Myg og myggestik

[quote=Tea;411616]Ann K og Mona - har I som Ann R nævner, prøvet at tage hydrokortison tabletter mod reaktionen? De er selvfølgelig på recept, men også meget virksomme!

Som nævnt tidligere, er min lillebror også typen der hæver voldsomt. For en 18-20 år siden (han var da 3-5), var vi på ferie hos min farfar på Femø (liiille ø, hvis nogen ikke kender den). Han fik et myggestik på knæet om eftermiddagen, der senere fik hans knæ til at hæve til minimum dobbelt størrelse. Mine forældre ringede til vagtlægen om aftenen. Umiddelbart ordinerede vagtlægen en af min mors antihistaminer, og senere hydrokortison tabletter på det lokale apotek. Hvis antihistaminen hjalp lidt, skulle vi hente hydrokortisonerne dagen efter. Hvis de ikke hjalp, skulle vi ringe igen - og de ville sende ambulance/helikopter (sorry, der svigter min hukommelse lidt - men det var akut!) Heldigvis hjalp en voksendosis antihistamin, på denne her 3-5-årige dreng.
Men historien er bare for at understrege, at I desværre er nogle, der reagerer langt kraftigere end os andre. :S - Og at I måske skal have noget lidt kraftigere på recept. :)[/quote]

Det kan du lige bide spids på - det skriver jeg også i mit indlæg…:slight_smile:

AAAAAAAAAAARG!!!

myg. Jeg hader dem. De har altid elsket mig, og efter jeg har fået diabetes er det blevet 1000 gange værre. :thumbdown:

Jeg er netop hjemvendt fra sommerscenarie i hvalsø ude på et spejdercenter. Blot på min ene arm har jeg optalt pt. 21 myggestik. Jeg har opgivet resten af kroppen. :doh:

Mine fødder er store kødsår fordi jeg flår mig til blods når jeg sover. Jeg ligner en blanding mellem en stiknarkoman og et trafikoffer. Det er ganske forfærdeligt! -surrender :ked:

Kæmpe sår på skuldre, arme, ryg, mave, ben, hals fødder, fingre og tær. de har ædt mig LEVENDE. Selv på mine øjenlåg har de stukket mig! :græde:

Jeg har fået ÅRETS første myggestik og det KLØR bare argghh
Men jeg kan godt se at Mona, du er da bare hårdt ramt :frowning:
Puha det er ikke rart at se.
Trøstekram.

Jeg har det på samme måde som Gry. Jeg hæver ikke gevaldigt op, men stikkene klør og klør i en uendelighed og jeg får min nattesøvn spoleret i mindst 3 nætter. Talte for nyligt 40 myggestik og jeg tror, at alle har givet grimme og blødende sår, så jeg ligner, jeg ved ikke hvad - men kønt er det i hvertfald ikke.

Jeg har også fået rigtig mage mygstik i år, men heldigvis ikke med smerter, hævelser og kommentarer om hustruvold…:stuck_out_tongue:
Nogen har engang fortalt mig blodsammensætningen ændrer sig gennem livet hver 7-10. år, men jeg ved ikke om det passer.
Dog er det også første gang i ca 10 år jeg er blevet stukket - som den eneste i familien - så måske er der noget om det? Eller også har vi bare en myggesæcon, lige som vi andre år har haft plage af mariehøns, ørntviste og edderkopper

Jeg vil gerne komme med min anbefaling igen :thumbup:

Jeg har fået akupunktur på mine fødder, og jeg har til dato kun fået MEGET få myggestik, og det bedste er, at jeg ikke mærker ret meget til dem.
Normalt er jeg også meget plaget af dem, så jeg er en lykkelig kvinde i år kan I tro :yatta:

Jeg har fået Telfast af min læge 1 tabl. x 2 dgl.
Jeg har stadig store røde plamager - som klør vanvittigt…:frowning:

Seneste opgørelse:
Kun sådan ca 25 - 30 stik fordelt over hele kroppen, så lidt hjælper den der gå-væk-myg-stick altså…
Dog bliver jeg fortsat stukket de steder, hvor det er allermest generende og dermed gør allermest ondt…
Fx to stik på venstre håndryg, der sikrer at hele hånden er hæver til næsten dobbelt størrelse… eller et enkelt stik mellem lilletåen og tåen ved siden af, sådan at hele den side af foden er svulmet op til en klump, som man ikke kan støtte på… nå ja og så er der selvfølgelig også stikket på kinden eller det på øret :thumbdown:
Pgr stikkene (og min elendige ryg) tilbringer jeg uforholdsmæssig megen tid i min seng - dødkedeligt!!! Men jeg orker simpelthen ikke at skulle overbelaste min ryg og lænd endnu mere, blot fordi jeg vil kunne gå på fødder, der pgr stik er svulmet til ømme smertende klumper…

På positivsiden er at jeg indtil nu kun har fået to af de der ækle ulækre betændte sår… et på håndleddet og et på venstre knæ.

Ja, jeg døjer ikke mere end normalt ifht myggestikkene, selvom jeg får en del - men gud hvor de klør.
Dog hjælper det hvis man kan få proppet salmiakspiritus på lige efter man er blevet stukket. I hvert fald hos mig klør det så kun lige lidt tid efter jeg er blevet stukket, men ikke i flere dage/uger efter som de stik hvor jeg ikke kommer det på.
Altså hvis man nu ikke lige har det der smarte australske noget, så kan det da bruges -tihi

Jeg har hørt at hvidløg er en god ting mod myg - altså spis masser af det. Jeg har kun fået nogle få mygstik i år men om det er pga indtagelse af hvidløg ved jeg ikke :høhø:

Jeg oplever kun det med hvidløg som effektivt hvis det sprøjtes på - i hvert fald hos heste -høhø

[quote=Ann K;414653]Seneste opgørelse:
Kun sådan ca 25 - 30 stik fordelt over hele kroppen, så lidt hjælper den der gå-væk-myg-stick altså…
Dog bliver jeg fortsat stukket de steder, hvor det er allermest generende og dermed gør allermest ondt…
Fx to stik på venstre håndryg, der sikrer at hele hånden er hæver til næsten dobbelt størrelse… eller et enkelt stik mellem lilletåen og tåen ved siden af, sådan at hele den side af foden er svulmet op til en klump, som man ikke kan støtte på… nå ja og så er der selvfølgelig også stikket på kinden eller det på øret :thumbdown:
Pgr stikkene (og min elendige ryg) tilbringer jeg uforholdsmæssig megen tid i min seng - dødkedeligt!!! Men jeg orker simpelthen ikke at skulle overbelaste min ryg og lænd endnu mere, blot fordi jeg vil kunne gå på fødder, der pgr stik er svulmet til ømme smertende klumper…

På positivsiden er at jeg indtil nu kun har fået to af de der ækle ulækre betændte sår… et på håndleddet og et på venstre knæ.[/quote]

Ann…lad os håbe, at “Australien” snart er på vej.
Jeg tænker på det hver dag.
Det er en pine og plage…:thumbdown:

Jeg har et stort sår på benet.
Jeg ville ellers ikke klø i det…men…hvordan lader man være. :?

Den teori kan jeg i hvert fald modbevise… Jeg ææææælsger hvidløg og det er en del af min mad flere gange om ugen… Men jeg bliver stukket alligevel :S