Møbler?

Mange møbelgenbrugser har faktisk så fine møbler. Jeg købte den fineste sorte læderstol i forrige uge for 250 kr…et fund efter min mening OG missernes.

Fremgangsmåden er konsekvens, handling og ros.

Jeg vil simpelthen ikke have at mine katte kradser i mine møbler - basta :venter: og er meget konsekvent, hvad det angår. Hvis de lægger an til det, så laver jeg enten en hulens larm, laver en hvæse lyd eller siger højt NEJ :fatdetnu:
Forstår katten ikke det, så flytter jeg den fysisk eller jager den væk og ignorer den i en lille stund.
Så sætter jeg katten hen, hvor den gerne må kradse - i et af husets mange kradsetræer - og roser den :love2: når den hvæsser sine kløer der.

[QUOTE=DK Lindvig;785210]Fremgangsmåden er konsekvens, handling og ros.

Jeg vil simpelthen ikke have at mine katte kradser i mine møbler - basta :venter: og er meget konsekvent, hvad det angår. Hvis de lægger an til det, så laver jeg enten en hulens larm, laver en hvæse lyd eller siger højt NEJ :fatdetnu:
Forstår katten ikke det, så flytter jeg den fysisk eller jager den væk og ignorer den i en lille stund.
Så sætter jeg katten hen, hvor den gerne må kradse - i et af husets mange kradsetræer - og roser den :love2: når den hvæsser sine kløer der.[/QUOTE]

Nogenlunde samme fremgangsmåde bruges her. Og det må jo virke, for ingen af vores gør det jo :slight_smile: Det slemmeste, de formaster sig til ind i mellem, er lige at sætte kløerne i og strække ryggen, men det plejer jeg nu også at stoppe, for det kan hurtigt udvikle sig til krads.

Mine katte foretrækker simpelthen bare kradsetræerne. Men! De “tager altså fejl”, hvis jeg har møbler af kraftigt stof som f.eks. vores kontorstol. Så når jeg engang ikke længere gider at kigge på den, så skal den udskiftes til læder! Samme med sofaen - den er af microfiber, så de rør den ikke - men når den engang skal skiftes, så bliver det også til alt andet end kraftigt møbelstof :slight_smile: Ingen grund til at bede om problemer. Da jeg ligeledes bruger gulvtæppe på nogle af ‘deres’ overflader (kattehylder og oven på skabe), skelner de altså heller ikke, når de betræder svigerforældrenes gulvtæpper :stuck_out_tongue: