Når advarsler hænger ved på produkter

Der har været masser af kattemads-skandaler gennem årene - nogen ægte og nogen opdigtede, som f.eks. den om IAMS, der jo stadig lever i bedste velgående på PETA’s og Anima’s hjemmesider (og derfor bringes op med jævne mellemrum på diverse kattefora).

Jeg lader mig personligt ikke påvirke specielt meget af skandaler, men hvis jeg har en dårlig oplevelse i en butik, går jeg ikke ind i den butik igen. Det afholder mig dog ikke fra at handle i kæden, fordi service m.v. oftere og oftere er personbestemt og ikke kædebestemt.

Åh jo … jeg bærer vist også nag …

Tanker aldrig hos Shell, fordi jeg som ganske ung var med til at demonstrere mod deres aktiviteter i Sydafrika.

Ligeledes køber jeg heller ikke fransk vin - de lave en atomprøvesprængning for 20 år siden …

Men alle nyere skandaler har jeg lykkeligt glemt :tihi:

[quote=Charlotte Oeh.;423488]Du har ret - det var faktisk Wash and Go, jeg refererede i mit indlæg #7,
selvom jeg skrev noget andet :høhø:

…men jeg mener nu stadig, at det var en smædekampagne.[/quote]
Og det tror jeg bestemt, at du har ret i - det er ihvert fald også sådan jeg erindrer det. I hvert fald findes produktet jo endnu, så helt galt har det nok ikke været i virkeligheden - men det sælger jo umiddelbart en del flere billetter, hvis historien er saftig nok :slight_smile:
VH
Susanne

[quote=danpia;423502]For mange år siden var der også en kattefoder producent, der fik på puklen fordi flere katte var pludseligt døde efter de havde spist af det. Jeg er ikke helt sikker på jeg husker rigtigt med hvem det var, så jeg vil undlade at skrive det (selvom jeg selv undgår dem jeg mener det var).

Det var engang i 80’erne, eller starten af 90’erne, produktet var forholdsvist nyt, så det var svært for dem. De afholdte et møde, hvor der var mødt temmelig mange forhenværende katte-ejere op.
[/quote]

Det var Techni-Cal. Det findes også stadig på markedet, og jeg kan ikke huske én eneste historie siden dengang (heldigvis!). Altid frustrerende når nogen dør og årsagen ikke kan fastslåes med sikkerhed.
VH
Susanne

Tydeligt tegn på Alzheimers :tihi::tihi:

Hm - for mig er det mere enkelt steder, jeg undgår.
Som pizzeriaet, hvor vi opdagede at der ikke var noget håndsæbe på toilettet - og ja, det var også det personalet benyttede…
Eller den restaurant der i fuldt alvor sagde at de ikke havde vand! -what Vi havde bestilt 2 retter mad og vin - og ville gerne ha’ en kande vand også. Men de havde ikke vand sagde de - og jeg prøvede at forestille mig et restaurationskøkken uden vand… :uha: :wink:
Og der er de forretninger, der bare har været for ubehøvlede eller hvor serviceniveauet bare har været for langt under gulvbrædderne - ingen nævnt, ingen glemt :wink:

var det wash and go -what hvorfor hulen har jeg altid troet det var head and shoulder -what

rart at se jeg ikke er eneste der har nogle fikse ideer. Køber f.eks heller ikke tysk kød da jeg for 8 år siden af vores kokke lærer fik at vide tyskland havde lavere standarder end dk og det derfor var dårligere kød. F.eks dyr med bylder og liggesår måtte gerne bruges i tyskland men ikke dk… dette er sikekrt ændret for længst men spiser IKKE tysk kød -surrender

Jeg køber aldrig Whiskas.
Ikke fordi, jeg bærer nag, men jeg vil gerne se et bevis på, at der ikke er stoffer i, som gør kattene ‘afhængige’ af det.
Desuden synes jeg, det generelt er et dårligt foder.

