Mysteriet om det duftende tøj

Nu må jeg altså vide det! HVORFOR dufter andres vasketøj meget bedre end mit eget?
Er vi indrettet sådan at vi bliver immune over for egne dufte? Eller findes der en hemmelig skyllemiddel som dufter bedre end dem jeg bruger?
Her går jeg og køber mig fattig i skyllemiddel og jeg “skider” på parfumeindholdet - men om det vil dufte lige så godt som jeres…? naaarj da! De dejlige dufte holder I for jer selv!
Fedtenumser NÅ!

Skyllemiddel?! Har ikke brugt stadset i mange år, og kommer heller aldrig til at bruge det igen. En helt og aldeles overflødig ting.
Med hensyn til dufte. Ja man bliver vænnet til dufte man bruger hele tiden, så man ikke længere ligger mærke til den. Derfor skal man også være varsom med sin parfume. Selvom man efter en tid, ikke synes den dufter så meget som den plejer, skal man IKKE begynde at pøse mere på! Jeg har oplevet når folk pøser parfume på, så man dårligt nok kan trække vejret i deres nærhed, men de kan ikke lugte det selv. Virkelig grumt for deres omgivelser :S

Solveig har ret, man bliver immun overfor ens egne dufte. Når det er sagt, så er der vaskepulver der lugter mere kraftigt end andet, jeg bruger noget fra Aldi i Tyskland - Tandil - der dufter fint nok nede i posen, men hvor tøjet stort set ikke dufter af noget når det kommer ud af tørretumbleren igen. Omvendt bliver Ariel og Persil i tøjet i dagevis.

Generelt kan jeg faktisk godt li’ at mit tøj ikke dufter af noget, ellers ville det clash’e med min deo. Men lige netop håndklæder og sengetøj, der savner jeg lidt at det dufter. Men skyllemiddel… bruger jeg altså ikke.

Men med parfume er det helt korrekt at man skal passe på. Jeg møder indimellem folk i toget hvor man næsten kan SE den parfumesky der omgiver dem, det er ganske ulidelgt.

:?Jeg ved heller ikke helt hvad der gør det.

Jeg bruger præcis samme vaskepulver som mine forældre, men alligevel synes jeg mit tøj lugter anderledes når det bliver vasket hjemme hos dem

hvad bruger du??

og har du spurgt hvad de andre du godt kan lide bruger ?

De fleste gange hvor folk synes deres tøj ikke dufter “så godt som andres”, så er det faktisk vaskemaskinen der er skyld i det.

Belægninger bag på tromlen kan sætte sig i et tykt lag, eller der kan sidde noget skidt i filteret.

Tøj skal ikke dufte af andet end frisk luft.
Det kommer til at dufte allerbedst når det bliver tørret ude en klar frostdag.

Vil også sige, at tøj skal ud at hænge - så lugter der bare bedst :slight_smile: …jeg bruger aldrig skyllemiddel, og synes mit eget nyvaskede tøj dufter darjligt. Har endda fået kæresten til at bruge “mit” vaskemiddel også ( = det min mor også bruger, hehe). Uhmmm…

Du kan nok bare ikke dufte det mere… jeg er en af de mange som er ved at kaste op over “stanken” af skyllemiddel… jeg har det meget dårligt med parfumer, og skyllemiddel er slemt :frowning: jeg stod lige ved siden af en skyllemiddelfamilie i kø i netto i dag - holdaop :frowning:

Alt den parfume og farve i skyllemiddel og meget andet rengøring som bare ryger lige i kloakken og ud i vores verden - puha :S

Tøj der tørres i tørretumbler dufter ikke, tøj der har hængt ude dufter :slight_smile: