se det an og se om mis er ok ellers.

Leise har ikke haft nogen stemme nogensinde - tror jeg da - og ihvertfald ikke i den tid, han har været min. Deraf navnet :slight_smile:
Hvis han bliver virkelig ophidset, så åbner han munden som for et mjav, og så siger han “krk!” eller snarere “Rk!” og så prøver jeg på at lade være med at le ad ham :tihi: