Når katten bliver kvalt

:ked:Stakkels ejere og stakkels misser…

Hvor må de dog ha følt sig magtesløse…

Åh nej da, stakkels mis og ejere :ked:
Det må være noget som sker sjældent og har været et dumt uheld.
Mine fanger tit og ofte mange sjove insekter og 7-9-13 er det gået godt hver gang.
Men når uheldet er ude så sker den slags desværre somme tider :frowning:

De var kørt ud til Frederiksberg med den døde kat i går nat og dyrlægen kunne rigtig nok finde en rest af natsværmer, men han mente absolut ikke det var dødsårsagen og mente mere det skyldtes dårligt hjerte, som så var blevet fatalt da den havde jagtet natsværmeren. Katten havde ingen symptomer på kvælning - ved ikke om dyr også får punktformede prikker i øjnene og mundhulen lige som mennesker? Men han kunne i hvert fald ikke finde nogle kvælningstegn. Så sagen er blevet afsluttet som om den døde af hjerteproblemer, de står så for kremeringen af katten…

Heldigvis har de ikke kæmpet med katten for at redde dens liv, den havde jagtet den der natsværmer som 100 gange før, og da ejeren på et tidspunkt kommer ind i værelset for at se til katten, ligger han og er død på sengen - åbne øjne og tungen let ude af munden, og med den der anden rest natsværmer ved sin side.

Det lettede at jeg fik den fulde historie, for jeg var så bange for om de måske havde kæmpet med at redde dens liv, hvilket må have været noget af det mest modbydelige - en kat der er ved at kvæles og panikken der breder sig. Heldigvis var min fantasi værre end virkeligheden, det lettede at få informationer.:slight_smile:

Katten har på intet tidspunkt været syg, og har sprunget rundt og leget dagligt præcis som altid (de har også en huskat) og har spist og drukket og været på bakken, præcis som altid. Så selvom natsværmeren kan udelukkes, så er hjerteproblemet så kommet som lyn fra en klar himmel i stedet.

Rigtig synd for familien, men de var ved godt mod i dag selvom det hele var gået så forbandet stærkt og de stadig ikke rigtigt forstår han er væk…