Mulles tråd

Jeg starter lige en tråd om Mulle.
Mulle er en herreløs lille gråstribet hunmis, der til tilfældig er havnet hos os. Som nogen sikkert ved, er vi ved at få indfanget en hel familie af vildkatte. I denne periode dukkede Mulle så også op, hun var en meget kærlig men også meget sulten lille pige. Hun gik så i fælden i går og da jeg ville lukke hende fri, kom jeg til at se hendes store mave. Der var ingen tvivl, hun var med killinger. Så jeg tog hende med ind i fyrrummet, for ikke flere vilde killinger her hvis jeg kan gøre noget ved det.
KV var så her i dag, for at hente 2 vildkillinger. Men de ville ikke have noget med Mulle at gøre. For hun var jo tam, ganske vist herreløs, men stadig tam.
Jeg ringede til min egen dyrlæge, og fik en tid til hende i morgen. Hvor hun vil blive teste, neu. mærket og vac.
Vores plan lige nu at når hun er kommet sig efter dette, vil vi se om vi kan finde et godt hjem til hende. Kan vi ikke det, må vi jo se om hun kan trives her.
Mulle har helt klart haft et hjem før, men med mennesker der ikke har syntes at de ville bruge penge på at få hende ordnet.
Jeg laver denne tråd, fordi jeg håber på at den kan få nogle til at tænke sig om. Jeg følger op på den i morgen, når hun har været hos dyrlægen.

Dejligt at du vil gøre noget for Mulle, så hun ikke skal ligge og føde sine killinger i det fri her i vintertiden. :ok:

Det er sørgeligt, at folk kan svigte sådan et lille dyr - hun er sikkert blevet værfet ud, da hun blev kønsmoden og ikke var en lille yndig killing mere :thumbdown:

Hvis der bliver brug for et lille tilskud til Mulles dyrlægebehandling, så giv lyd :smiley:

Mulle er desværre ikke et enestående tilfælde. Suk…
Godt hun mødte dig på sin vej :slight_smile:

Det er dejligt, at der er mennesker som dig, der er villig til at ofre energi, tid og penge paa de stakkels katte. Har selv staaet i en lignende situation, da jeg boede i USA og tro mig, derovre er det endnu vaerre, som folk behandler dyr. Som Laerke siger - Mulle er desvaerre ikke et enestaaende tilfaelde. Det goer mig bare saa vred og ked af det, at nogle mennesker behandler dyr paa den maade. Jeg mener serioest, at nogle mennesker ikke burde have lov til at faa dyr (eller boern for den sags skyld, men det er vist en hel anden diskussion)!
Men dejligt, at du er villig til at hjaelpe og held og lykke med Mulle.
Lene og Siri

Først vil jeg sige, at det er et flot stykke arbejde, du har gang i!
Forstår ikke, at KV ikke vil tage hende, når hun er en tam kat?

Jeg glæder mig til at høre en opdatering…

Godt du er der til at tage sig af hende!!!

Men jeg forstår heller ikke, ganske som DK Zaphy, hvorfor KV ikke kan tage hende… hun er jo ikke din… og tilsyneladende ganske herreløs… :?

[QUOTE=Vipstøsen;756055]Godt du er der til at tage sig af hende!!!

Men jeg forstår heller ikke, ganske som DK Zaphy, hvorfor KV ikke kan tage hende… hun er jo ikke din… og tilsyneladende ganske herreløs… :?[/QUOTE]
Jeg har haft DB hals ånd på hende og ingen har henvendt sig. Men han sagde at loven forbød ham, at tage hende med. Tror ikke at ham gad at bøvle med en drægtig hunkat, desuden stopper han for vores område, så de to jeg skal have genudsat må heller ikke fanges før efter den 1/1 2012. Der kommer en anden, fra Sønderborg, en kvinde så jeg håber at hun er lidt mere medfølende end Lars.

[QUOTE=irene;755903]Jeg starter lige en tråd om Mulle.
Mulle er en herreløs lille gråstribet hunmis, der til tilfældig er havnet hos os. Som nogen sikkert ved, er vi ved at få indfanget en hel familie af vildkatte. I denne periode dukkede Mulle så også op, hun var en meget kærlig men også meget sulten lille pige. Hun gik så i fælden i går og da jeg ville lukke hende fri, kom jeg til at se hendes store mave. Der var ingen tvivl, hun var med killinger. Så jeg tog hende med ind i fyrrummet, for ikke flere vilde killinger her hvis jeg kan gøre noget ved det.
KV var så her i dag, for at hente 2 vildkillinger. Men de ville ikke have noget med Mulle at gøre. For hun var jo tam, ganske vist herreløs, men stadig tam.
Jeg ringede til min egen dyrlæge, og fik en tid til hende i morgen. Hvor hun vil blive teste, neu. mærket og vac.
Vores plan lige nu at når hun er kommet sig efter dette, vil vi se om vi kan finde et godt hjem til hende. Kan vi ikke det, må vi jo se om hun kan trives her.
Mulle har helt klart haft et hjem før, men med mennesker der ikke har syntes at de ville bruge penge på at få hende ordnet.
Jeg laver denne tråd, fordi jeg håber på at den kan få nogle til at tænke sig om. Jeg følger op på den i morgen, når hun har været hos dyrlægen.
[/QUOTE] Det er der desværre intet nyt i. Nogle menneskers ligegyldighed betød, at vi fik Ami, som var blevet smidt ud i en container i november 2008. I dag er hun en dejlig og social mis, der ikke bærer præg af en trist start på livet.

