[QUOTE=Blunky;607127]Jeg har haft ringet, og alligevel modtager jeg, i min verden, ret vigtige breve, som HAN burde modtage… Ved han bor i kbh området, da hans regninger alle stammer inde fra kbh…
Synes bare det er irriterende, og ret s vigtige breve jeg modtager…[/QUOTE]
Man kunne overveje om vedkommende med vilje opgav forkert adresse? Tænker på den med inkasso for tidligere fitness regning?
Nu arbejder jeg som lørdagsafløser ved Post Danmark.
Som FinnFrode skriver, så må vi ikke smide breve i postkassen, hvis navnet ikke står på postkassen. Hvis jeg har et brev med, hvor modtagerens navn ikke står på postkassen, tager jeg brevet med tilbage, hvorefter det bliver undersøgt om vedkommende bor på adressen inden det afleveres i postkassen.
Af og til oplever vi, at folk flytter uden at melde flytning. I de tilfælde hvor vi får sådanne informationer, har vi et opmærksomhedskort til at stå i reolen på den adresse og sender dermed posten retur til afsender, så det ikke kommer frem til de nye beboere.
Jeg tror desværre også det hænger sådan sammen:( gider bare ikke have nogen rendende her, fordi, ham som boede her tidligere ikke gider ændre sin adresse…
[QUOTE=galath;607102]Ja, jeg sad og ventede på, du kom på banen
En fejl engang imellem kan man jo godt bære over med, men det er tydeligvis ikke det, der gør sig gældende i mange af ovenstående tilfælde.[/QUOTE]
Nu er der tale om mange forskellige typer af fejl, men jeg tror en hel del af dem hænger sammen med, at postbudene ikke mere sorterer de breve, de går med, men får dem leveret i omdelingsrækkefølge. I gamle dage havde de haft alle breve i hånden mindst to gange inden de overhovedet begyndte omdelingen. De skal naturligvis stadigvæk kigge posten igennem, inden de smider den i brevkassen, men de er som sagt mennesker og mennesker laver fejl…
Men hvad skal postbudet gøre, hvis han konstaterer, at navnene ikke stemmer overens? Er det en meget besværlig procedure? For så er der måske en grund til, at det er nemmere bare at smide dem ind på den forkerte adresse alligevel.
Proceduren er sådan set meget enkel. Hvis navnet på brevet ikke stemmer med navnet på brevkassen, skal det (kort fortalt) bare returneres som ubekendt. Det koster ikke postbudet mange sekunder.
Jeg tænker også på, om du har en kommentar til det, Eva skriver? Ikke fordi jeg vil holde dig ansvarlig for Post Danmarks politik på postsorteringsområdet :høhø: Men det kan jo være, du har en god forklaring på, hvorfor sorteringspersonalet skal gøre sådan? Eller at politikken måske er blevet ændret, siden Eva arbejdede der Skal postbudet selv tjekke navnene på alle forsendelser til en given adresse?
Det må være det her, du mener:
Nu bliver det lidt teknisk, men som jeg forstår Eva, så arbejdede hun på et postcenter - måske det i Århus, der sorterer post til det halve Jylland.
På postcenteret i Århus har man ikke nogen mulighed for af vide, hvorfor et brev f.eks. til Jens Olsen i Sæby kommer med ind med påskriften “Idiot! Han bor ikke her!” Derfor sorterer postcenteret brevet brevet til den adresse, der står på det, og så er det meningen, at det lokalkendte postbud i f.eks. Sæby skal kigge på det. Måske er der en ny adresse på Jens Olsen? Eller måske bor han bare i nummer 19 i stedet for 18. Eller måske er adressen bare helt forkert, så brevet er ubekendt og skal returneres.
Det er postbudets opgave at finde ud af, hvad der er galt, så derfor måtte Eva og hendes kolleger på postcenteret ikke bare returnere brevet. Men igen - der vil altid ske fejl.
Håber det giver lidt mening.
Det ville ikke ske med mine breve/pakker, for jeg har nemlig omløb nok i hovedet til at melde adresseændring de rigtige steder ;)[…][/QUOTE]
Ja, hvis bare alle kunne finde ud af det, men det hjælper desværre ikke på alle dem, der bliver ved med at bruge gamle adresser, selv om de burde vide bedre. Og afsenderangivelsen bag på brevet er ofte bare “Farmor i Ringsted” eller lignende…
Men hvad så, hvis et korrekt adresseret brev til dig ved en fejl skulle blive afleveret hos naboen. Mener du så også, din nabo har lov til at arkivere det lodret, hvis det efter naboens mening er sket lidt for mange gange og “Nu kan det være nok”?
[QUOTE=FinnFrode;607404]
Men hvad så, hvis et korrekt adresseret brev til dig ved en fejl skulle blive afleveret hos naboen. Mener du så også, din nabo har lov til at arkivere det lodret, hvis det efter naboens mening er sket lidt for mange gange og “Nu kan det være nok”?[/QUOTE]
Det jeg mener er, at når det gentagne gange over en længere periode sker, at jeg får forkert post til XXX, som ikke længere bor på adressen, og jeg HAR gjort opmærksom på det, men det fortsætter - så er det ikke længere mit problem, og så stopper sekretær-legen for mit vedkommende.
Sker det, at der en enkelt gang er et brev, der tilfældigvis bliver afleveret forkert, fordi postbudet har glemt at tage briller på, så skal jeg nok pænt aflevere det til den rette eller sende det retur.
Ja, det er surt, Blunky. Måske er der ikke blevet lavet det “Opmærksomhedskort,” som Christina K omtaler?
Der er desværre ikke andet at gøre, end at blive ved at ringe til Kundeservice på 80 20 70 30 (mellem 7:00 og 18:00).
Så må de lige ruske lidt i den lokale distributionsleder for dit postnummer…
[QUOTE=FinnFrode;607367]
Nu bliver det lidt teknisk, men som jeg forstår Eva, så arbejdede hun på et postcenter - måske det i Århus, der sorterer post til det halve Jylland.
På postcenteret i Århus har man ikke nogen mulighed for af vide, hvorfor et brev f.eks. til Jens Olsen i Sæby kommer med ind med påskriften “Idiot! Han bor ikke her!” Derfor sorterer postcenteret brevet brevet til den adresse, der står på det, og så er det meningen, at det lokalkendte postbud i f.eks. Sæby skal kigge på det. Måske er der en ny adresse på Jens Olsen? Eller måske bor han bare i nummer 19 i stedet for 18. Eller måske er adressen bare helt forkert, så brevet er ubekendt og skal returneres.
Det er postbudets opgave at finde ud af, hvad der er galt, så derfor måtte Eva og hendes kolleger på postcenteret ikke bare returnere brevet. Men igen - der vil altid ske fejl.
Håber det giver lidt mening. :)[/QUOTE]
Det er lige præcis det jeg gjorde. Og tak for forklaringen Det gjorde de ikke så meget i derude, mere i at man skulle det og det så har da også indimellem stået og undret mig over at jeg skulle gøre det…