Når en kat snakker

Hvad menes der når i skriver at jeres missere “snakker” er det mijawen for opmærksomhed eller? -rulleøjne
Knus!

Mine piger og dreng mijawer ikke… de kurrer så skønt… og de kurrer meget… ELSKER det

min kat kan så ikke mjiave, han kan kun auuu’e -høhø

Men han snakker som regl kun for at fortælle mig at han gerne vil have noget af den mad jeg er ved at lave, om morgenen gør han det fordi han blvier fodret om morgenen, og så syntes han det er på tide jeg står op og laver mad til ham -høhø

Somregl gør han det også når vi kommer hjem, bare for at fortælle han stadig er der…

Nogle gange kan jeg sige “Er du mors misser” og så siger han au, somom han siger ja -love

Joey (min kat) snakker ikke. Hun VRÆÆÆÆLER -xxrotflmao
Hun snakker meget, mest for at få opmærksomhed.
hun kan finde på at tage mine ting i munden og hyyyyyyle hele vejen hen til mig og så lægge det foran mig. Det er meget sjovt at se på

hulk han mijaver konstant. tror bare han er meget snaksagelig. zalsa gør det mest når jeg skal gøre plads til hende eller ligge hendes tæppe så hun kan ligge på det, når hun vil have mad, nusses eller lege.

Vores hankat jamrer sig ritgig meget. Så min kæreste besluttede sig for at lave lidt research på hankatte der jamrer sig. Han slog det op på nettet og fandt et indlæg om en hankat der jamrede sig meget, konklusionen i indlæget var, at det viste sig at være en hun kat. -xxrotflmao

Nu er jeg ret sikker på at vores Tjalfe ikke er en hun. Jeg tror han gør det for at være selvskabelig og for at få opmærksomhed, det kan godt være lidt belastende når han gør det kl 5 om morgenen. [bigloony]

Jamen selvfølgelig snakker katte da…eller mine gør helt sikkert…

Vores gamle Perser Sophie var ægteskabs ekspert…hvis vi diskuterede højt stillede hun sig imellem og miauede…kurrede og viste at det ville hun simpelthen ikke acceptere…hun var jo også førekatten i familien ifølge hende selv…

Charlie er et sludder chatol…og både triller og miauer…og svare altid igen…

Nunuu siger ikke så meget men bruger mere øjnene til at kommunikere med, men kan da komme med et dovent miau

Victoria talte meget efter at vi mistede Sophie og det stoppede da vi fik Charlie…nok noget med at de begge taler vildt meget…

Personligt vil jeg påstå at jeg kan høre foreskel på om de er glade, sure eller fornærmede…

Min skovtrold mijaver heller ikke men hun har så mange ndre sjove lyde. Der er lyde får når hun skal opnå noget men der er også lyde der fortæller at nu har hun det bare så skønt. Min huspige har lange samtaler med min mor - totalt tosset, men mor står og siger noget til hende og hun svare med en masse gnæk og små miav de kan fortsætte i en uendelighed. Kunne godt tænke mig at vid hvad de får ud af det. Min hd pige kan også løbe rundt i hele huset med en bold i munden og sige alle mulig lyde - der er miav immellem men også sådan nogle firnurlige lyde som ikke er til at gengive. vi plejer at lave sjov med det og sammenligner det med at et barn løber rundt og spller fordbold og kommertere det samtidigt.

Tja det kommer lidt an på situationen. Står jeg ved køkkenbordet og laver mad tolker jeg det som at Safari vil smage, man de svarer også med et mijau eller anden kattelyd når jeg kalder på dem. Og helt klart også for at få opmærksomhed. Vi kan have en vældig ballade når Safari mener at der er tid til at gå i seng og helst med farmand. Om man forstår katten -høhø

Mine har en helt specielt lyd alt efter hvad de forventer af mig.
Det kan være kommanderede -kaisålæredet
Eller det kan være tiggende -kat1
eller det kan være kælende -fløde1
eller hjælp mig nu -katcry jeg vil altså have din opmærksomhed nu.
De har rigtig mange lyde, og hver kat kan kendes på lyden.

Jeg vil også vove at påstå at jeg kan høre forskel på “tonen”.

Derudover kan jeg tydeligt høre forskel på hvem der snakker, når man ik lige kan se dem… noget min mand er meget forundret over.

Vores nyeste medlem af familien Inuus, er en rigtig snakker, det er super dejligt. Ham kan man nærmest føre samtaler med og så kalder han på mig hvis han ikke lige fik med hvor jeg gik hen.

Han er allerede mors dreng SUK -forelsket

Mufti snakker også meget synes jeg - han fortæller os altid hvad han laver, og jeg kan tydeligt høre om han står ude på badeværelset fordi han vil på bakken, have mad eller vil have bragt sit yndlingslegetøj. Han fortæller os altid hvor han går hen (hvilket er ganke unødvendigt i en 1-værelses lejlighed -høhø )
Jeg synes det er super hyggeligt. Han kommer næsten oftere med kurren eller knurren end med miauv -forelsket
Det er en af de dejligste lyde i Verden synes jeg. Den lyd bruger han hvis han generelt er tilfreds.

Her er det kun Khiva der snakker (freja har tendenser til det -høhø ) Hver jang jeg siger noget til hende svarer hun tilbage med en lyd af en eller anden støbning, det er enormt underholdene. -love

Balder snakker kun hvis han KRÆVER opmærksomhed. han lyder simpelthen så komanderende, NUS MIG! der er ingen tvivl om at det er det der bliver sagt. til gengæld spinder han for et godt ord, og lyder som en gammel harley davidson -kaisålæredet -kattedans

Gwen småsnakker en del, især når vi lige er kommet hjem, så skal hun lige fortælle hvad hun har lavet idag, -jegplaprer
når vi går råber hun “hey, vent lige på mig” og løber efter.
er jeg i køkkenet prøver hun at overbevise mig om at de ALDRIg får noget at spise. sikke en klagesang. -græd

2 af vores katte snakker meget… Nok mest pga opmærksomhed. Den ene Ymer der er Ragdoll-blanding siger faktisk DAV. Han trækker godt nok på det sådan daaauuuuuvhh.
Det er hyggeligt.
Ville være rart hvis han også sagde godnat. -lyside

Vores 2 alm. huskatte siger ikke meget, men de spinder til gengæld meget.

Min Rames er også et sludrechatol

der er maaaaaaaaange forskellige men de mest almindelige er :

“mor - mad NU!!”
“mor - jeg vil have godbid”
“åååååårhh mor - eeeeeeeer jeg ikke bare dejlig og fortjener en godbid”
“mooooooaaaaaaaaar - jeg er her… sig nu noget til mig”
“jeg elsker også dig mor”

og så den lidt specielle

“moar - har du ikke lyst til at hente kammen for jeg ligger lige her og vil gerne nusses på maven”

man lærer efterhånden hvad de forskellige ting betyder alt efter hvor fornærmet missen kan finde på at blive når den ikke får det den forventer…

men kattene er meget lette at skelne fra hinanden… Sethi har fx ikke så mange lyde og demm han har -. de ligger ret mange frekvenser højere end Ramses så man er aldrig i tvivl

Vores 5 katte har også hver sin måde at snakke på og det lyder noget så dejlig. Vi snakker rigtig meget med dem og med flere af dem, kan man føre hele samtaler [bigloony] Jeg ville have det underligt, med en kat som kun sagde miauw engang imellem -rulleøjne