Mulles tråd

[QUOTE=Annette O;756677]Jeg synes det er super prisværdigt, at du tager dig af Mulle. Jeg har bare et enkelt spørgsmål - ikke for at være en lyseslukker.

Hvordan kan du vide, at hun ikke har et hjem? Jeg tænker lidt på, at du først har set hende i forbindelse med indfangningen af den anden kattefamilie?
Det er ikke for at være på tværs, men det kunne tænkes, at en anden familie rent faktisk ejer hende, men lader hende gå frit omkring, og så er hun tilfældigvis havnet midt i din kattefamilie.

Har du fået hende fremlyst ved dyrlæge, købmand, opslag diverse steder?

Skriver blot dette for at du ikke skal få enden på komedie.[/QUOTE]

Så enig.
Jeg syntes også at det er så flot det du gør men kan heller ikke lade være med at tænke på at hun kan være ejet af nogen og så er havnet mellem de andre misser :slight_smile:

Hun har gået med et halsbånd fra DB med mit nr og besked om at kontakte mig. Vi har tjekket efterlysninger jeg har dog ikke fremlyst hende. Jeg er 99% sikker på at hun er herreløs, men 100% sikker kan jeg jo ikke være. Så hvis der kommer nogen der kan bevise at de ejer hende, vil de naturligvis få hende tilbage.

Tjekker da også forsat efterlysninger.

Nu er Mulle kommet hjem, hun har fået en fin øremærkning,vac blevet loppebehandlet, fået renset øre og tænder. Ormekuren starter vi på i morgen.
Dyrlægen mente ikke at de haft en så overkærlig kat der før, da hun fik taget blodprøven spandt hun og slikkede deres finger.
Nu ligger hun på badeværelset og har fået lidt at spise.

Godt, det er klaret. Hun lyder som en dejlig kat. :slight_smile:

[QUOTE=irene;756806]Nu er Mulle kommet hjem, hun har fået en fin øremærkning,vac blevet loppebehandlet, fået renset øre og tænder. Ormekuren starter vi på i morgen.
Dyrlægen mente ikke at de haft en så overkærlig kat der før, da hun fik taget blodprøven spandt hun og slikkede deres finger.
Nu ligger hun på badeværelset og har fået lidt at spise.[/QUOTE]
Heldige lille Mulle - Det tyder ellers på, at hun har haft et godt hjem og forbinder mennesker med noget godt.
Når folk “kasserer” katte, er det som regel også helt unge katte og ikke en rar, neutraliseret kat på 4 år. Måske er hun hoppet på en bil?
Prøv at oprette hende på Facebook også - med billede.

Mulle har et problem, hun er ikke så god til det med at bruge bakken. I går tissede hun en gang på bakken og en gang i kattehulen, stort lavede hun ved siden af. Men det var en lille bakke hun havde i går, så jeg har købt en ny stor til hende. Men alligevel har hun tisset lige ved siden af den. Jeg har sat en bakke mere ud på badeværelset til hende, så må vi håbe at hun bedre kan ramme. Måske er det der er Mulles lille problem.
Hun går på badeværelset og der bliver gjort rent lige med det samme, men er der ellers noget jeg kan gøre?

Måske skyldes det gruset - Måske er hun vant til at gøre det udenfor.
Jeg ville hente noget havejord og komme det i hendes bakke/eller komme et lag oven på gruset.
Skygge “vildmis” gjorde det samme som Mulle i starten, men han fik sin egen store bakke med jord, som jeg gradvis blandede med træpiller, og i dag bruger han bakkerne med kun træpiller.

[QUOTE=Mega;756956]Måske skyldes det gruset - Måske er hun vant til at gøre det udenfor.
Jeg ville hente noget havejord og komme det i hendes bakke/eller komme et lag oven på gruset.
Skygge “vildmis” gjorde det samme som Mulle i starten, men han fik sin egen store bakke med jord, som jeg gradvis blandede med træpiller, og i dag bruger han bakkerne med kun træpiller.[/QUOTE]
God ide, det vil jeg prøve. Dyrlægen mente at hun har været passet på, men nok ikke på det sidste. Hun havde en del små skader, mange lopper, orm, pels var lidt trist og hun er tynd. Trods jeg har fodret hende de sidste 5-6 uger, men jeg havde jo også 8 ekstra på kost udenfor. Nu er jeg da nede på 4.

Et kært medlem herinde har lige foreslået at Mulle ikke skal hedde Mulle, men hun skal hedde Julle(Julekat).
Jeg har forelagt dette for min mand og han er enig. Så mulle hedder nu Julle.

[QUOTE=irene;757059]Et kært medlem herinde har lige foreslået at Mulle ikke skal hedde Mulle, men hun skal hedde Julle(Julekat).
Jeg har forelagt dette for min mand og han er enig. Så mulle hedder nu Julle.[/QUOTE]
Så er endnu søstjerne kommet til sit rette element :slight_smile:

En lille Update på Julle.
Hun bor her stadig, der har været et par stykker og kigge på hende. Men ikke det rigtigt hjem endnu, enten syntes de at hun var for gammel eller at hun var for almindlig(gråstribet) kedelig.
Hun bor på badeværelset, dog står døren altid åben. De andre går ud og hilser på hende, hun knurre af dem når de kommer for tæt på. Ellers tager hun nogle små ture rundt i huset et par gange om dagen, men hvis der er noget hun bliver bange for løber hun straks tilbage til badeværelset, der er hun sikker. Hun er stadig den kærligst kat jeg har mødt og hvis hun kan lærer at leve med de andre vil hun nok blive her. Men det bedst for hende var nok, at komme i et hjem hvor hun var enekat og den nye ejer ville have en meget kærlig og rolig kat. Jeg håber stadig på at finde det hjem til hende , hun fortjerner det virkelig.
Jeg har haft en der gerne ville have hende, men det kunne godt være at deres hund kom til at bide den ihjel. Nej, i får hende ikke.
Hvis en af jer kunne finde det rigtige hjem til hende, ville det være dejligt. Men jeg vil altså godkende først og skal nok selv komme med hende.
Ellers må vi håbe på at hun vil finde sig til rette her også selv om det ikke er det mest optimale.

For almindelig :S - Hun er så pragtfuldt “almindelig”, at hun efterhånden er sjælden.

Hvordan har hun ellers reageret på dem, der har været at se på hende?
Og ellers tror jeg stadig - trods lidt tilpasningsvanskeligheder med de andre katte - at det optimale vil være hos jer. Tænk på hendes noget turbulente baggrund og hendes ubetingede tryghed ved jer.

Hun har været særdeles kærlig over for dem der har set på hende. Men hun elsker min mand over alt på jorden, hun bliver helt salig når han er ved hende. Jeg tror at hun ville vælge ham, hvis det bare ikke var for de andre.
Vores egne katte gør hende intet, men 3 af hvæsser igen når hun gør det. Men der er ikke antegn af slagskamp, de knurre og hvæsser bare lidt.
Hun er nu 100 procent renlig og dækker også til, men hun fælder voldsomt, hun er ikke vant til varme herinde.
Hun er virkelig en super dejlig kat og jeg syntes også at hur er utrolig smuk.

Hun har været særdeles kærlig over for dem der har set på hende. Men hun elsker min mand over alt på jorden, hun bliver helt salig når han er ved hende. Jeg tror at hun ville vælge ham, hvis det bare ikke var for de andre.
Vores egne katte gør hende intet, men 3 af hvæsser igen når hun gør det. Men der er ikke antegn af slagskamp, de knurre og hvæsser bare lidt.
Hun er nu 100 procent renlig og dækker også til, men hun fælder voldsomt, hun er ikke vant til varme herinde.
Hun er virkelig en super dejlig kat og jeg syntes også at hur er utrolig smuk.

Var det ikke meningen, du ville flytte hende ud i bryggerset og lukke døren til “hendes” badeværelse?

Hun vil helst være på badeværelset , der kan hun også bedre følge med i hverdagen og vi kan også være mere sammen med hende.
Jeg må indrømme at jeg også gerne så, at hun kunne trives med de andre. Der har heller ikke været de store problemer, men hun er lidt utryg ved dem. Håber at det kommer, for så bliver hun her. Men hun skal have det godt med det.

Julle er flyttet, hun bor nu hos en kollega til mig. Først lidt på prøve, men det tegner godt. Hun undersøgte lejligheden grundigt, med høj haleføring og tog det helt roligt. En halv time efter vi var kørt, fik jeg de første billeder af hende. Liggende på sofaen sammen med sin nye ejer og putte.
Hun har det helt tydeligt bedre der end hos os, hun nyder at være ene kat og blive forkælet. Jeg bad dog hendes nye ejer om at lade hende blive på badeværelset i nat, så Julle er helt sikker på hvor hendes bakke er. Julle havde lidt problemer med det hos os de første dage, hun har dog fået hendes bakke med herfra, så den kender hun jo.
Så krydser vi bare finger for at det bliver ved at gå lige så godt.

Hvor godt at høre at Julle har fået et permanent sted at bo :slight_smile: Ja, det havde løst sig med hende på én eller anden måde, men at hun kommer ud som ene kat er nok det bedste for hende :slight_smile: Og skønt det er hos én du kender, så du kan følge hende fremover :slight_smile: Håber alt kommer til at gå som det skal fremover for hende :slight_smile:

Dejlig opdatering. En lidt forsigtig kat som hende, har nok også bedst af at komme ud og blive forkælet som enekat. :slight_smile:
Stor ros for alt, hvad I har gjort for hende. :rock: