Momsregistreret?

Vil Told og Skat overhovedet havde noget med katteopdræt at gøre? :?
og hvor mange opdrættere herinde er mon momsregistreret?

det er blot en tanke afledt af en diskussion/snak med nogle venner :slight_smile:

jeg mener ikke man kan blive momsregistreret, da opdræt er en hobby, og for langt langt de fleste en underskudsforretning

Ja, SKAT vil da ikke røre et katteopdræt med en ildtang, for så ville man jo pga. underskuddet altid få mere moms tilbage, end man betaler :wink:
Ville ellers være en fed deal.

Vi vil gerne have noget moms da:-) Indtil videre har vi KASSE underskud og nul killinger, så det kunne da være en cool deal for os…

:wink:

Nu ved jeg, at SKAT lige har sendt breve rundt til flere landmænd, både store som små, fordi de enten har fået penge tilbage ved momsafregningen de sidste par gange, eller haft underskud i virksomheden over en længere periode, og derfor beder de landmændende tage stilling til, om deres virksomhed stadig er erhvervsmæssig eller det istedet er hobby.
Dermed tror jeg heller ikke, at momsregistrerede katteopdræt vil være i SKAT’s interesse overhovedet…

Generelt har SKAT vist den indstilling, at det der giver overskud er virksomhed (og beskattes), og det der giver underskud er hobby (og kan ikke trækkes fra). Det var det i hvertfald, da jeg arbejdede på regnskabskontor.