Mus som foder - købes hvor?

Vi snakker så meget om foder til katte. Det skal være godt og indeholde de rette næringstoffer m.m… Tænderne skal have noget at arbejde med. Mine har altid fået daggamle kyllinger. Sundt, og godt for gebisset. Tænker det må mus da også være. Har ladet mig fortælle at mængden af taurin er højt i mus. Øjen og hjerte problemer skulle i så fald få et skub i den rigtige retning.

MEN hvor køber man de små lodne sager og hvad koster de. Frosne? Levende?

Er der nogen der kan hjælpe.

Jeg ved, at førhen kunne man købe foder-mus i dyre forretninger. Men aner så ikke om de gør det mere.

I zoo måske? De bruger dem jo… kontakt nærmeste zoo og spørg, hvor de køber.

Levende er nok en smule svært - hvor vil du have dem ind imellem fodringerne?
Hvis misserne tager Kyller døde, så vil de nok også tage mus.
Især hvis du luner dem en smule som man kan med kyllerne før servering (bemærk, at mad varmet i microovn kan være skoldende inden i - som en venlig sjæl skrev til mig).

Hvis du finder et sted, så vil jeg gerne høre om det.

MVH

Det kan man stadig, jeg ved at zoozity har både mus og rotter til foder, og jeg vil tro at de fleste dyrehandler der handler med krybdyr osse har mus og rotter, måske kun frosne, zoozity har begge dele, avifauna har haft begge dele, men om de stadig har ved jeg ikke

Jeg prøvede for tid tilbage at give mus (døde), men dels var det er værre pillearbejde at fjerne savsmuld og spåner fra dem, og dels brød kattene sig ikke synderligt om dem.
De ville hellere have deres kyller.

Og så var musene forresten også ret dyre!

Jeg har også tit tænkt på at købe mus til mine, men hved ikke hvor man kan købe dem.

Dyrt eller ikke dyrt. Hvis det kan være med til at bevare en sund kat er de penge jo givet godt ud. Det dyre tørfoder koster jo også kassen. Tænker ikke de skal leve udelukkende af mus, men som søndagsgodter i stedet for kyllinger f.eks.

mener anna fra antcat har prøvet, du kan jo evt skrive en pb og spørge hende.

dyrehandler sælger dem jo stadig som slangefoder - de har rotter i flere størrelser og mus…

mht levende - det nemmeste er bare at købe et par og lade dem lave dem selv. Det ved jeg flere slange ejere er nødt til (hvis deres dyr endnu ikke har lært at spise døde rotter/mus). Dog ikke noget jeg havde lyst til at gøre…

de kan købes og sendes frosne fra www.avifauna.dk

alt fra 5 stk til 5 kg http://www.avifauna.dk/dybfrossen-mus-5-stk-p-5608.html

Avifauna er vildt gode til at håndtere frossent foder, jeg har ofte bestilt både kyller og frossent fiskeforder der og har aldrig endnu oplevet at det ikke var som det skulle være!!

hvis du er i tvivl om hvordan de håndtere det så er de rigtig gode til at informere hvis du ringer derned… de har en STOR fysisk forretning i kruså lige i nærheden af grænsen, og er man alligevel den vej forbi er den helt sikkert et besøg værd :thumbup:

Hvis man bestiller frosne mus…hvordan sikre de så de stadig ER frosne NÅR jeg modtager dem.
Ved du hvordan de pakker dem ind…pakken kan jo også stå nogle timer før jeg kommer hjem fra arbejde.
Jeg kunne godt finde på at købe mus. Det er beviseligt det HELT rigtige foder til kat.
Katte ville nemlig IKKE vælge Whiskas, men mus.
I mine gemmer har jeg en artikel der dokumenterer der ikke blot er de rette ting i Mus men også i den rette sammensætning i mængde.

[quote=kamikaze;210629]Hvis man bestiller frosne mus…hvordan sikre de så de stadig ER frosne NÅR jeg modtager dem.
Ved du hvordan de pakker dem ind…pakken kan jo også stå nogle timer før jeg kommer hjem fra arbejde.
Jeg kunne godt finde på at købe mus. Det er beviseligt det HELT rigtige foder til kat.
Katte ville nemlig IKKE vælge Whiskas, men mus.
I mine gemmer har jeg en artikel der dokumenterer der ikke blot er de rette ting i Mus men også i den rette sammensætning i mængde.[/quote]

det frosne foder bliver pakket i en flamingokasse og stoppet til randen med frosne poser vand!
Jeg ville ikke bestille det med mindre jeg var sikker på jeg var hjemme til at modtage det når det kom på adressen, og det ved du ved at ringe og hører om de når at sende samme dag du bestiller :slight_smile:

når de modtager bestillingen aflevere de den på posthuset lige op til lukketid så der er kortest mulig tid fra afsending af pakken til den er ved dig!!

håber det var svar på dit spørgsmål

Tak for svaret…måske jeg skal vente til vinter med at bestille -høhø
Men det ER godt nok fristende. :fin:

[quote=kamikaze;210677]Tak for svaret…måske jeg skal vente til vinter med at bestille -høhø
Men det ER godt nok fristende. :fin:[/quote]

Skal jeg fryse dem Shady kommer ind med til hendes ‘meget voksne’ killinger ned til dig:tihi:…det beløber sig til 1-10 stk om dagen, som ingen gider spise fordi de fanger rigeligt selv:thumbup:
Husk de er gratis:klapper: