Mit første besøg på en katteudstilling i dag

Jeg tog mand og barn under armen, og kørte til Helsingør for at se på missere i dag.
Helt specifikt var der nogle burmesere, som jeg gerne ville vise min mand!
Vi fik endda lov at RØRE og nusse, og jeg indrømmer, at jeg havde meget svært ved at give slip igen.

Vi overværede også Temple Bars Bring out the Boxty’s vurdering af (lidt hårdhændet synes min mand og jeg?) dommer, men jeg vil lade Mette selv fortælle hvordan det gik :thumbup:

Jeg ville jo også rigtig gerne se en rigtig Siameser, sådan i levende live. Der var desværre ingen ejere ved de bure, så jeg måtte nøjes med, at sige “nåååhhh hvor er duu fiiiiin”, ind gennem tremmerne til de forskellige. Der var specielt en (tror jeg) lillamasket siameser-killing i et bur, sammen med en hvid NFO-killing (Tror jeg), der ville jeg altså gerne have haft fingre i den lille siamis.

Vi så en brunmasket siameser fertil hankat, og HOLD NU OP hvor var han STOR! Jeg troede da slet ikke de var SÅ store. Kæmpe skrummel :slight_smile: - Og Så fin.
Han gravede og snakkede og brokkede sig, han gad sgu da ikke bures inde lod det til!

Vi så også en sort Cornish rex, den havde den fineste krøllede pels, og de sødeste øjne altså! Nåja og vi så en skallepande, og jeg indrømmer, at jeg stak fingrene ind til den, for at mærke… (fy), Iiih den var så blød. Og søde små krøllede knurhår :smiley:

Jeg er også overrasket over, hvor store Raggdolls er. IIh de er smukke. og IIh de har meget pels :smiley:

Så jeg går hjem med tankerne, at WOW Siatalerne er større end jeg troede, og GAD vide, om vi kan leve uden kat nr 3 herhjemme.
Faktisk fik jeg tårer i øjnene, da Mette gik væk med Boxty, og min mand har sukket højlydt over billederne af Boo, jeg straks gravede frem da vi kom hjem. Hvem der dog bare kunne overtale Siff til at elske andre katte. Måske man skulle hyre sådan en kattehvisker, til at (over)tale med Siff!

Alt i alt en rigtig god første oplevelse som publikum på en katteudstilling. Det bliver ikke den sidste!

Hvor lyder det bare som en vildt vellykket dag :slight_smile:

Dejligt, at I har haft en rigtig god dag :slight_smile:
Når man ikke er vant til at se bedømmelser, kan nogle af dem godt se en smule hårdhændede ud. Det kommer også meget an på dommer og race, synes jeg.
Synes da bestemt, at du skal få snakket lidt med hende Siff :wink: Sådan en brun burmeser er lækker :hjerte:

Dejligt, at I fik et godt indtryk af udstilling :thumbup: Det er også bare det HYGGELIGSTE.

Nogle dommere kan godt være hårdhændede, men har ikke oplevet at de er gået over stregen. Nogle kan også SE ud som om de er hårdhændede for udefrakommende uden at de faktisk er det :slight_smile:
Og ja det er nok lidt nemmere at swinge en lille burmeser rundt i luften end en 8 kg Maine coon :høhø:

[QUOTE=Pernille DL;1024994]Dejligt, at I har haft en rigtig god dag :slight_smile:
Når man ikke er vant til at se bedømmelser, kan nogle af dem godt se en smule hårdhændede ud. Det kommer også meget an på dommer og race, synes jeg.
Synes da bestemt, at du skal få snakket lidt med hende Siff :wink: Sådan en brun burmeser er lækker :hjerte:[/QUOTE]:

Jeg vil gi’ dig ret, alle katte er dejlige, men har man først set skønheden ved Burmeseren , er det jo et livslangt kærlighedsforhold som ikke kan ændres, af af andre racer ,-- vover jeg, at påstå, da jeg kender mange Burmeser opdrættere incl. mig selv, der også har har haft andre racer i huset, men som aldrig vil ha’ et hus uden mindst een Burmeser, - - så pas på : " de er stærkt vanedannende" – Og jeg glæder mig til, at være publikum i morgen hvor min indkøbte Burmeser PikuPiku bliver udstillet af opdrætteren! ( OK jeg glæder mig også til at se den Singapura der er tilmeldt!) Så jeg har noget, at glæde mig til !

Cats og Conni

Skønt at høre at du har haft en god dag :smiley:

Siamesere, specielt nogle linjer, er MEGET store. Er der nogen der har et katalog der kan se hvem den der store fertile han er? Jeg kunne mistænke den fra at være fra samme sted som Stevie… han er nemlig RET meget større end vores andre to :slight_smile:

Folk tænker tit på siamesere som nogle små nips. Og det KAN de være… men det er slanke, muskuløse katte :slight_smile: Folk bli’r altid forbløffede over hvor meget de vejer :slight_smile:

Gu’ ved om den sorte Cornish var den af John Bøwes’? Den er nemlig rigtig pæn. Og krøllet så den ligner en lille persianerpels med ben L

Jeg gad også godt se det katalog :wink:

Der var to fertile, brunmaskede siameser-hanner i dag: Mariol’s Feliciano i Klasse 1 og S*Golden Siamz Enricoo i klasse 9 - begge svensk ejede. Så det er næppe familie. :slight_smile:

Katalog? :høhø: Kunne man have fået et katalog, så man kunne have set hvem man gloede på? :?

Der var også en øh… rød-tabby OSH (tror jeg altså), som havde de længste lemmer. Stor flot kat! Vi fik ikke kigget nærmere, da udstiller havde nok at gøre. Jeg fik faktisk slet ikke pillet ved noget som helst orientalsk.
Øv hvor er det ærgerligt, at vi ikke har tid til at tage derop igen i morgen.

Njaaaa det er nogle aner til Dione i Mariol’s Feliciano :slight_smile: Men det er langt tilbage :slight_smile:

[QUOTE=HelleC74;1025068]Katalog? :høhø: Kunne man have fået et katalog, så man kunne have set hvem man gloede på? :?

Der var også en øh… rød-tabby OSH (tror jeg altså), som havde de længste lemmer. Stor flot kat! Vi fik ikke kigget nærmere, da udstiller havde nok at gøre. Jeg fik faktisk slet ikke pillet ved noget som helst orientalsk.
Øv hvor er det ærgerligt, at vi ikke har tid til at tage derop igen i morgen.[/QUOTE]

Ja, udstillerne får det ved indtjek om morgenen, og publikum plejer at kunne købe det ved indgangen når de betaler entré :slight_smile:

Jeg var også lige et smut i Helsingør i dag - mest for at kysse på Templebar’s Boxty :smelter:

Han er bare SÅ lækker! Så hvis jeg er heldig at få lov til at købe ham af Mette, skal han være min første burmeser :hjerte: og legekammerat til min skønne Bullerpige.

Der var også mange andre skøøøøønne katte at kigge på, og inden jeg fik set mig om havde jeg brugt 3 timer på at tulle rundt og glo på lækre misser :inlove:

Det var rigtigt hyggeligt at møde både Helle med familie og Tanja idag :slight_smile: Jeg har et supergodt billede af Tanja og hendes nye bedste ven på mobilen, som kommer med i en tråd med udstillingsbilleder - men bare ikke idag, for jeg er træt :slight_smile:

Det gik over al forventning - alle killingerne var charmerende engle og Boxty blev NOM. Derudover fandt han et nyt hjem, så nu skal Boo bare lave samme nummer imorgen :slight_smile: Det ville være en ret god afslutning på weekenden!