Musik til lange bilture

i hvert fald til mig :slight_smile:
Håber dog også at I andre kan nyde mit lille udvalg…

(Hvad ville DU for øvrigt helst lytte til, hvis du skulle køre lange ture? Indsæt videoen og ikke bare et link, tak :slight_smile: )

Nå, første sang er naturligvis noget Dire Straits noget… nemlig den sang, der allerførst tiltrak mig og fik mig til at lytte på andet end oprørsk punkmusik (til min mors store lettelse :smiley: )
Det let hypnotiske og en smule skræmmende… Dire Straits, Follow Me Home.

//youtu.be/6KPC54MJhdA

Noget helt helt HELT andet… men jeg har altså altid nydt en god ballade og historie:
Vaya Con Dios, Don’t Cry For Louie

//youtu.be/G0Mmcmh5d_g

Gode kvindestemmer har jeg altid holdt meget af… og denne er klart en af mine yndlinge :
Amy Winehouse, Back to Black

//youtu.be/TJAfLE39ZZ8

Endnu en forrygende kvindestemme - som I får i en koncertversion, fordi jeg bare elsker hendes humor…
Adele, Rumor Has It

//youtu.be/uK3MLlTL5Ko

Det her plejer altså ikke sådan rigtig at være min smag… men jeg har overrasket mig selv :slight_smile:
OneRepublic, Counting Stars

//youtu.be/hT_nvWreIhg

Jeg er mere til dette:
Green Day, Boulevard of Broken Dreams

//youtu.be/Soa3gO7tL-c

Og så er der naturligvis også denne… ikke nødvendigvis det nummer jeg bedst kan lide med kunstneren… men nu er vi jo da altså på et katteforum :wink:

Fallulah, The Black Cat Neighborhood
(Saxo, Thane og Leo synes sangen er faaaaantastisk!!!)

//youtu.be/UOHupSmF0xs

Jeg havde også et par soundtrack med mig - bla er jeg ret solgt til musikken i serien True Blood.
Det vil nok føre lidt for vidt at begynde at vælge ud fra disse soundtracks, så jeg nøjes med seriens kending:
Jace Everett, Bad Things

//youtu.be/sMPNjPpdjKU

For at I ikke skal tro alt alt er bluesrock, så kommer der lige denne… meget passende i øvrigt, hvis man ser i bilens baggagerum :wink: :skål:

//youtu.be/zXt56MB-3vc

Uf, der er altså MANGE sange, nu jeg sådan lige kommer til at se på mine spillelister… og det er godt nok en temmelig blandet omgang :tihi:
Fordi det vigtigste ved “køre-musik” er at det skal holde mig igang… ingen sødladne laaangsomme ballader her tak. jeg skal jo ikke falde i søvn bag rattet :yikes:

Men jeg vil slutte af med en sang, som jeg vist har vist herinde til bevidstløshed… men den gør mig bare i så forbistret godt humør - håber der gælder det samme for jer :slight_smile:

//youtu.be/y6Sxv-sUYtM