Morgenkram

Jools’ killinger trives i bedste velgående :hjerte: De fleste af dem er ret småfede og den mindste er “bare” normal :hjerte:

Forleden morgen, da jeg skulle på arbejde for første gang efter “barsel” fandt jeg dette syn i den ene side af fødekassen. Den mindste af drengene syntes åbenbart, hans søskende trængte til en krammer :hjerte: :hjerte: :hjerte:

27 Synes om

:smelter: Hold nu op, hvor er det nogle kære små fedlinger! :hjerte:

2 Synes om

:heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

Såååååååå bedårende…den der ligger forrest, med det lyse rundt om øjnene og på hagen
MIG HA’
:smelter:

1 Synes om

:lovelove:

1 Synes om

Nåhhhr …

1 Synes om

Ej hvor bliver man killingeskruk. Kom så Mira… kan du så samarbejde :venter:

2 Synes om

Hun vil med stor sandsynlighed blive tvangsindlagt til at blive boende :smiley: Det er umiddelbart den bedste af hunkattene :hjerte:

4 Synes om

:heart_eyes:

Hvad farve er hun?

Hun er SÅ fin :purple_heart:

De andre er også kære :paw_prints:

Hun er bruntortie - de to andre, man kan se på billedet, er begge brune :slight_smile:

1 Synes om

Hvor er det pudsigt hun er bruntortie. Det er Mira jo også. Men hun var meget mørkere på samme alder. Mon det kan have noget at gøre med burmeser vs. orientaler … ?

:paw_prints: Tak for svar :paw_prints: hende glæder jeg mig til at følge :paw_prints:

Det ser ud som om hun er meget symmetrisk mht de lyse farver om øjnene :purple_heart:
Er spændt på at se, om hun beholder det – så fint det vil se ud :purple_heart:

Burmeseren har maske, så det vil give en lysere farve (især når de er små) :slight_smile:

Men er Mira ikke chokoladetortie? Bruntortie her vil være det samme som sorttortie uden burmesermaske (ret mig lige, hvis jeg husker forkert, Mette)

Lykke har ret i, at forskellen ligger i burmesergenet :slight_smile: En bruntortie burmeser er genetisk sort, ligesom en brun burmeser også er det :slight_smile:

Det kan jeg ikke forestille mig andet end at hun vil :slight_smile: Det interessante vil blive, hvor meleret hun (og den blåtortie pige) bliver på kroppen, for der kan man dårligt se noget lige nu på nogen af dem :slight_smile:

1 Synes om

Så har pigerne åbnet deres øjne :slight_smile: Drengene har ikke så travlt, bare de får deres mad og bliver nusset under armene og på maven, behøver de ikke mere lige nu :smiley:

Den bruntortie med åbne øjne

Den blåtortie med åbne øjne

15 Synes om

Jo, Mira er chokolade og jo jeg erkender blankt at jeg da lige havde glemt at bruntortie er det samme som “sorttortie”, vist lidt for lang tid siden jeg har kigget paa det genetik.
Men hvis din pige er bruntortie Mette… er hun saa stadigvaek ikke meget lys :gruble:, men det er maeske burmesergenet der betyder forskellen. For umiddelbart ville jeg jo mene at din pige saa skulle have vaeret meget moerkere i pelsfarven end Mira i og med det er genetisk sort… men saadan ser hun jo bare ikke ud :huh: I og med genetisk sort kommer foer chokolade paa farveskalaen paa det gen…

Genetisk sort betyder ikke nødvendigvis meget mørk :slight_smile: En vildtfarvet aby/somali er genetisk sort, men det betyder jo ikke, at den på nogen måde ligner en brun burmeser :wink:

En chokolade burmeser er født næsten hvid og der går ofte et par uger, før man kan være sikker på, om killingen er chokolade eller lilla (medmindre man ved med sikkerhed, at den ikke kan være fortyndet). En brun burmeser er/bør være tydeligt brun og nogen er så mørkere end andre (især en af drengene er ret mørk og Banshee har altid været ret mørk), men uden at jeg på nogen måde er ekspert i tortier, så vil det melerede gøre, at hun ser lysere ud end en brun killing.

Med alderen bliver de så mørkere, men det gælder alle farver :slight_smile:

De to killinger, hun ligger med i det første billede, er begge brune - den ene lidt mørkere end den anden :slight_smile:

Ja, det er sjovt og meget fascinerende med de farvegener. Mira er jo temmelig meleret idag. Men da hun var lille var hun rent chokoladefarvet meget lang tid. “ringene” omkring øjnene dukkede op først, og dyrlægen nægtede faktisk at tro på hun var tortie da de var til første vaccinering ca. 11 uger, for hun syntes da hun var ensfarvet… det var hun så ikke ;).

Charly lurede ret hurtigt at hun var tortie (der gik noget tid før jeg selv rigtig kunne se det) omend det var noget tidligere end dyrlægen haha :grinning:

Nå men jeg vil glæde mig til at følge hendes farveudvikling så :ok:

1 Synes om

:smelter:

De to piger der…hvor er de skønne :heart_eyes:

Har du navne til dem??

1 Synes om