Modermælk til killing

Jeg havde en misse mor der igår fik kejsersnit.
Hun fik en baby

Jeg har heldigvis nogle halvsøskende hjemme til den, for mor har ondt og magter på ingen måde at baby er nær hendes mave, så tante varmer baby.
Baby er først i dag kommet sig over narkosen, så det er født nu jeg egentlig kan spå den en reel chance.

Baby er bare lille, og halvsøskende har fået fløde, så den har det lidt svært med at få lov til at patte…
Derfor støttefodre jeg nu på den, men jeg kan ikke huske hvor mange ml man skal forvente de skal have af gangen… Lige nu vejer jeg før og efter mælk.
Men det med ikke at kunne huske det er lidt træls lige nu…

På RCs modermælkserstatning står der 2-4 ml, 7 gange i døgnet, den første uge.

1 Synes om

Nu kan jeg ikke lige finde min version af Politikens kattebog, men mener at der heri står:
1 ml. pr. 30 gr. hver 3. time
Når killingen har rundet 200 gram hæves det til 2 ml. pr. 30 gr. kropsvægt
Så det passer nogenlunde med det som Andreas skriver.
Når du kun støttefodre vil jeg nok ikke forsøge mig med mere end 2 ml. pr. gang.

1 Synes om

Mange tak

Mira fik 2-3 ml hver 2. time da hun var lillebitte. Hun begyndte selv først for alvor at sutte da hun var 1½ måned mener jeg.

Jeg har valgt også at gøre sådan… Lige nu er jeg dog lidt bekymret for den.
Vi endte med lige at besøge dyrlægen da den næsten virker rund i rygsøjlen hvilket får benene til ikke at ligge ned af, men nærmere op mod skulderen…
Så lige nu er sætter jeg pris på mad hver anden time så jeg får den til at møffle ret så meget rundt.
Den har heldigvis gnist, så jeg håber det er noget den bevæger sig ud af

Krydser fingre for den Line.

Det er lidt svært at vise på billedet men dens ben sidder oftes ret højt oppe, mens den gerne krummer røven lidt mellem benene, så hofterne bliver løftet op af… Benene hænger sjældent rent ned af, selvom jeg bilder mig ind at den bevæger sig bedre nu, men den bevæger sig nu også MEGET gerne… Men det var først i dag reg rigtig så det, for efter kejsersnittet igår var den så dvask at jeg flere gange troede den var ved at dø.

Jeg er lidt lamslået over hvor lang tid det tog for narkosen at komme ud… Ved baby var det næsten 18 timer og med mor over 24…
Mor har nu stadig meget ondt, så jeg har opgivet at få hendes interesse vækket. Nøj hvor er kejsersnit bare ualmindelig grimt


Det er reserve mor der ses…

:kryds: For den lille klare den.

1 Synes om

Krydser fingre for at den klare sig :smiling_face_with_three_hearts:

Mine spæde plejer at være flinke til at spytte sutten ud / give tegn når de er mætte :slightly_smiling_face: men ca 2.5 ml hver 3 time

1 Synes om