Når advarsler hænger ved på produkter

Kender i det man hører et navn på et produkt og tænker ej findes det igen…

Har det sådan men Kokken og Jomfruen efter de havde vist “kun” 2 eksempler på maveforgiftning. Selvom det er længe siden hænger den stadig ved kunne ikke drømme om at købe derfra .

Eller Head and Shoulders KÆMPE skandale om folk fik deres hår ødelagt osv…og sørme om de ikke rejser sig fra graven med samme navn igen. Fejlen er jo nok rettet men ville ikke turde købe derfra :tihi:

Er jeg den eneste der husker gamle skandaler hvor det bare sidder fast hvergang jeg høre det navn eller har i eksempler på noget i ikke ville købe selvom fejlen jo nok er rettet for længe siden :?

Jeg bruger Head’n’shoulder hver dag :slight_smile:

Men kunne ikke drømme om at købe mad fra Kokken og Jomfruen.
Og det er ikke pga evt. maveforgiftede kunder, det har Michelinrestauraner også været igennem, vil jeg tro.
Det er slemt nok, men deres mad er simpelthen så elendig at jeg ikke vil have det. Men OK, man får jo også hvad man betaler for.

jep ved de har styr på det men stadig sjovt så gamle sager stadig nager i ens baghoved ikk :slight_smile:

har i nogle ting i har det sådan med

Nææææ…jeg kan ikke komme i tanke om noget. Jeg har nogle kæder jeg har dårlig erfaring med selv og derfor ikke bruger (f.eks. Sonofon og Elgiganten), men tror ikke jeg er gået uden om et produkt pga. en skandale. Er det en større ting så undersøger jeg positive og negative udtalelser om produktet. Men dagligdags ting må jeg indrømme jeg ikke går ret højt op i.

Må indrømme at da jeg med sølle 2 dages varsel skulle bestille frokost til dommerne på Billund udstillingen og hallen foreslog Kokken og Jomfruen, da tøvede jeg lidt! Checkede et par anmeldelser på nettet, og fandt nogle triste indlæg om mad der var leveret alt for sent, og det tippede vægtskålen så jeg ikke tude bestille hos dem. Det hele SKAL bare klappe, når vi laver udstilling - der er ting nok, der kan gå galt undervejs, maden skal ikke være én af tingene. Så jeg valgte pivskids-løsningen og lavede en fræk aftale med vores f&b manager på arbejde - og sparede i den sidste ende en masse penge på den måde!
Og havde vi haft en Super Best her i byen, så trooor jeg altså jeg ville vælge at købe kød et andet sted…
VH
Susanne

Vi har ved flere lejligheder fået mad til birmaklubbens arrangementer fra Kokken og jomfruen - og det har været super. Vi bestilte mad derfra til min datters konfirmation, og der var intet at sætte en finger på. Men tror der er forskel på hvilke områder man får bestilt fra ? :?

[quote=tzari;423248]Eller Head and Shoulders KÆMPE skandale om folk fik deres hår ødelagt osv…og sørme om de ikke rejser sig fra graven med samme navn igen. Fejlen er jo nok rettet men ville ikke turde købe derfra :tihi:

[/quote]

Som jeg husker det, var det vist en form for smædekampagne fra de øvrige
producenter, der pludselig fik baghjul, fordi Head and Shoulders kom med
et revolutionerende nyt produkt. Der var vist ikke rigtig hold i det med folk,
der tabte håret, folk der fik svamp i hovedbunden, fordi den ikke kunne
ånde pga. balsam osv. osv.

Men måske jeg husker forkert :?

[quote=Charlotte Oeh.;423384]Som jeg husker det, var det vist en form for smædekampagne fra de øvrige
producenter, der pludselig fik baghjul, fordi Head and Shoulders kom med
et revolutionerende nyt produkt. Der var vist ikke rigtig hold i det med folk,
der tabte håret, folk der fik svamp i hovedbunden, fordi den ikke kunne
ånde pga. balsam osv. osv.

Men måske jeg husker forkert :?[/quote]

Det kan godt ske jeg er hoppet på en stor fed løgn -what

Pyt - bare du har dit hår endnu :fin:

Jeg kunne ikke DRØMME om at bestille mad fra Kokken og Jomfruen - eller Jysk Diner for den sags skyld. Det jeg har fået derfra har været kedeligt og smagsløst ud over alle grænser, og jeg vil hellere selv lave mad til mange gæster end servere den slags mad for mine gæster! Måske er jeg bare en smule snobbet på det område, men det er ikke den slags mad, jeg bryder mig om overhovedet. Smageriet er i øvrigt en underafdeling af K og J.

Jeg har hørt, at Elgiganten har en enormt dårlig service, så dem ville jeg heller aldrig købe et dyrere produkt hos.

Men bortset fra det, så foretrækker jeg at læse folks anmeldelser af stederne, og her er trustpilot.dk et udmærket sted at begynde :slight_smile:

Vi har absolut kun gode erfaringer med Elgiganten her i Glostrup - aldrig
nogen problemer :slight_smile: Men der kan jo sagtens være forskel fra butik til butik

  • ærgerligt og dyrt for kæden, hvis den får et dårligt ry!

Kan I huske dengang Burger King ryddede alle forsider, fordi der angiveligt
var fundet rottekød i deres burgere :rock:

Min far var dengang reklamefotograf og havde lavet nogle fotostater til
McDonalds i forbindelse med deres åbning herhjemme. Ved receptionen
kom Burger King med en bakke med tre “rotter” på, hvor der stod
“venligst udlånt af Burger King”.

Det var da humor -LOL-LOL

Jeg kan ikke huske at Head And Shoulders har været “velkommen på forsiden” - jeg derimod huske, at Wash and Go var en tur gennem vridemaskinen for nogle år siden. Og det vaskede jeg nu en del hår i - og jeg har det da endnu :thumbup:
VH
Susanne

-what Jysk Diner var Billund hallens andet forslag - og det turde jeg slet ikke, de har nogle rigtigt sølle anmeldelser. Jeg har aldrig fået mad fra nogen af dem - og jeg turde heller ikke prøve i forbindelse med udstilling. Så hellere sende en stafet fra Billund til Horsens for at hente mad og vide at det bare er iorden :ok:
VH
Susanne

Joooo, jeg kender nok godt lidt til det med at advarsler hænger i baghovedet.

Havde en pæn lang periode hvor jeg bare ikke kunne få mig selv til at købe hakkekød i vores lokale SuperBest. Det har hjulpet lidt efterhånden, men ikke meget.

Og så har jeg et pizzaria lige i nærheden som jeg selv er meget bevidst om at fraråde så mange som muligt at bruge. Et af deres pizzabude kørte nemlig en kat ned udenfor min gamle lejlighed for en fire-fem år siden…bilen fortsatte selvfølgelig og det var mit chokerede postbud der havde set det ske, der var henne og tjekke for livstegn. De kører generelt også uden nogen form for hensyntagen til andre, man kan for eksempel godt komme rundt i et kryds for rødt hvis man bliver inde på fortovet/cykelstien foran pizzariaet indtil man er rundt om hjørnet. Deres pizzaer er for øvrigt så fedtede at man kan bruge en halv rulle køkkenrulle på at suge fedt fra overfalden inden man spiser -what

Jeg har også et pizzeria hvor jeg bare ALDRIG sætter mine ben igen! Engang jeg fik bragt ud fandt jeg EN TAND :uha:-what på min pizza! Der gik meeeeeeget længe inden jeg kunne spise pizza igen-brækkesig

[quote=Susanne W;423435]Jeg kan ikke huske at Head And Shoulders har været “velkommen på forsiden” - jeg derimod huske, at Wash and Go var en tur gennem vridemaskinen for nogle år siden. Og det vaskede jeg nu en del hår i - og jeg har det da endnu :thumbup:
VH
Susanne[/quote]

Ja, sådan husker jeg det også.

[quote=Susanne W;423435]Jeg kan ikke huske at Head And Shoulders har været “velkommen på forsiden” - jeg derimod huske, at Wash and Go var en tur gennem vridemaskinen for nogle år siden. Og det vaskede jeg nu en del hår i - og jeg har det da endnu :thumbup:
VH
Susanne[/quote]

-LOL Ja undskyld jeg griner, men det er fordi jeg kommer i tanke om det satire program som kørte på det tidspunkt, de havde nemlig “wash and go” med i et af deres show.

Måske i husker den: Det foregik på en båd, og en dame (mener det var Ditte Gråbøl :?) kommer ud med tørklæde på hovedet, samtidig synger de andre; Hvorfor har du tørklæde på, hun svarer i sang fordi jeg har brugt wash and go, samtidig tager hun tørklædet af og er så pil skaldet.

[quote=Susanne W;423435]Jeg kan ikke huske at Head And Shoulders har været “velkommen på forsiden” - jeg derimod huske, at Wash and Go var en tur gennem vridemaskinen for nogle år siden. Og det vaskede jeg nu en del hår i - og jeg har det da endnu :thumbup:
VH
Susanne[/quote]

Du har ret - det var faktisk Wash and Go, jeg refererede i mit indlæg #7,
selvom jeg skrev noget andet :høhø:

…men jeg mener nu stadig, at det var en smædekampagne.

For mange år siden var der også en kattefoder producent, der fik på puklen fordi flere katte var pludseligt døde efter de havde spist af det. Jeg er ikke helt sikker på jeg husker rigtigt med hvem det var, så jeg vil undlade at skrive det (selvom jeg selv undgår dem jeg mener det var).

Det var engang i 80’erne, eller starten af 90’erne, produktet var forholdsvist nyt, så det var svært for dem. De afholdte et møde, hvor der var mødt temmelig mange forhenværende katte-ejere op.

De prøvede at forsvare sig med at det ikke var deres produkts skyld, når man ikke 100% kunne påvise, hvad dødsårsagen var.
Omvendt var den eneste nyligt indtrufne fællesnævner for de døde katte, at de var startet på dette kattemad.
Det var et ubehageligt møde og der kom ikke rigtig nogen konklusion på det.
mvh