Jeg håber, at Mulle-mis enten får en dejligt nyt hjem, eller at der der plads til hende hjemme hos Jer. :kryds: :kryds: Får du tid må du da også gerne poste et par billeder af hende.

:slight_smile: Glæder mig til at høre hvordan hendes fremtid bliver

Skønt at I hjælper hende videre. Glæder mig til at høre mere - og forhåbentlig masser positivt om Mulle fremover :slight_smile:

Suk, ja…det er jo bestemt ikke noget nyt. Godt du tager dig af hende/det :hjerte: Kan hun blive neutraliseret, hvis hun er med killinger? :?

Jeg har jo også Tarzan…som vi fandt i en sæk 1-2 uger gammel sammen med sin bror…
Nem måde at skille sig af med de killinger, folks fertile staldkatte render og producerer ik?
GRRRRRR!!! :frowning:

Man kan jo ikke redde alle, men Mulle er en heldig kat, at I tager jer af hende.
Stor ros for det :rock: - jeg glæder mig til at høre, hvordan det videre skrider frem. :slight_smile:

Mulle var ikke drægtig, hun havde slet ikke nogen æggestokke:uha:. Men der var heller ikke noget gammelt ar at finde, må nok sige at hun har snydt både os og dyrlægen. Hun er enten blevet neu. før eller er født uden, dyrlægen kunne ikke helt finde ud af det:gruble:. Synd at hun blev lukket op når der ikke var nogen grund til det.:S
Hun er blevet øremærket og vac. og skal have en god ormekur. Dyrlægen mener at hun er omkring 4 år, så hun er lidt ælder end jeg troede.

[QUOTE=irene;756644]Mulle var ikke drægtig, hun havde slet ikke nogen æggestokke:uha:. Men der var heller ikke noget gammelt ar at finde, må nok sige at hun har snydt både os og dyrlægen. Hun er enten blevet neu. før eller er født uden, dyrlægen kunne ikke helt finde ud af det:gruble:. Synd at hun blev lukket op når der ikke var nogen grund til det.:S
Hun er blevet øremærket og vac. og skal have en god ormekur. Dyrlægen mener at hun er omkring 4 år, så hun er lidt ælder end jeg troede.[/QUOTE]

hvad er så forklaringen på den meget meget meget store mave :?

dejligt hun i hvert fald ikke har det problem!!! så har hun da ikke bidraget til overbestanden i det mindste og er blevet slidt op af 3 kuld om året

[QUOTE=Battlestar;756646]hvad er så forklaringen på den meget meget meget store mave :?

dejligt hun i hvert fald ikke har det problem!!! så har hun da ikke bidraget til overbestanden i det mindste og er blevet slidt op af 3 kuld om året[/QUOTE]
Muligvis orm

[QUOTE=Battlestar;756646]hvad er så forklaringen på den meget meget meget store mave :?

dejligt hun i hvert fald ikke har det problem!!! så har hun da ikke bidraget til overbestanden i det mindste og er blevet slidt op af 3 kuld om året[/QUOTE]

kan forklaringen ikke være orm?

ja ok - syntes bare det så voldsomt ud for en ormeinfestering - men hvis det bare er det er det jo lige til :slight_smile:

Jeg synes det er super prisværdigt, at du tager dig af Mulle. Jeg har bare et enkelt spørgsmål - ikke for at være en lyseslukker.

Hvordan kan du vide, at hun ikke har et hjem? Jeg tænker lidt på, at du først har set hende i forbindelse med indfangningen af den anden kattefamilie?
Det er ikke for at være på tværs, men det kunne tænkes, at en anden familie rent faktisk ejer hende, men lader hende gå frit omkring, og så er hun tilfældigvis havnet midt i din kattefamilie.

Har du fået hende fremlyst ved dyrlæge, købmand, opslag diverse steder?

Skriver blot dette for at du ikke skal få enden på komedie.

Minder mig om mine forældres historie med Missemor (ja, min mor er ikke så opfindsom, når det kommer til kattenavne :slight_smile: )
Hun var også en udekat, som mine forældre tog ind. De troede, at hun var højdrægtig og tog hende til dyrlægen - det viste sig så, at hun ikke var drægtig, men at hun havde en kæmpe betændelse i bughulen. Det blev behandlet så godt, dyrlægen kunne, men hun mente dog ikke, at katten ville overleve natten. Så mine forældre tog hende med hjem og lagde hende i sofaen, men regnede ikke med, at hun ville være i live næste morgen. Men da morgenen kom, var Missemor oppe at gå og var altså meget i live. Mine forældre besluttede sig for at beholde hende, og nu 11 år efter er hun stadig deres Missemor. Men det har taget masser af tid at få hende til at stole på mennesker - hun var næsten vild da de fandt hende. Den dag i dag er hun stadig lidt ængstelig overfor fremmede, men hun er en enorm dejlig kat - og hende og jeg har et helt specielt forhold.
Lene

Et par - næh flere - af mine både kastrerede vildmissepiger og Coon’er ser nu også højdrægtige ud :tihi:
Mulle kan jo være tidligt neutraliseret og iflg. min dyrlæge er det så godt som umuligt at se arret (ca. 2 cm) flere år efter, især når kun æggestokkene er fjernet, men har du fremlyst hende nogen steder?
F.eks. efterlyses denne kat på http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/lysning/vis/124914e6f74ed7f4a6
(der står ganske vist kastreret, men den betegnelse bruges efterhånden af flere om neutraliserede katte).