Napoleon Cats

[quote=lenschow;96767]Igen - jeg blev meget rystet over Scottish Fold da Ann gjorde opmærksom på de smerter de har… det er virkelig synd - men ikke denne her - umiddelbart - for har aldrig mødt dem - så ser kattene fine nok ud sådan rent trivselsmæssigt…

Men Scottish fold… rystende…[/quote]

der er vist noget der er gået min næse forbi:? hvad er det for noget?

Det står faktisk ved racen… de danner nogle deformiteter løbende på ørerne dvs de er ikke født med de der foldede ører - og at danne den slags gør skide ondt… Jeg synes derfor ikke om SF… altså ikke partiet - men racen:-)

jamman så fatter jeg ikke at det er lovligt at avle på dem:? det er mig ubegribeligt at man avler en ting på en kat som er direkte smertefuld :mad:

Tja… det der med ørerne er altså det mindste af det! (Jeg har nu aldrig hørt, at det skulle gøre ondt at ørerne folder?!)
Men snarere at de foldede ører skyldes et gen, som også med tiden giver forandringer i brusk, der forbener og dermed alvorligt handicapper kattene, naturligvis med smerter til følge…

Og så er det i den forbindelse utroligt vigtigt at skelne mellem Scottish Fold og American Curl, hvis ører bøjer bagover pgr et helt andet gen, som ikke medfører skeletproblemer!

[quote=Ann K;96825]Tja… det der med ørerne er altså det mindste af det! (Jeg har nu aldrig hørt, at det skulle gøre ondt at ørerne folder?!)
Men snarere at de foldede ører skyldes et gen, som også med tiden giver forandringer i brusk, der forbener og dermed alvorligt handicapper kattene, naturligvis med smerter til følge…

Og så er det i den forbindelse utroligt vigtigt at skelne mellem Scottish Fold og American Curl, hvis ører bøjer bagover pgr et helt andet gen, som ikke medfører skeletproblemer![/quote]
Åh ja det er sandt - det var sådan her det var! Sorry min fejl!

Ja det er stadig synd - faktisk værre end jeg lige huskede det… puuuuha:sorry:

Racen er ikke godkendt alle steder vel?

ja jeg kan ikke se det elegante ved en kat med korte ben, den ser jo helt forkert ud i mine øjne…
og hvordan i alverden skal de kunne hoppe rundt som en normal kat?(altså de der rigtige tigerspring som mine f.eks gerne laver når de leger og hopper rundt på sofaerne og kradsetræet)
en kat uden sine karateristiske kattebevægelser er altså ikke en rigtig kat i mine øjne…og tvivler da på at de kan det samme med de korte ben som normale katte kan.

og Scottish Fold synes jeg er lige så lidt en kat som den første, for det første fordi de lider under deres udseende og så fordi jeg igen ikke mener en kat bør se sådan ud…en kat har ører der stritter, om de så er store eller små, runde eller spidse det er forskelligt, men at “krølle” en kat på de måder der er simpelthen for afskyeligt…jeg må sige at jeg tager stor afstand fra folk der er tilhængere af sådan noget…

Men det er så bare min personlige mening jo…

Det ser de da ud til at kunne helt fint…

de kan slå til en mus og hvad der er nede ved jorden, ja men de evner en kat har for et fange evt. fugle, som de der rigtige tigerspring de kan lave, dem tvivler jeg godt nok på at de der kortbenende katte kan lave…

Og det er der så mange ganske almindelige langbenede katte, som heller ikke kan finde ud af :slight_smile:
Jeg har fx en skovser, som ikke fatter det - den race, som ellers er kendt for at kunne springe to meter lodret op i luften og fiske en flyvende madpakke…

På videoen hopper den kat da bedre end flere af mine huskatte…

[quote=Ann K;96870]Og det er der så mange ganske almindelige langbenede katte, som heller ikke kan finde ud af :slight_smile:
Jeg har fx en skovser, som ikke fatter det - den race, som ellers er kendt for at kunne springe to meter lodret op i luften og fiske en flyvende madpakke…[/quote]

det er fordi din kat er untagelsen der bekræfter reglen gggggg

det jeg mener er bare at hvis racen - ikke den enkelte kat - ikke kan, så kalder jeg det som jeg gør…det betyder ikke at din kat ikke er en rigtig kat bare fordi han ikke selv har læst hvad han er for en race…gggg