Naboens hund hyler når alene

Er der mere jeg kan gøre?

Det er simpelthen så synd. Hunden kan ikke være alene, og hyler og hyler dagen lang. Nu har jeg lagt en seddel i deres postkasse og skrevet, at de jo nok ikke ved, at hunden gør dette, og at jeg synes de skal søge hjælp til det, da hunden klager sig og tydelig har det rigtig skidt.

Det er ikke her hvor jeg bor, men naboen til min arbejdsplads hund.

Hvis nu de ikke handler på den seddel, hvad gør jeg så?
Det er så det skærer mig i hjertet at sidde ved min PC ved siden af og høre på den lille labrador…

Jeg har forgæves forsøgt at træffe dem hjemme først, og sedlen er naturligvis i en venlig tone.

Jeg er bare bange for, at de ikke gør noget, for deres måde at omgås hunden bærer tydelig præg af, at de ikke ved ret meget om hunde…

Alle gode råd modtages med kyshånd!

En “bekendts” - jeg kalder hende lige Miss X - hund stod i en hundegård fra tidlig morgen (06) til sen aften (23).
Den hylede og peb dagen lang - og det skar bare i mit hjerte. Arme hund !

Jeg gik til Miss X for at tale med hende. Hun var desværre ikke hjemme.
Så lagde jeg en seddel i hendes postkasse, hvor jeg venlig beskrev, hvordan hunden klagede sig dagen lang.
Skrev jeg syntes det var synd for hunden og bad hende om at finde en løsning.
Jeg hørte ikke fra hende, men hunden opholdt sig efterfølgende meget i kælderen.

Vi kunne stadig høre den hyle dagen lang.
Så ringede jeg til politiet.
Jeg måtte ringe ad 3 gange, før end de tog affære.
(havde jeg skulle ringe 100 gange, så havde jeg gjort det)

Politiet tog ud til Miss X, en dag hvor hunden stod og hylede … for ligesom at høre det med deres egne ører …
og kort efter havde hun ikke hund mere.
(nu har hun så en fritløbende kat, der får killinger) :wittsend:

Mit råd er derfor at du skal ringe til Politiet - og sikkert mere end én gang.

:ked::ked::ked:

Lad os håbe de reagerer på sedlen og gør noget ved det. :slight_smile:

Vores gamle underbo havde to hunde. En kæmpe schæfer og en muskelhund af en slags. Når de var på arbejde stod schæferen og hylede og gøede hele dagen. Vi mødte manden i opgangen en dag og nævnte det for ham og spurgte, om han ville have en pjece der handlede om at lære hunde at være alene hjemme. Så fik han den og hunden holdte op efter kort tid…:slight_smile:

Det er SKRÆKKELIGT at høre på sådan en stakkels hund en hel dag og man ingenting kan gøre. :ked:

vi står i samme situation som dig. Vores nabo har en hund og siden de fik deres mindste barn for 2 mdr. siden har hunden mere eller mindre boet ude i have, dog kommer den ind når de køre nogen steder. Men den gøer kostant. Jeg går ofte sent i seng og når jeg lukkes vores hund og tisse, begynder den straks at gø og det samme hvis vi er ude i vores have, det er mildest talt drøn irreterende og ikke mindst synd for hunden der bare er overladt for sig selv.
Vi har i mandags ringet til den lokale betjent der vil slå et smut forbi dem, har prøvet 2 gange at få kontakt til dem først pr. sedel, så personligt, men der er ingen forandring, desværre

MVH
Gitte

Jeg skal nok lige lade jer vide hvordan det flasker sig. Tak for de gode råd

MVH

Lige en lille update:

Har været på job siden klokken 8, og indtil nu har ingen af os hørt en lyd fra hundi ved siden af:thumbup:

Lad os håbe den blir passet ude eller noget.

Ej, hvor “sjovt”… Det samme problem har vi i vores opgang… Det skærer også i mit hjerte hver gang, jeg hører hundene gø. Det er kl halv 6-6 om morgenen og så hen af dagen… Stakkels hunde, siger jeg bare. Jeg troede egentlig ikke at det var et problem, der var stået på i flere år, men fandt jeg ud af idag, da en anden beboer kom hen for at snakke med mig. Hun havde endda også gjort det med et brev, som dig. Men intet er sket. Det skulle hun vist have gjort flere gange…Så vidt jeg kunne forstå… Hmm synes bare det er så synd for hundene…

Det er også synd - hunde, der kalder sådan har det virkelig skidt

Ja, de trives vel ikke??? Synes det er vildt at dem her har fået lov til at fortsætte sådan her i flere år… Ved ikke om folk ikke er glade for at klage… Jeg er ikke… Men er også bange for hvis jeg klager, og der pludselig er noget med mine dyr, så får jeg jo bare tilbage af samme skuffe…

Nej de mistrives i høj grad. En hund er et socialt dyr, der skal lære at tolerere alene tid. Lærer den ikke det, så vil den være dybt ulykkelig og stresset alene