Hvad gør man når man gør det ?
Jeg har prøvet at aflevere tilbage og sige ukendt modtager!
Har prøvet at ringe til postdanmark… Har sågar ringet til bådet hospitalet som tilsendte breve, til hans inkasso’er og forklare dem at han ikke bor her… Og alligevel modtager jeg mindst lige så mange breve om måneden af hans som jeg gør af mine egne…
hvad skal man så gøre?.. Hans navn ligger ret tæt op af mit, så engang imellem får jeg åbnet hans breve…
Jeg synes bare det er irriterende! Og dybt frusterende, at jeg modtager indkaldese til hospitaler og retter osv, og han slet ikke får de vigtige breve…
Når jeg en sjælden gang får breve til fraflyttede personer eller fejlafleveret post, skriver jeg på dem, at modtageren er ubekendt på adressen og plopper dem tilbage i postkassen. Så må de selv finde ud af det på Post Danmark. Det kan ikke være mit ansvar.
den er også prøvet her. havde været hele turen igennem med post danmark. den dag inkasso stod og bankede på var bare toppen. så begyndte jeg at åbne brevene og ringe diverse steder rundt, da hele turen var nået. folkeregister inkl. fandt jeg ud af hvor han boede - lige nede i bunden af min skidtspand… :? det stod på i ca 5 år så blev de forskellige steder træt af at skrive, men det værste var at manden havde ikke boet her i 4 år før jeg flyttede ind…
Hvis det sker her - og det gjorde det ret ofte i starten, da vi flyttede ind - skrev jeg ‘Flyttet’ og ‘Retur til afsender’ på brevet og puttede det i postkassen igen …
En enkelt undtagelse var dog tandlægen, som ret vedholdende sendte meddelelser om at der skulle bestilles tid - dem ringede jeg til sidst til og oplyste at de tidligere ejere var flyttet til Esbjerg og nok havde fundet ny tandlæge - så stoppede de heldigvis også med at sende kort
Hmm… Altså da jeg sidste år, flyttede hertil hvor jeg bor nu. Fik jeg også konstant forrige ejers breve. Der havdee boet en polakker her før mig, og jeg sendte gang på gang brevene retur. En dag ringer jeg så og spørger til, hvor mange personer der stod på min adresse, så stod der to. Ham og mig. Her er der gået en måned… Jeg synes ikke det var rart, og fik hende naturligvis til, at slette ham med det samme.
Men så har den ubehagelige gut, har åbenbart mulighed for, at komme i min postkasse. Så han fik bare fremover skrevet posten CO Jannie Møller… For så kunne han stadig hente posten.
Puuuhh… Det synes jeg altså var rigtig ubehageligt…
Ringede til mit posthus og forklarede ham situationen, og han LOVEDE mig højt og helligt, at fremover ville jeg KUN modtage post i mit navn, med mindre jeg fortalte dem andet. Jeg ville heller ikke modtage nogle breve, selvom det var CO Jannie Møller.
Det er nu 10 mdr. siden, og ikke ét brev har jeg modtaget siden da…
Jeg har haft fat i postdanmark, og de siger at de ikke vil levere flere breve… Og alligevel modtager jeg… Har nu idag modtaget et nyt fitnes tilmeldt regning - og en inkasso fra det tidligere fitnes som han ikke har betalt. Jeg vil ringe til inkassofirmaet og fitnes firmaet og fortælle han ikke bor her mere. Også vil jeg sende yderligere breve tilbage, har haft skrevet, ukendt adresse, men vil prøve, flyttet tilbage til afsender denne gang:)
Jeg fik også tidl. beboer’s post i et stykke tid, men det sluttede da heldigvis igen. Nu får jeg så post til andre, der bor på samme husnr. som mig, men de bor så på en helt anden gade, og de har et navn, der ligger langt fra vores
Og jeg mister en del vigtig post, som aldrig ankommer her hos mig. Sidst var det et brev fra sygehuset med indkaldelse til en scanning. Og gangen inden var det et brev fra dyrlægen. Jeg er så træt af Post Danmark
Problemet er at politikken hos PostDK er at de skal proppe/sortere dem efter den adresse der står - selvom der står ubekendt på adressen Sådan var det i hvert fald for en 2-3 år siden da jeg var postsorterer hos dem…
Jeg har nu aldrig fået dem igen, når jeg har gjort sådan. Men der er jo heller ikke porto på - eller rettere, den port, der er på, er jo brugt én gang, hvilket gerne skulle fremgå af et stempel. Vil PostDK så godt blive ved med at bære dem ud til den samme adresse, hvis man bliver ved med at putte dem i postkassen igen?
Det er længere ude end jeg ved hvad der sker. Jeg sorterede post på centralen, og kender ikke reglerne for postbudene. Kun at uanset hvad der ellers var skrevet/tilføjet, så skulle det sorteres efter den adresse (postnummer) der stod på.
Så er det en fejl…
Jeg har et par gange stået og rystet på hovedet mens jeg var nødt til at smide et brev eller en reklame eller magasin ind i samme hul til postnummeret, og kunne se at en havde skrevet at nu var det 3. gang at vedkommende havde modtaget det, og det vist ikke var studenterhuen der trykkede eller lign… Men det var jo det jeg skulle gøre…
har haft samme udfordring da jeg boede inde i Kolding - fik brevene fra hende som boede der før - ringede til hende, og bad hende ændre div. steder…og puttede så i postkassen hver gang der kom noget med hendes nye adresse.
