Nærum 2017

Som en af faktisk en del jyder havde Anne og jeg startet bilen op kl BÆ søndag nat for at komme på udstilling på øen :slight_smile:
Vi ankom kl 8.00 og gik lige igennem både vaccinationskontrol dyrlæge osv ingen kø overhovedet :rock:

Misserne blev installeret og så gik dagen ellers sin gang :slight_smile: Der var hyggeligt at hilse på de folk man ellers kun snakker med herinde eller ja når man engang imellem ender på øen :slight_smile:

Brian var for første gang i åben klasse og fik sit første CAC ved en spansk dommer Juan José et eller andet :slight_smile: En skøn dommer :slight_smile: Tabte NOM til en aby eller somali. Jeg kan ikke huske det men det var absolut aby/somali fest :slight_smile: Jeg ved ikke hvor mange der var på udstillingen men der var MANGE :smiley:

Shannon skulle til Jørgen Billing. Han siger det naturligvis ikke, men det er tydeligt at siatalere ikke lige er ham :slight_smile: Anyway… Shannon fik sit EX1 og havde en god dag, hvilket stadig er det vigtigste :slight_smile:

Best in Show afholdes på en anderledes måde i Racekatten… det er absolut ikke en dårlig måde at gøre det på imo :slight_smile:

Dagen gik og vi vendte snuden hjem mod det mørke Jylland.
Jeg ved ikke hvem der var mest trætte… Anne og jeg eller kattene. Der var ikke et kvidder fra bagsædet hele turen hjem, men Anne og jeg tror jeg snakkede for at holde os vågne :smiley:

Tak for en velorganiseret dag hos Racekatten :slight_smile:
Stort tillykke med de flotte resultater (Anne fortæl så :slight_smile: ) og de gode oplevelser :thumbup:

Ja Anne, fortæl, jeg går og venter på at høre hvordan det er gået :kryds:

Først og fremmest en stor tak til Racekatten og alle de frivillige for endnu en velarrangeret udstilling. :thumbup:

Bastian var med og charmerede Lene Glem, om end hun mente, han for sit helbreds skyld ikke må blive større -
og det er jeg helt enig i… Men han fik sit BIS - det sjette af ni mulige. :smiley:

Og så var der præmiering af Racekattens Topkatte 2016, hvor Bastian naturligvis var Bedste Huskat. :smiley:
Caithlin var ikke med, men selv om sidste år ikke var hendes bedste, fik hun alligevel 3 præmier: Nr.1 Veteran
(delt med skovkat), Nr.2 Kategori IV og Nr.5 Kastrat. :smiley:

Så der var rigeligt af præmier at slæbe hjem - godt vi ikke var med bussen… :tihi:

Hvad skal jeg fortælle, du har jo sagt det hele :stuck_out_tongue:

Sami fik sit cert selvom han havde en ekstrem dårlig hårdag og han daskede en fotograf en på bæret :høhø:

Bela fik sit cert selvom hun ingen øre havde, men nu var det jo hendes første udstilling som voksen, så lad gå :tihi:

Kaj fik også sit første cert og blev guddømig NOM :besvimer: … min egen lille sky dreng :hjerte: hold op, hvor var jeg stolt af ham … selvom han slet ikke havde lyst til at være på scenen, så klarede han det flot på trods af, at stewarden ikke kunne håndtere han … han lignede bare en lille fed talende prop, som hun helst ikke ville røre ved :høhø: … selvf. tabte han men det var altså en god oplevelse både for ham og jeg :slight_smile:

Stort tillykke til alle med de flotte resultater :smiley:

Jeg var afsted med Mingus og Bønne. Gutterne råhyggede i sturdien, og de tog sig nogle gode lure.

Bønne skulle op til dommer Hannah Jensen, som havde hele 5 hankillinger i hans farvegruppe. Bønne tog alt så pænt og legede sig igennem :smiley: Hannah var begejstret for hans lækre look og fuldstændig lige sidelinjer i hovedet, hans markerede blotched tabby og hans fine fordeling af hvidt. Hagen kunne være stærkere, og ørerne kunne være kommet lidt længere ned, men alt i alt synes hun, at Bønnen var super charmerende og dejlig - og det var jeg helt enig med hende i :tihi:

Samtidig med Bønnens bedømmelse var Jørgen Billing gået igang med kategori 4, så det ramlede totalt med Mingus og Bønnen. Heldigvis skulle Mingus’ morfar Carlos først på bordet, så jeg nåede lige at være med til Hannah Jensens gennemgang af Bønnen, før jeg måtte skynde mig over at tage Mingus ud af buret.

Og dejligste Mingus :hjerte: Han strålede og stod og så på alting, mens han strøg sig op ad mig :smiley: Han er simpelthen bare verdens dejligste gut, er han! Jørgen Billing havde mange pæne ord at sige om både kondition og farve og teknik :slight_smile: Til biv blev det mellem ham og morfar, hvor dejlige Carlos fik biv’et :slight_smile: Dermed var dagen slut for Mingus, så jeg kunne forkæle ham nede i sturdien, inden jeg gik tilbage til killingebedømmelsen.

Tilbage hos Hannah Jensen blev vi placeret i nummerrækkefølge og delte Ex og Ex1-4 ud. Det var rigtig spændende, og Hannah var god til at fortælle os alle, hvad hun godt kunne lide ved den enkelte kat, og hvad den i hendes øjne manglede/kunne have bedre. Bønne cyklede en smule, men ellers hang han bare og lod sig beundre, mens han kiggede på alt det spændende i omgivelserne :slight_smile:

Det var et rigtig stærkt felt, så stor var min glæde, da Bønnen opnåede en flot Ex2 :smiley: Dygtige gut :hjerte: Nede i sturdien fik han og Mingus godbidder :slight_smile:

Anne - vi var flere, som stod og hyggede om skønne Kaj i nomineringsringen :slight_smile: Han tog det bare så pænt at sidde der :hjerte:

Og selv om jeg ikke selv var der, så kan jeg da prale af en nom, Kigali’s Foxy Flame som n fik nom hos Jørgen Billing ( og det selv om han forsøger at sætte rekord i hvor store somalier er :tihi: )