Når I sælger en killing? Katteregister

Jeg har endnu ikke solgt killinger fra mit opdræt - men når tiden kommer til det, vil de helt sikkert stå i mit navn og jeg ejerskifter dem.

Ligesom at mine kommende kæle killinger kun forlader basen her, som neutraliserede. ( så er jeg nemlig helt sikker på at der ikke kommer en masse killinger på “gule plader” - på trods af kontrak og lovning om neu. ). Bare kald mig Frk. Skeptisk :høhø:

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;730186]Den model er alt for usikker for mig - der er alt for mange der glemmer …

Katten står i mit navn - derfor er det også logisk det er mig der ejerskifter den.[/QUOTE]

Og det er nøjagtigt derfor det virker for mig. Jeg beder ikke nye ejere om ret meget - og kan de ikke engang finde ud af at drage omsorg for at få den lille ting ordnet, så har jeg det helt fint med at det er mig, der bliver ringet op hvis/når katten bliver væk. Så skal jeg nok støve ny ejer op ad jorden.
VH
Susanne

[QUOTE=Maibrit;730172]Jeg har endnu ikke haft solgt en killing, men som kælekatkøber har mine katte (Nimbus og Skaldepanden) altid stået i mit navn ved overdragelse. Skaldepanden stod sågar i mit navn en måned før, at jeg fik hende, men det skyldes nok at opdrætteren havde meget tiltro til mig (og det er jo i den grad en tiltros-sag).

Men jeg har stor forståelse for at du ønsker at ændre din praksis efter den kedelige oplevelse.

  • og husk at få den ændret nu, da du er flyttet. :høhø:[/QUOTE]

… du siger noget :tihi:
ligesom jeg skal have ændret adresse hos mine dyrlæger…

holder det praktiske omkring den flytning aldrig op!

Nej flytninger forfølger en i årevis:-)

Jeg tilmelder altid mine killinger i katteregisteret i mit navn. Det gør jeg for at være sikker på, at der i hvertfald er mig at finde tilbage til, hvis katten skulle gå hen og skifte hjem og ingen vil kendes ved den. Det er så trist, hver gang jeg hører om sådan et tilfælde. Og jeg gjorde op for mig selv for 3 år siden, at alle mine killinger ihvertfald skulle kunne komme hjem til mig, hvis det skulle ske.

Jeg flytter så kattene, når der er gået 2-4 uger, når jeg er sikker på, at de er faldet til hos deres nye familie.

[QUOTE=lenschow;730137]Jeg er nysgerrig efter, hvordan andre gør, når en killing skal registreres i købers navn - eller snarere hvornår gør I det?

Denne gang registrerede vi med det samme i ny købers navn, men fremover står de i vores indtil en eventuel prøveperiode er slut, hvorefter de flyttes til ny køber.

Hvad gør andre?[/QUOTE]

Jeg sælger med 14 dges returret. Derfor bliver alt registreret i mit navn og efter de 14 dage, overført til ny ejer.

Sådan gør vi også fremover:-) Belært… :slight_smile: