Myre indendørs

Håber I kan hjælpe :grinning:

Jeg skal bare lige høre om noget. Jeg har myrer indenfor hvert år. Men jeg bruger ikke gift, men der er kommet lidt flere.

Der er noget, som hedder Trinol 810. Men jeg tør ikke bruge det indendørs, selvom nogle siger, jeg bare skal holde katten væk i omkring 20 minutter til det er tørt.

Men der er nogle som siger, jeg kan bruge myrelokkedåser. Det er en dåse, hvor giften er indeni. Det skulle katten ikke kunne slikke i, men ulempen er, at står det i solen, kan klumpen blive flydende og løbe ud. Nu er det under radiatoren de er, så der er ikke sol, men er alligevel lidt nervøs for det. Tænker også at de dåser jo lokker myrerne til, så er bange for, der kommer flere, når de står indenfor.

Jeg bruger lidt bagepulver. Det har dog ikke den store effekt. Marie har slikket lidt på det, men ikke så meget.

Ellers har jeg hørt at peber også kunne virke. Det tror jeg ikke hun vil i nærheden af :grinning:

Men kanel skulle være rigtig godt. Det er der flere som har katte, som bruger. Men nu er kanel sødt, og katte kan ikke smage søde sager. Så hvad sker der, hvis hun slikker det eller spiser det?

2 Synes om

Da jeg havde hus brugte vi myrelokkedåser indenfor uden problemer, de stod også under en radiator, som dog var slukket og ikke i direkte sol, og vi har aldrig oplevet at giften flød ud.

Vi oplevede heller ikke at dåserne lokkede flere ind.

Og så bekæmpede vi myrerne de steder hvor de kom ind udefra. Vi havde tre steder hvor de kom ind, og der bekæmpede vi dem på udesiden af huset med kogende vand.

Vi havde på daværende tidspunkt en kat der elskede kanel, så det har jeg aldrig prøvet med.

3 Synes om

Du kan roligt bruge myrelokkedåser indendørs, er min erfaring i hvert fald. Hos mig kommer myerne fra terrassen, og her har jeg i år forsøgt mig med kogende vand, som Bolius bl.a. foreslår. Det ser ud til, at det indtil videre har haft en effekt.

1 Synes om

Vi bruger lokkedåser indendørs. Vi prøver at sætte dem så de ikke er alt for let tilgængelige for pilpoter, men det er kun en ud af fire katte der nogensinde har vist interesse for at lege med dem.
Vi har nogle år haft rigtigt slemme invasioner af flyvemyrer og der er der ikke andet at gøre end at få gang i støvsugeren en gang i timen :see_no_evil:
Det vi har haft mest succes med, er netop også at bekæmpe udendørs i de bo der er tættest på huset. Vi har et ved vores terrassedør, som en kombination af kogende vand og “myrevand” umiddelbart har givet ro på.

2 Synes om

Vi har brugt trinol 810 de sidste 30 år uden kattene har taget skade.
På gården blev alle vindues rammer og karme smurt ind i det, samt vi brugte det også til myrer, hvor vi sprøjtede det der hvor de kom ind

1 Synes om

Jeg kender en opdrætter hvis katte blev alvorligt syge efter Trinol 810 brug selvom instrukser blev fulgt.

Jeg har brugt myrelokkedåser uden problemer. Udenfor må de være hvor de vil, og jeg forsøger at tage opstarten ved bare at slå dem indenfor ihjel. Er det ikke nok sætter jeg lokkedåsen et sted under et møbel, hvor den ikke er nemt tilgængelig :smil:

3 Synes om

Jeg bruger også myrelokkedåser indenfor.
Jeg bor i et område med meget sand og vi har mange myrer i byen

3 Synes om

Jeg har brugt myrelokkedåser uden problemer selv med pilpotede katte (aby og somali), og ellers har jeg brugt en blanding af flormelis og kartoffelmel halv af hvert - det virker mod myrerne og er med garanti ikke giftig for katte.
Myrerne spiser det pga sukkeret, og kartoffelmelet stivner inden i dem.

7 Synes om

Mange tak for jeres råd🙂 Jeg prøver myrelokkedåser🙂

4 Synes om

Jeg har brugt skygge - dvs har sat bænke etc. op så der er skygge på sokkel/mur hvor myre ikke skal være - inde/ude. Det har fungeret fint. De vil have deres bo hvor der er sol/varme.

…og så skal der naturligvis være 0 at komme efter indenfor.

4 Synes om