Når I sælger en killing? Katteregister

Jeg er nysgerrig efter, hvordan andre gør, når en killing skal registreres i købers navn - eller snarere hvornår gør I det?

Denne gang registrerede vi med det samme i ny købers navn, men fremover står de i vores indtil en eventuel prøveperiode er slut, hvorefter de flyttes til ny køber.

Hvad gør andre?

Starter i mit navn og overføres når killingen er flyttet :slight_smile:

Ja - vi kan se, at det ER måden. Vi har gjort os nogle kedelige erfaringer om at vise købere tillid… som vi ikke gør igen

Jeg ved endnu ikke helt, hvad jeg gør, men køber kan jo også sagtens selv få katten omregistreret - i hvert fald i Dansk Katteregister. Det har jeg fået gjort med den ene af mine, hvor sælger efter utallige opfordringer ikke fik det gjort.

Ejerskifte i øremærkeregisteret finder sted når tilbageleveringsfristen er passeret - indtil da står de i mit navn - og det er mig der ejerskifter dem

Dette bliver også vores måde fremover

jeg fik et ejerskifte-kort-ting med til Unni, som var udfyldt mere eller mindre af Susanne :slight_smile:
Det var dejligt nemt og en “reminder” om at få det gjort :slight_smile:
Jeg skiftede hendes adresse, da hun var “faldet til”/de to gamle havde accepteret hendes tilstedeværelse :tihi:

Underlig opførsel!
Din dyrlæge kan faktisk ejerskifte hende - sådan noget gør de jævnligt…
Så prøv at tale med dyrlægen - og vær så smart at få hende ejerskiftet til dit navn - så kan de nye ejere (i Rødovre) jo altid få det gjort.

Jeg har endnu ikke haft solgt en killing, men som kælekatkøber har mine katte (Nimbus og Skaldepanden) altid stået i mit navn ved overdragelse. Skaldepanden stod sågar i mit navn en måned før, at jeg fik hende, men det skyldes nok at opdrætteren havde meget tiltro til mig (og det er jo i den grad en tiltros-sag).

Men jeg har stor forståelse for at du ønsker at ændre din praksis efter den kedelige oplevelse.

[QUOTE=PiaB;730154]jeg fik et ejerskifte-kort-ting med til Unni, som var udfyldt mere eller mindre af Susanne :slight_smile:
Det var dejligt nemt og en “reminder” om at få det gjort :slight_smile:
Jeg skiftede hendes adresse, da hun var “faldet til”/de to gamle havde accepteret hendes tilstedeværelse :tihi:[/QUOTE]- og husk at få den ændret nu, da du er flyttet. :høhø:

[QUOTE=PiaB;730154]jeg fik et ejerskifte-kort-ting med til Unni, som var udfyldt mere eller mindre af Susanne :slight_smile:
Det var dejligt nemt og en “reminder” om at få det gjort :slight_smile:
Jeg skiftede hendes adresse, da hun var “faldet til”/de to gamle havde accepteret hendes tilstedeværelse :tihi:[/QUOTE]

Den model er alt for usikker for mig - der er alt for mange der glemmer …

Katten står i mit navn - derfor er det også logisk det er mig der ejerskifter den.

I kan se i Hulen, hvorfor jeg ikke længere gør den slags på “tiltro”:slight_smile:

Jeg har ikke set noget i hulen :ups:

Men jeg var også sat ude af spillet en periode :frowning:

Susanne - Kig igen :wink:

Jeg HAR lige kigget og ledt :frowning:

Susanne - Ok, det er den af Helles der ligger øverst i hulen? :tihi:

Jeg registrerer til mig selv først og vedlægger en udfyldt omregistrering når killingen flytter :slight_smile:

her registrere jeg først killingerne i eget navn og 14 dage efter de er flyttet, omregistrere jeg dem så. Er ked af du ahr gjort dig nogle trælse erfaringer… Men jeg kan desværre ikke læse med i hulen, så ved ikke lige hvad problemet har været

MVH
Gitte

Sådan lige et tillægsspørgsmål… ved at reg. sig selv først, er der så mulighed for at man bliver kontaktet senere hvis nu katten skulle være blevet væk, og man ikke kan komme i kontakt med køber/ejer, eller? :slight_smile:

Jeg registerer til mig selv i første omgang -
så går der en uge eller to inden jeg får papirerne med posten. Derefter venter jeg en uges tid eller 14 dage alt efter hvornår
killingen er afleveret til ny ejer, og så sender jeg mail til DDK

Det mener jeg der er, de kan se den tidligere ejer, i hvert fald sådan som jeg har forstået det