Ann K og Mona - har I som Ann R nævner, prøvet at tage hydrokortison tabletter mod reaktionen? De er selvfølgelig på recept, men også meget virksomme!
Som nævnt tidligere, er min lillebror også typen der hæver voldsomt. For en 18-20 år siden (han var da 3-5), var vi på ferie hos min farfar på Femø (liiille ø, hvis nogen ikke kender den). Han fik et myggestik på knæet om eftermiddagen, der senere fik hans knæ til at hæve til minimum dobbelt størrelse. Mine forældre ringede til vagtlægen om aftenen. Umiddelbart ordinerede vagtlægen en af min mors antihistaminer, og senere hydrokortison tabletter på det lokale apotek. Hvis antihistaminen hjalp lidt, skulle vi hente hydrokortisonerne dagen efter. Hvis de ikke hjalp, skulle vi ringe igen - og de ville sende ambulance/helikopter (sorry, der svigter min hukommelse lidt - men det var akut!) Heldigvis hjalp en voksendosis antihistamin, på denne her 3-5-årige dreng.
Men historien er bare for at understrege, at I desværre er nogle, der reagerer langt kraftigere end os andre. :S - Og at I måske skal have noget lidt kraftigere på recept.