Når dyrlægen ikke er særlig hjælpsom og venlig

Hej alle sammen :slight_smile:

Ja, hvad er en hjælpsom og venlig dyrlæge? Hvilken behandling får du og din kat hos dyrlægen?

Jeg håber at så mange vil svare som muligt, for jeg vil bare gerne vide om det er MIG der forventer for meget af min dyrlæge eller er min dyrlæge ikke særlig hjælpsom og venlig.

Spørgsmål:

  1. Siger din dyrlæge din kats navn, eller siger dyrlægen “katten”, “den”, “din kat”?

  2. Svarer din dyrlæge på mail eller kun tlf.?

  3. Tager din dyrlæge for en konsultation hvis du har behov for at komme ind for en snak uden katten inden en kæmpe (og MEGET dyr!!!) behandling?

  4. Tager din dyrlæge din kat ud af transportkassen ved at løfte i nakkeskindet eller…?

  5. Hvad ville få dig til at føle at din dyrlæge ikke var særlig hjælpsom? Hvad ville få dig til at føle at din dyrlæge ikke var særlig venlig?

  6. Er din dyrlæge smilende?

Vil meget gerne høre fra Jer alle sammen, da det er det eneste sted jeg kan spørge så mange katteejere på én gang. :slight_smile:

Min dyrlæge svare gerne over messenger, det kan dog tage nogle dage.

Jeg tager selv min kat (og kanin) ud af kassen…

Min dyrlæge er venlig og kompetent, var jeg usikker på min dyrlæge var jeg skiftet

2 Synes om

Q: Siger din dyrlæge din kats navn, eller siger dyrlægen “katten”, “den”, “din kat”?
A: Hun omtaler alle ved navn (eller rettere, kælenavn… :wink:) og/eller han/hun

Q: Svarer din dyrlæge på mail eller kun tlf.?
A: Mail, tlf, messenger, SMS - og såmænd også i weekender og ferier, hvis det brænder på

Q: Tager din dyrlæge for en konsultation hvis du har behov for at komme ind for en snak uden katten inden en kæmpe (og MEGET dyr!!!) behandling?
A: Nope - hun afviser omvendt opfordringer til at charge for noget af al den tid hun bruger, ud over egentlige konsultationer, og spørger ofte til status.

Q: Tager din dyrlæge din kat ud af transportkassen ved at løfte i nakkeskindet eller…?
A: Nej - hverken katte eller heste… :sunglasses:

Q: Hvad ville få dig til at føle at din dyrlæge ikke var særlig hjælpsom? Hvad ville få dig til at føle at din dyrlæge ikke var særlig venlig?
A: Tjaee - med det serviceniveau jeg har vænnet mig til, er jeg sgu’ bange for at jeg kunne ende med at blive lidt picky… :smirk_cat:

Q: Er din dyrlæge smilende?
A: Smilende står isoleret set ikke højest på min prioritetsliste - men jo og ikke mindst dygtig, sympatisk, empatisk og humoristisk

PS. Jeg er faktisk ret glad for min nuværende dyrlæge :sunglasses: :hoho:

2 Synes om
  • Siger din dyrlæge din kats navn, eller siger dyrlægen “katten”, “den”, “din kat”?
    Det har jeg aldrig tænkt over :grin:

  • Svarer din dyrlæge på mail eller kun tlf.?
    Begge dele og har et privat paniknummer, hvis det virkelig brænder på.

  • Tager din dyrlæge for en konsultation hvis du har behov for at komme ind for en snak uden katten inden en kæmpe (og MEGET dyr!!!) behandling?
    Den ene gang, hvor det kunne blive dyrt, var en akut situation, og da behandlede de bare max. Naturligvis med min accept.

  • Tager din dyrlæge din kat ud af transportkassen ved at løfte i nakkeskindet eller…?
    Enten gør jeg eller så kommer de selv ud.

  • Hvad ville få dig til at føle at din dyrlæge ikke var særlig hjælpsom? Hvad ville få dig til at føle at din dyrlæge ikke var særlig venlig?
    Jeg ved ikke, hvad der kunne få mig til at ikke lide min vet. Hvis de begynder at pynte på sandheden vil jeg tro :face_with_monocle:

  • Er din dyrlæge smilende?
    De har i hvert fald humor :grin: akkurat ligeså morbid og sort som min :flojte:

Jeg tror eneste årsag der kan få mig til at skifte, er hvis de lukker. Jeg er SÅ glad for dem, de er kompetente og jeg overlader trygt mine dyrs helbred i deres hænder.
De er lydhør overfor, hvad jeg mener om en given situation. Men i bund og grund, er jeg lidt ligeglad med, hvordan de “håndterer” mig, bare de er dygtige og gode ved mine katte.
Men der er jo en årsag til jeg har brugt dem siden 1993 :wink:

1 Synes om

Nogle kalder hun ved navn andre ikke, nok mest killingerne

både mail, tlf og sms

Nej, det har jeg endnu ikke oplevet

Jeg sætter altid transportkassen på gulvet og lukker op, 95% af dem går selv ud og undersøger konsultationen, mens vi snakker om hvad der skal ske og hvordan det går generelt med kattene og vores opdræt.
De få der ikke selv går ud, dem tager jeg for det meste ud. De får min dyrlæge har taget ud, er gjort nensomt og behageligt for katten

Jeg har virkelig svært ved at forestille mig hun skulle gøre noget der fik mig til at skifte

åh ja, men en kanon god humor. elsker simpelthen mi dyrlæge.

1 Synes om

Det lyder, som om du har haft en kedelig oplevelse med din dyrlæge - på netop de punkter, du spørger til, gætter jeg på?

Jeg kan også sagtens svare på spørgsmålene, men tænker, at det nok egentlig er lige meget, hvad andre har af oplevelser. Hvis du ikke føler dig tilpas med dyrlægen, ikke har tillid til ham/hende, ikke synes, at din kat bliver behandlet på den rigtige måde, så skal du nok bare finde en anden, hvis det i øvrigt er en mulighed. En, som du kan kommunikere bedre med, og som forstår dit dyr bedre.

Nogle dyrlæger er bare ikke til katte, selv om de arbejder med smådyr. Jeg er selv stødt på en af dem. Han var totalt hundemenneske. Muligvis en dygtig nok dyrlæge med hensyn til at stille diagnoser og behandle. Men han havde absolut ingen forståelse for, hvordan man skulle behandle katte.

Så hvis du har et problem med din dyrlæge på alle de områder, du har listet ovenfor, synes jeg helt sikkert, du skal prøve at finde en anden, der er glad for katte. Nogle dyrlægepraksisser er faktisk ligefrem kattecertificerede. Som minimum betyder det, at de har forsøgt at sætte sig ekstra godt ind i kattenes behov, og hvordan man behandler dem på den bedste måde.

Den slags klinikker hører så måske ikke til i den billigste ende af skalaen. Det ville fx ikke undre mig, hvis min nuværende dyrlæge hørte til blandt de absolut dyreste i DK. Men jeg er virkelig glad for ham. Han kender os efterhånden alt for godt med Chilis mange problemer, og vi har opbygget et tillidsfuldt forhold, som går begge veje. Han har også tillid til mig og til, at jeg kan og vil gøre det bedste for min kat.

14 Synes om

Ud fra de spørgsmål du stiller ville jeg heller ikke være begejstret.

Jeg bruger et stort sted og ikke alle er mine personlige favoritter, men ingen giver mig ondt i maven.

Hvor bor du henne? Så kan vi måske hjælpe med et bud på en sød dyrlæge.

4 Synes om

Når man er hos sin dyrlæge er det altafgørende at man har tillid til vedkommende, det lyder det ikke helt som om du har. Har du lyst til at dele hvad du har været ude for?

Jeg har mange katte, så jeg forventer ikke nødvendigvis at dyrlægen kan navnet på den specifikke kat den dag jeg har den med. Det er selvfølgelig fint hvis h*n kan, men det er ikke noget jeg lader mig gå på af hvis de ikke lige kan huske det. Jeg kommer på et dyrehospital, der er mange kunder og selvom jeg har været der mange år, så betyder det ikke så meget for mig hvis de ikke lige kan huske navnet på den jeg har med, hvis de ellers har styr på det faglige. Jeg er selv megadårlig til navne, så jeg kan godt sætte mig ind i det, hvis man ikke lige kan huske navnet.

Jeg kan både skrive og ringe til dem. Hvis det er noget akut så ringer jeg altid.

Mht. om vedkommende tager penge for en konsultation ift. en snak uden katten, den synes jeg er lidt svær forstået således at hvis ikke du er stamkunde vedkommende sted, og de ikke kender dig, så synes jeg det er min erfaring at dyrlægerne kan godt virke lidt anderledes end hvis de kender en og ved man kommer der regelmæssigt. Jeg synes helt sikkert at en del af deres job er at oplyse dyrets ejer om hvad der skal ske, især hvis man har behov for at snakke om det. Men alt er relativt, forstået på den måde at der er nogen dyreejere der forventer at kunne trække meget store veksler på deres dyrlæge, og når vi ikke kender til situationen så synes jeg det er svært at sidde og sige hvad der er rigtigt og forkert. Jeg vil gerne understrege at jeg ikke siger du er forkert på den, men jeg synes det er svært at give min mening til kende når jeg ikke kender den specifikke situation.

Min dyrlæger tager under ingen omstændigheder min kat ud af kassen ved at løfte den i nakkeskindet, det ville udløse temmelig grimme ord fra mig. Jeg tager dem altid selv ud, eller også kommer de selv.

Jeg har nogengange haft den fornemmelse at de var fortravlede, men ikke at de ikke ville hjælpe.

Som skrevet i starten, så håber jeg du har lyst til at dele din oplevelse, og som Kira skriver så kan det sagtens være der er nogen herinde der kan pege dig i retning af en anden dyrlæge som du måske synes der er bedre kemi med.

4 Synes om

Som Galath skriver, så er det ikke helt til at sammenligne dyrlæger ved at svare på de spørgsmål.

Fx skiftede vi fra en dyrlæge, fordi vi oplevede, at vores katte var ligegyldige og der ikke blev taget højde for deres behov under en konsultation. Det var mest noget, der bare skulle overstås. En anden bruger herinde er rigtig glad for den dyrlæge :person_shrugging:

Vi har aldrig oplevet dyrlæger, der kunne navnene på vores katte, men dem vi har haft, vi har været glade for, har altid interesseret sig for dyrene og deres ve og vel.

3 Synes om