MEN da jeg viste, at hun jo modtog det jeg havde sendt retur til postkassen til hendes nuværende adresse, og der fortsat kom breve fra samme steder, igen igen igen…ja så blev jeg så gal en dag, at jeg simpelthen smed posten ud når det kom…det skal LIGE siges, at det ikke var vigtige breve umiddelbart …reklamer fra dit og dat og fagblade, hobbyblade mv…
Vi får stadigvæk efter 4 år brev til tidl. ejer af huset fra hans gamle højskole. Vi har pænt afleveret brevene ved posten igen ,efter råd har fra post danmark har vi også prøvet at samlet nogle brev og så sende retur til høskolen om at ved kommende ikke har adresse her mere . De blev ved med at sende jeg har skrevet mail til højskolen og endda ringet til dem . Den sidste mail jeg sende til dem fik de at vide at nu gad jeg ikke det bøvl mere, så hvis de blev med at sende til vores adresse , så blev brevene smidt i affalds posen. Jeg har endda været s¨sød at støve den rigtig adresse op og sendt til dem . Det tog 5 min .
Men nej vi forstadigvæk en til 2 gange brev fra dem og hver 3 måned et blad og nu ryger de ud . Og min tålmodighed er opbrugt .
Da vi købte huset her gav den forrige ejer os to frankerede kuverter til at vidersende post som måtte komme. Efter at have sendt 8 vigtige breve uden at modtage TAK startede vi med at smide dem i skraldespanden og har gjordt det siden.
Postbudene må ikke smide breve i postkassen, med mindre navnet stemmer.
Det betyder sådan set også, at der skal være navn på postkassen, hvis man vil have sine breve.
Postbude er også mennesker, og mennesker laver fejl.
Hvis man får fejlafleveret post, kan man skrive “Fejlafleveret”, “Flyttet”, “Ubekendt” eller lignende på brevet og smide det i nærmeste røde postkasse.
Det er strafbart at tilbageholde eller destruere andres breve. Hvordan ville I selv have det, hvis det skete med jeres?
Hvis samme fejl bliver ved at gentage sig, ring til Kundeservice på 80 20 70 30, som så giver besked videre til det lokale distributionscenter.
Jeres lokale posthus eller postbutik har ikke noget med omdelingen at gøre - derfor Kundeservice.
[QUOTE=FinnFrode;607100]Postbudene må ikke smide breve i postkassen, med mindre navnet stemmer.
Det betyder sådan set også, at der skal være navn på postkassen, hvis man vil have sine breve.
Postbude er også mennesker, og mennesker laver fejl.[/QUOTE]
En fejl engang imellem kan man jo godt bære over med, men det er tydeligvis ikke det, der gør sig gældende i mange af ovenstående tilfælde.
Men hvad skal postbudet gøre, hvis han konstaterer, at navnene ikke stemmer overens? Er det en meget besværlig procedure? For så er der måske en grund til, at det er nemmere bare at smide dem ind på den forkerte adresse alligevel.
Jeg tænker også på, om du har en kommentar til det, Eva skriver? Ikke fordi jeg vil holde dig ansvarlig for Post Danmarks politik på postsorteringsområdet :høhø: Men det kan jo være, du har en god forklaring på, hvorfor sorteringspersonalet skal gøre sådan? Eller at politikken måske er blevet ændret, siden Eva arbejdede der Skal postbudet selv tjekke navnene på alle forsendelser til en given adresse?
[QUOTE=FinnFrode;607100]Nu ved jeg tilfældigvis lidt om dette emne…
Postbudene må ikke smide breve i postkassen, med mindre navnet stemmer.
Postbude er også mennesker, og mennesker laver fejl.
Hvis man får fejlafleveret post, kan man skrive “Fejlafleveret”, “Flyttet”, “Ubekendt” eller lignende på brevet og smide det i nærmeste røde postkasse.
Det er strafbart at tilbageholde eller destruere andres breve. Hvordan ville I selv have det, hvis det skete med jeres?
Hvis samme fejl bliver ved at gentage sig, ring til Kundeservice på 80 20 70 30, som så giver besked videre til det lokale distributionscenter.
Jeres lokale posthus eller postbutik har ikke noget med omdelingen at gøre - derfor Kundeservice.[/QUOTE]
Vi har haft ringet MANGE gange. Og vi har efterlyst mange breve. Og der sker så absolut intet.
Jeg har haft ringet, og alligevel modtager jeg, i min verden, ret vigtige breve, som HAN burde modtage… Ved han bor i kbh området, da hans regninger alle stammer inde fra kbh…
Synes bare det er irriterende, og ret s vigtige breve jeg modtager…
Det ville ikke ske med mine breve/pakker, for jeg har nemlig omløb nok i hovedet til at melde adresseændring de rigtige steder
Når folk åbenbart ikke kan finde ud af det, så er det ikke mit job at være deres personlige sekretær, og det er ikke mit problem, hvad der sker med deres post. Selvfølgelig kan der godt komme enkelte breve kort efter man er flyttet, indtil alle får registreret adresserne korrekt osv., og dem skal jeg selvfølgelig nok sende tilbage. Men er det noget, der fortsætter i en længere periode - og det har jeg prøvet - ja, så bliver det altså arkiveret lodret, for det gider jeg ikke bruge min energi på.