Mørke pletter

Hej med jer alle
Lige et spørgsmål jeg har opdaget at i munden på den ene af mine puttefiser er der sådan nogle mørke pletter, det er ikke på tænderne men nærmere på gummerne / tandkødet er der nogle der har oplevet det, som måske ved hvad det er, han spiser og driller fint og er lige så fræk som han plejer at være, så umiddelbart ikke noget der genere ham.
Men det kunne jo være det var noget der skulle gøres noget ved inden det begyndte at genere

Hilsen puttefiserne

er det ikke nærmere skjolder? det kunne være pigmentfejl - jeg har en kat hvis gane nærmest er blålilla

Jeg tænker også umiddelbart pigmentfejl, hvis ikke katten virker syg på nogen måde.
Kan du tage foto af det?

Ellers, er det så ikke bare meget normalt, at katte med hvidt f.eks., kan have forskellige farver slimhinde i munden, ligesom på huden?

Jamen det kan godt være at det " bare" er pigment fejl men kan de godt komme sådan løbende. Og jo kunne godt tage billeder men kan s… ikke finde ud af at lægge dem ind.
Men han fejler intet hans inteligens er også i top, ja så meget i top at jeg begynder at o erveje at få børnesikreinger på mine tøjskabe for dem kan han da godt lukke op selvom de er lukket helt, han lægger sig bare neden under og åbner med poten, ja selv døre som skal trækkes i mod dig kan han lukke op Uhm frække kloge kat

Sputnik som er en gråstribet huskat med hvidt har en i den ene side af munden grå læber (den stribede side) og lyserøde læber i den anden side (den hvide side). Jeg tror det er ret normalt. Hun har fx. også trædepuder der er halvt sorte/grå og halvt lyserøde.

Er det sådan noget som her på Snehvide, du mener?

Det er helt normalt, at sort-hvide katte også er tofarvede på gummer og snude. :slight_smile:

Du må meget gerne sende billederne til mig på [email protected] så skal jeg lægge dem ind for dig :slight_smile:

Jeg har ind imellem set vildtfarvede abyer og somalier med sorte pletter i ganen f.eks. Har aldrig oplevet at det har givet problemer. Det er bare pigment - og den vildtfarvede er jo genetisk en sort kat. Jo mere sort der er på dem - jo større er muligheden for at de kan have sort andre steder.

En af mine katte - Zulu, der ligger til højre på mit banner - har en forholdsvis stor, stor plet lige midt i sin gane.
Pletten i ganen så jeg for lææææænge side, en dag da han sad og gabte lige foran mig.

Han har også en stor, sort plet på sit næsespejl, så det ligner at hans lyserøde næse er sort :love2:

Pigmentpletter, ja det er da dét det er :ok:

Diego har små sorte pigment pletter inde i munden. Han er rød i øvrigt :slight_smile: Det har ingen betydning for ham…

Min Tino er ligeså plettet inde i munden som på hans pels:) Det ser ret sjovt ud :slight_smile:

[QUOTE=DK Lindvig;823398]En af mine katte - Zulu, der ligger til højre på mit banner - har en forholdsvis stor, stor plet lige midt i sin gane.
Pletten i ganen så jeg for lææææænge side, en dag da han sad og gabte lige foran mig.

Han har også en stor, sort plet på sit næsespejl, så det ligner at hans lyserøde næse er sort :love2:

Pigmentpletter, ja det er da dét det er :ok:[/QUOTE]

Det var også sådan, jeg lagde mærke til, at Abasi har tofarvet gane - fordi han sad lige foran mig og gabte så inderligt, at han lagde nakken tilbage. Damn, de kan åbne munden næsten 180 grader :høhø:

Men jeg har nu aldrig tænkt, at det skulle være noget at bekymre sig over.

Ja de kan åbne munden helt vildt meget :høhø:

Jeg gik panik da jeg så min hunkats blålilla gane, fordi:

Jeg havde været en week-end i Tyskland for at hente en parret kat hjem. Kattene havde haft besøg af sitter hver dag. Søndag var jeg hjemme omkring kl., 21, sitteren havde været her ved frokost og alt var ok. Kattene på nær en var der det øjeblik jeg åbende døren - jeg havde travlt med at få min parrede hunkat ud af transportkassen. Så så jeg Ruddy Dane, en 10 måneder gammel kastrat, han så noget slatten ud, hmmmm. Ringede til passeren han havde været helt normal og leget som de andre da hun var her. Jeg proppede noget vand på ham, han virkede dehydreret. Da det ikke så ud til at peppe ham op ledte jeg efter nummeret til vagten. Ville lige kigge til ham igen inden jeg ringede - han var død.

Lagde ham koldt, og fik en aftale med min dyrlæge næste dag. Vil du være med til obduktiotionen spurgte han, øhhhh ja … Han kunne se det var ikke længe siden han havde spist, det virkede lidt beroligende på mig for så havde det ikke stået på i lang tid - alt så fint ud indtil hjertet kom ud og blev skåret over - den ene side var helt uden muskel -. katten var død af DCM. Underligt han var godt en måned før blevet kastreret og det klarede han fint. Dyrlægen fortalte at det ville jeg kunne have set for kattens slimhinder i munden bliver blå.

Derfor stod jeg fluks på klinikken til alles morskab da jeg så den blålilla gane på min hunkat:-)

Men nu er det jo ikke store områder af munden der er farvet, det er nærmest nogle pletter på gummerne / tandkødet.
Og hverken ædelyst eller leg fejler intet.
Jeg købte faktisk noget legetøj igår og han har nærmest tonset rundt siden.

Jeg tror nu bare det er pigment pletter… Gucci har også lidt i den ene side af munden, hvor imod Balloo er ensfarvet (i hvertfald som jeg kan se) :slight_smile:

[QUOTE=galath;823477] Damn, de kan åbne munden næsten 180 grader :høhø:
[/QUOTE]

Man er vel en rigtig dreng :wink: Her i huset er det sådan, at Sander og Galliano gerne vil afsløre, hvad de fik at spise for 14 dage siden, mens Fanny og Ana kun åbner munden lige netop så meget, som er nødvendigt for at gabe (dvs. ca. 1/3 af drengene) og hurtigt lukker den igen :tihi::tihi:

[QUOTE=annejunge04;823533]Men nu er det jo ikke store områder af munden der er farvet, det er nærmest nogle pletter på gummerne / tandkødet.
Og hverken ædelyst eller leg fejler intet.
Jeg købte faktisk noget legetøj igår og han har nærmest tonset rundt siden.[/QUOTE]

Du beskriver lige det Diego også har. Kan lige prøve at tage et billede af det, når udstillingsweekenden er overstået :slight_smile:

Eife det må du meget gerne,