  • Jeg håber da, jeg tager fejl, for der er rigtig mange katte, der får det.

Med hensyn til ‘reklamer’ for og imod et produkt; er jeg altid lykkelig uvidende, da jeg næsten aldrig ser nyheder og slet aldrig reklamer.
Dog har Peter fortalt mig om det dårlige kød i Super Best, men der handler jeg alligevel ikke, så kan det jo være lige meget.

Én ting, der kan få mig til at ‘boycotte’ et produkt, er hvis der er dyreforsøg involveret.
For en del år siden var der et bestemt ‘duft’ mærke, der brugte dyreforsøg, og selv om de sikkert ikke gør det mere, har jeg aldrig købt af det siden.
.

[quote=Bente_K;423825]Jeg køber aldrig Whiskas.
Ikke fordi, jeg bærer nag, men jeg vil gerne se et bevis på, at der ikke er stoffer i, som gør kattene ‘afhængige’ af det.
Desuden synes jeg, det generelt er et dårligt foder.

  • Jeg håber da, jeg tager fejl, for der er rigtig mange katte, der får det.
    [/quote]

Det er godt nok en svær opgave, du sætter producenten på :slight_smile:

Den afhængighedsmyte hænger desværre godt ved blandt mange kattefolk og der er ikke én med den holdning, der endnu har bevist over for mig, at katte bliver mere afhængige af Whiskas end af så mange andre produkter :slight_smile:

Men jeg er sikker på, dine katte lever glimrende uden at vide, om de går glip af noget :smiley:

[quote=Bente_K;423825]Jeg køber aldrig Whiskas.
Ikke fordi, jeg bærer nag, men jeg vil gerne se et bevis på, at der ikke er stoffer i, som gør kattene ‘afhængige’ af det.
Desuden synes jeg, det generelt er et dårligt foder.

  • Jeg håber da, jeg tager fejl, for der er rigtig mange katte, der får det.

Én ting, der kan få mig til at ‘boycotte’ et produkt, er hvis der er dyreforsøg involveret.
For en del år siden var der et bestemt ‘duft’ mærke, der brugte dyreforsøg, og selv om de sikkert ikke gør det mere, har jeg aldrig købt af det siden.
.[/quote]

Jeg ville have skrevet disse to ting - Så er helt enig her :slight_smile:

Åh, jeg bærer nok også nogle gange lidt nag. Køber godt nok glad og gerne benzin hos Shell - men køber ikke under nogen omstændigheder toiletpapir fra Lotus Royal alene fordi jeg synes reklamerne er for dumme :slight_smile: Stod fuldstændigt af da de lancerede én, hvor en dame bliver forstyrret på toilettet af en kollega med en længere salgstale om produktet. Så det kommer ikke ind her, heller ikke hvis det er på tilbud. Rationelt? Ved det ikke - but it works for me :slight_smile:
VH
Susanne

[quote=Bente_K;423825]Én ting, der kan få mig til at ‘boycotte’ et produkt, er hvis der er dyreforsøg involveret.
[/quote]
Og det er jeg grundlæggende helt enig i, men det kan være svært (for ikke at sige umuligt) hvis vi taler medicin.
VH
Susanne

:tihi: sådan har jeg det også med sonofon :ups: Og så røvrendte de mig opg fusionerede med cybercity :mad:

[quote=Temple Bar;423830]Det er godt nok en svær opgave, du sætter producenten på :slight_smile:

Den afhængighedsmyte hænger desværre godt ved blandt mange kattefolk og der er ikke én med den holdning, der endnu har bevist over for mig, at katte bliver mere afhængige af Whiskas end af så mange andre produkter :slight_smile:

Men jeg er sikker på, dine katte lever glimrende uden at vide, om de går glip af noget :D[/quote]
Jeg er meget opmærksom på, at der højest sandsynligt er tale om en myte…
Faktisk tror jeg også, at selv om der kom et sådant ‘bevis’, ville jeg blive ved med at give mine katte, den slags foder de får nu.

