Nu har jeg i snart 5 år prøvet at udrydde myrerne i min have med kogende vand og kanel, men de gider ikke forsvinde og NU vil jeg have dem væk inden de undergraver hele min terrasse, men da jeg har skønne misser i haven er jeg i tvivl om jeg kan benytte det alm myrergift ??
Bland 2½ liter lunkent vand og en pakke gær. Rør en til to spiseskefulde sukker i blandingen. Stil det i små meget lave skåle som myrerne kan suge saften op ad.
Bagepulver har samme effekt som gær. Både gær og pulver stopper myrernes maver, så de dør.
Vi bruger Kvit myre-sirup fra Bayer Garden og det virker rigtig godt. Mine katte har aldrig vist interesse for det. Men man drypper også bare en lille dråbe ned hvor man kan se et myrehul, så kommer myrerne og spiser det, hvorpå myrerne bærer aktivstoffet med sig til myreboet, som bekæmpes indefra over 2-3 uger.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor slemt dit tilfælde er. Men jeg har haft utrolig stor glæde af myrelokkedåser hjemme hos mig. Og de er dejligt sikre for kattene. Jeg lægger dem så tilmed helst, så kattene ikke engang kan komme i berøring med dåserne. Køber til lager, når de er på tilbud Jeg er ved lettere håndtering af myrene i haven også sluppet helt for, at de går igennem soklen og indenfor.