Mulig mycoplasma eller almen øjenbetændelse

Hej igen
Vores katte er i klar bedring nu (fyi)

De ser ud til at være sluppet af med; Giadia, TF, Mycoplasma og de andre ting de fejlede.

Efter endt behandling mod mycoplasma nyser de ikke så meget, men den ene har en del problemer med det ene øje igen. Det er ikke rødt / hævet eller noget i den stil, men hun klør meget i det. Og når hun vågner kan hun ikke åbne det helt før efter noget tid eller før vi skylder hendes øje (med øjendråber, natriumkloridøsning 0,83%).

Vi vil have hende checket, men vi så helst det var vores egen læge der gjorte dette, da hendes historie er så lang og kompliceret.

Mit spørgsmål er; tror i det ville være ok at vente med at få hende tilset til på mandag ?
Eller skal vi skynde os til dyrevagt lægen ?

PS hun er naturligvis testet for alle luftvejssygdomme og det eneste hun fejlede var mycoplasma, som vores læge sadge ikke var så slem som de andre sygdomme.

Umiddelbart kunne det lyde som en alm øjenbetændelse, men det er svært at sige.
Jeg ville se tiden lidt an.

Puh, jeg kan godt følge dig i, at man helst vil hjælpe NU - men modsat også helst vil have egen dyrlæge.
Jeg ville nok prøve at slå koldt vand i blodet, holde godt øje med katten, og hvis øjet kan holdes ‘stabilt’ (ikke bliver værre) ved at du skyller det med saltvand, så lyder det forsvarligt at vente til den bedst mulige hjælp på mandag.

Det kan være en skade - en lille rids- fortsæt med vandet - det skader ikke ligemeget hvad det er.