Der findes jo heldigvis et hav af gode muligheder. :ok:
Jeg tror på, at - ikke kun jeg - men alle på dette forum giver deres katte, hvad de mener, er bedst for dem.
.

Ha! Sådan har jeg det med Bamseline. Nu har jeg helt droppet skyllemiddel med duft - de er simpelthen for stærke, jeg kan ikke lugte andet, hvis jeg bruger det. De overdøver med min parfume… :besvimer:
Men hvis jeg brugte det, ville mindet om den dér sukkersøde bamsestemme de brugte i starten stadig afholde mig. Den er jeg simpelthen aldrig kommet mig over -what :doh:

På forhånd undskyld -surrender

SKODA, jeg husker dem fra dengang de altid lå godt i svinget - faktisk lå der mange af dem :ups:

[quote=birtheras;424060]På forhånd undskyld -surrender

SKODA, jeg husker dem fra dengang de altid lå godt i svinget - faktisk lå der mange af dem :ups:[/quote]
-LOL
Jeg havde helt glemt Skoda vitserne, jeg har endda selv haft en (med ellastikken lagt dobbelt = turbo).
.

Herhjemme undgår vi så vidt muligt mejeriprodukter produceret af ARLA. Vi støtter meget gerne de små mejerier efter den omtale der engang var om Arla’s metoder overfor de små producenter samt overfor landmænd, der ville til at levere mælk til lokale mejerier i stedet for Arla.
Der er lidt for meget monopol indenfor disse produkter, så derfor er vi Arla-fri :rock:herhjemme. Hirtshals og Thise er ganske gode erstatninger :thumbup:

Personlig erfaring: Aldrig mere Telekæden!
Nu har jeg købt mobiltlf i et par forskellige butikker, men den ikke-eksisterende service er ens!
Og den groft ubehagelige tone, hvis man henvender sig med en defekt telefon, er også den samme! No more!

Det samme gælder Telia, der solgte mig en tlf, der end ikke kunne tændes - og krævede abonnementsafgift alligevel. Jeg skrev til dem 6 gange, de svarede i øst, når man forklarede i vest. Det tog godt 1 år, før sagen blev ordnet - min niece var igennem samme bøvl, hvor de simpelthen ikke accepterede, at man opsagde sit abonnement hos dem. Telia :thumbdown:

Irriterende reklamer kan også få mig til at droppe et produkt. Dem er der mange af…

Og så de automater, der er i f eks Fakta og Netto. Påskudet er, at det er af sikkerhedsgrunde, men lur mig: Næste trin er, at vi selv skal scanne, og så bliver kassefolkene overflødige… Kasse-automaterne er halvvejen til det menneskeløse samfund, hvor man selv skal ordne alting i en automat.

Whiskas? Selvom jeg måske ikke vil bruge min lokale Dr Dyr til alt, så er han ikke helt dum, og han har givet mange gode råd gennem årene. Og så var der den dag, han fik en meget ynkelig, reddet kat ind, og han spurgte, hvad den havde fået at spise? I skulle have hørt hans hyl:
“Har den fået Whiskas!!! Det er det værste skidt, det er fyldt med fyldstoffer og det er allergifremkaldende og…” (så manglede han ord). Sådan. Godt brølt :ok:

[quote=Wijelo;424196]Herhjemme undgår vi så vidt muligt mejeriprodukter produceret af ARLA. Vi støtter meget gerne de små mejerier efter den omtale der engang var om Arla’s metoder overfor de små producenter samt overfor landmænd, der ville til at levere mælk til lokale mejerier i stedet for Arla.
Der er lidt for meget monopol indenfor disse produkter, så derfor er vi Arla-fri :rock:herhjemme. Hirtshals og Thise er ganske gode erstatninger :thumbup:[/quote]

sådan bare for at du skal vide det, så er hirtshals osse ejet af arla:p:sorry: