(N) Fantella planlegger orientaler kull

Ja ja, så er der jo da 25 % sandsynlighed for siam og 75 % for orientaler :slight_smile:

Takk for utregningen hehe det gjenstår bare å se når hun blir drektig og føder disse små.

Hehe, ja… Naturen har det med at overraske :wink:
Jeg havde en sort tortie hun mis der fik killinger med en blå han. Hun gav hendes røde gen videre 4 gange og genet for ikke-rød (så det sorte kunne komme til udtryk) videre 1 gang.
Tiltrods for at der var 50/50 sandsynlighed for rød vs. ikke rød

Det passede bedre med hendes “med-hvid”, som hun har heterozygot, det gavhun videre tre gange, og gav ikke-med-hvid videre to gange. Undskyld evt. fejl, hendes datter insisterer lige pt. på absolut at skulle stå ovenpå mit bryst og headbutte mig.

[quote=Eva K;277691]Hehe, ja… Naturen har det med at overraske :wink:
Jeg havde en sort tortie hun mis der fik killinger med en blå han. Hun gav hendes røde gen videre 4 gange og genet for ikke-rød (så det sorte kunne komme til udtryk) videre 1 gang.
Tiltrods for at der var 50/50 sandsynlighed for rød vs. ikke rød

Det passede bedre med hendes “med-hvid”, som hun har heterozygot, det gavhun videre tre gange, og gav ikke-med-hvid videre to gange. Undskyld evt. fejl, hendes datter insisterer lige pt. på absolut at skulle stå ovenpå mit bryst og headbutte mig.[/quote]

Det siste du skrev om hvidt forstod jeg ikke helt. hva mente du?

Ih hvor spændene, ser ud til der kan komme ori og siam og måske i sort og chokolade :slight_smile:

MVH
Gitte

Fantella - Det var en kommentar til min piges kuld i sin tid. Hun er sort tortie tabby med hvid og blev parret med en solid blå, hun fik to rød tabby med hvid, en tortie tabby med hvid, en rød og en sort tabby. Altså gav hun “med-hvid” videre tre gange og “uden-hvid” videre to gange :slight_smile:

:slight_smile: forstår

:cry:Er veldig lei meg, fikk mail fra hun som eier hanen jeg skulle låne. Det hadde oppstått problemer i familien så da kunne hun ikke ta i mot jenten min. Har spurt om å sende henne ned litt tidligere om det kan passe bedre så får krysse fingrene…
Jeg som hadde gledet meg så masse til denne kombinasjonen…Så nå må jeg atter en gang ut på manne jakt til jenten min… Er det noen som vet om noen som har en flott orientaler som lånes ut i sverige eller norge?? Så blir jeg veldig glad vis det er noen som vet om noen.
Skulle ønske at jeg kunne sendt henne til danmark, men så er jo det alt dette med rabies vaksinen. Vet ikke hvor mange i danmark som låner ut sin hannkatt i orientaler miljøet…

Årh hvor ærgeligt -kramer
Jeg håber du finder en anden hanmis snart:)

Har en gledende nyhet! Har funnet ny kjæreste til smoothie, så da gikk det ikke i vasken like vel.
jippi. Denne nye kjæresten er OSH o 24 B [/B]Så dette kan bli veldig spennende kommer tilbake med bilder og navn. wee:)

Ih det lyder spændene, bære han siameser også ? Glæder mig til mere info og billeder af den udvalgte knægt

Held og lykke med planerne

MVH
Gitte

Hvor dejligt at høre :wehu: