Mobilt bredbånd - hvad skal vi vælge?

vi overvejer at skifte til mobilbredbånd istedet for fast forbindelse som nu. Det er simpelthen dyrt via profiber, syntes vi, og derfor skal vi generelt have set på alle vores tekniske ydelser vi får.

Kan du anbefale eller fraråde nogle mobilbredbåndsløsninger? vi bor i Kolding området, og måske kan det også have indvirkning på funktionen af nettet

hilsen Heidi

Jeg har Telmore på telefonen og 3 til tabletten/de bærbare.
Og begge dele fungerer upåklageligt.

Men ingen af dem yder den samme hurtige forbindelse som vores fastnet fra Fullrate.

3 er oplagt - billige priser og ok service - men jeg kender ikke Koldingområdet om der er huller i dækningen derovre…

Måske det kan betale sig, hvis der ‘kun’ skal en computer eller tablet på nettet og dit (jeres) forbrug er begrænset.
Hvad koster det i har, hvor mange ‘dimser’ er på, hvor meget bruger i nettet? Jeg bruger jo også mit trådløse net til telefoner, tablet etc, når hjemme; forbruget på disse ville helt sikkert stige, hvis det hele skulle på data-delen af abonnementet.

Generelt er hastigheden ikke på niveau med fast forbindelse, måske det nye 4G er :?
Du bliver nødt til at prøve de forskellige, der hvor du vil bruge det, ellers kan du ikke vide om der er ordentlig dækning, præcist hvor du bor. Jeg kender nogen i Farum, som ikke har mobil-dækning i deres lejlighed, det er et lille område som ikke er dækket, ret irriterende.

Fordelen er selvfølgelig at du tager dit internet med og kan bruge det overalt (hvis der er dækning).

:slight_smile:

Jeg bruger Oister…det kører over 3’s net.

Det var det billigste jeg kunne finde for 2 år siden i hvert fald :slight_smile: Og det fungerer upåklageligt til mit forbrug, som mest bare er surfing på nettet, små gratis-spil, film på youtube og den slags.

Jeg betaler forresten 149 i måneden :slight_smile:

tusind tak for tilbagemeldingerne - sad selv og lurede på 3, idet de giver flest GB.

hvad vi giver nu…øhh mener det er omkring 200,- for en hurtig forbindelse men så koster det 100,- for bare at have adgang til Pro´fibers tilbud …og vi gider simplethen ikke betale 400 ,- pr. mdr som nu til de få kanaler vi har, og derfor vil vi undersøge en Boxertv løsning…og derved så er det kun telefoni og internet vi har via profiber, som ellers fungerer upåklageligt men er hammer dyr.

Tak for info om Oisters er via 3…det giver jo fed ekstra mulighed

PS vi vil afprøve at bruge min mobil som server/modem via BT, for lige som at få en fornemmelse af, hvor hurtigt det så går. Jeg har netfornindelse på mobilen og meget billigt via call me

men vi er nød til at have adgang begge, hvis vi eks skulle bruge min mobil som netværk…sorry ikke server/modem (roder rundt i de fine ord ;O) ) og når jeg har min mobil med mig, så er John jo begrænset til “ingenting” - derfor skal vi have en løsning hjemme også

Fullrate har pt. det bedste tilbud på TV+bredbånd. 299 kr. pr. måned de første 6 måneder inkl bredbånd :slight_smile:

Youtube/TDC er i hvert fald ikke det billigste :høhø: