Muslinger på dåse

Hej

Jeg gav for første gang mine katte muslinger på dåse i går - bare som et forsøg. Den ene gad dem godt, den anden ikke men hun er også ekstremt kræsen.

Ved I om det er godt, skidt eller neutralt at give katte?

Muslinger kan, ligesom alle mulige andre typer fiskekonserves - og alt efter hvor de oprindeligt er fra - indeholde ret store mængder tungmetal, som ikke er sundt for nogen, hverken dyr eller mennesker :slight_smile:
Men altså, de tager ingen skade af at få muslinger med jævne mellemrum!

Tak for svar, tænkte nok det var a la det samme som med tun, bare meget meget klammere at se på :slight_smile:

He he - nej, muslinger er ikke kønne at kigge på, men de smager godt! :slight_smile: drømmer om en tur på gode fiskerestaurant i Portugal med muslinger i rå mængder :slight_smile:

Det er altså ikke noget for mig, alene udseende og konsitens skræmmer mig fra vid og sans og så er jeg generelt ikke fiskeperson med mindre det har været i frituren :smiley:

Mine misser for ca. 2 gange om måneden muslinger naturel fra dåse og dèt fordi der i muslinger er et højt taurinindhold. Kun overgået af mus…hvad de også får ind imellem (købt i dyre domme og fra Holland, men købt i Them).
Nogle af mine mis vil gerne have muslingerne,…andre vil absolut ikke.

Og hvad er taurin godt for ?

Taurin er en aminosyre, som katten ikke selv er i stand til at lave, og den er derfor livsnødvendig i kattens mad.

Den er tilsat alt fuldfoder, så man behøver ikke finde andre taurinkilder at fodre katten med, hvis den ellers spiser almindelig kattemad. Bare så du ikke får den opfattelse, at din kat er fejlernæret :slight_smile:

Ok, de får RC og ser bestemt ikke ud til at mangle noget :slight_smile:

Iiikke det mindste, men nu spurgte hun, hvad det var.
Men hvis man selv laver noget af sin kats mad, kan det faktisk være en god ide at være opmærksom på, om man giver den tilstrækkeligt taurinrige kilder.

[QUOTE=pivnu;877156]Iiikke det mindste, men nu spurgte hun, hvad det var.
Men hvis man selv laver noget af sin kats mad, kan det faktisk være en god ide at være opmærksom på, om man giver den tilstrækkeligt taurinrige kilder.[/QUOTE]

Det ved jeg godt, Lene :slight_smile: Men hvis man ikke ved, hvad taurin er, så ved man sikkert heller ikke, at det er tilsat almindelig kattemad. Så det var bare det, jeg ville understrege.

Tak for jeres gode svar :slight_smile:

Min ene kat fanger og spiser en del mus så hun får nok rigeligt af det der taurin :smiley: