Når katten skal til dyrlægen

Når katten skal til dyrlægen (igen - igen), kan det nemt komme til at forløbe nogenlunde på denne måde:

Find transportkassen frem og gør den klar.
Prøv at lokalisere den kat du skal have med … den stod da og gned sig op ad dit ben for et øjeblik siden :gruble:
Katten er i kradsetræet, gå over og fang den …
Børst de løse kattehår af dine hænder, dem du står tilbage med, da katten smutter.
Prøv at forhindre katten i at smutte ud i haven …
Følg efter katten ud i haven og jagt den rundt der ude …
Følg efter katten ind i huset igen … prøv at forhindre den i at smutte op på 1. salen …
Følg efter katten op ad trappen til 1. salen.
Prøv at forhindre katten i at smutte under den 180 cm. brede dobbeltseng, der står ude i et hjørne (= kun to sider tilgængelige) …
Hent en støvsuger og tænd den ved siden af sengen, for at få katten til at flygte fra sit gemmested.
Følg efter katten ned af trappen og prøv (igen) at forhindre den i at løbe ud i haven …
Følg efter katten ud i haven og prøv at forhindre den i at kravle op i det ca. 3 m. høje klatretræ …
Hent en havestol, så du kan komme op i højden og få fat i katten på den højeste platform.
Hold fast på katten med den ene hånd, den anden bruger du til at flå dens poter fri af alle grene, på vejen ned igen …
Kom katten i transportkassen, skynd dig at smække låget på.
Monter transportkassen i bilen og kør (nu kun en anelse forsinket) afsted mod dyrlægen :bil:

Easy peasy :rock:

Hos os er det mere:

Find transportkassen frem
Ryst posen med godbidder
Tag katten op - den står nu ved dine fødder
Sæt katten ind i transportkassen
Luk lågen
Giv katten en godbid
Sæt transportkassen bag på cyklen
Træk de 400 m ned til dyrlægen
Luk katten ud af kassen i venteværelset
Vent på at dyrlægen åbner døren for katten, som kradser utålmodigt på den:-)

Herhjemme er det …
Find transportboksen
Find katten - oftest som at finde holger…
Indfang katten.
Stil kassen på højkant
Sæt katten i boksen.
Luk boksen
Find plastre - til dig selv, efter at katten har hængt i dine arme…

Det sjove er ellers at Sparta er sååå velopdragen når hun kommer ud til dyrlægen. Men jeg skal lige flænses først :smiley:

Åh, god beskrivelse, Hrönn :klapper:

Her har vi to fremgangsmåder…

  1. Find kassen frem
  2. Gennemsøg hele lejligheden efter Muffe
  3. Gå i panik over han er sluppet ud på trappen gennem den lukkede dør :uha:
  4. Find Muffe dårligt gemt bag et stoleben
  5. Samarbejd - en holder kassen, den anden stopper Muffe ind i den
  • a. Jack-in-the-box, så gentag trin 2-5
  • b. Prøv på at folde den løftede hale sammen på en måde, så den ikke kommer i klemme
  1. Nus katten gennem tremmerne

  2. Find transportkassen og klap den op

  3. Fjern Hugo fra kassen

  4. Find Louis

  5. Sæt Louis ned og hiv Nobby ud af kassen

  6. Find Louis

  7. Gentag 2-5 et par gange

  8. Lyt til smuk koncert baseret på temaet ‘jeg mangler nus’

Jeg foretrækker helt klart vores frem for din :stuck_out_tongue:

Her er det:

1.lok katten, sæt den i badeværelset, find kasse og kat i.

  1. luk dør til kat og ring efter dyrlæge, så kan dyrlæge 1. symptom behandle 2. selv komme og fange katten
  • heldigvis er kat meget rask med gode gener og er ikke prøvet i praksis endnu

Jeg har endnu ikke prøvet at være til dyrlægen med Florian, men jeg tror ikke, det bliver svært. Vi bruger transporttasken hver dag, når vi skal i haven og lege, så han hopper glad selv derind, når jeg sætter den frem. :slight_smile:

Sidst jeg skulle til dyrlægen med Asani, var vi igennem en del af ovenstående. Det var helt sikkert noget med at jagte katten på altanen, at følge efter den fra den ene stue til den anden, at hale den frem fra bag ved sofaen, at få den bakset ind i kassen, men ikke være hurtig nok til at lukke lågen, starte forfra - for til sidst at ringe til dyrlægen og aflyse besøget. De to andre har jeg ingen problemer med, men Asani er helt umulig.

//youtu.be/ZpCl5O6tTv8

Det skal lige siges, Bøllen til forsvar, at i dag var 6. gang på ca. 14 dage, at vi var af sted til dyrlægen … de første 5. gange forløb sådan her:

Find transportkassen frem.
Saml katten op og put den i transportkassen.
Kør til dyrlægen.

Men i dag var han jo rask og rørig (jubiii :wehu:) og syntes ærlig talt ikke, han havde lyst det det pjat :venter:

Her er det lige modsat. Man finder den kasse, de(n) skal rejse i, og når man så har fået jakken på og burde være klar til at køre, skal man starte med at hive de katte op af kassen, som IKKE skal med :slight_smile: Gud forbyde nogen gik glip af noget, om det så er en køretur i bil, til dyrlæge eller andre steder :slight_smile:
VH
Susanne

Herhjemme uanset om det er udstilling eller dyrlæge

  1. transporttasken findes frem og stilles på spisebordet (jeg er for doven til at bukke mig)
  2. f.eks. skal Ares med en tur til dyrlægen. så der kaldes på Ares
  3. Han er nysgerrig så han kommer
  4. løft ham op - fjerne Nellie fra tasken
  5. Ares er stadig i armene, mens Lukas fjernes fra tasken
  6. vi fjerne lige Nellie igen, samt et par killinger
  7. forklar Ares han skal ind i tasken, og intet sker
  8. gentag nr. 6
  9. Ind med Ares, nu ud af døren
  10. kald Lukas ind igen (han smutter ud i opgangen), og løb op og ned af trapperne en 5-10 gange

Udstilling med Nellie

  1. sæt tasken
  2. kald på hende
  3. nellie er klar, og har pakket sig selv :wink:

[QUOTE=Susanne W;1264105]Her er det lige modsat. Man finder den kasse, de(n) skal rejse i, og når man så har fået jakken på og burde være klar til at køre, skal man starte med at hive de katte op af kassen, som IKKE skal med :slight_smile: Gud forbyde nogen gik glip af noget, om det så er en køretur i bil, til dyrlæge eller andre steder :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

He he hvorfor mener jeg så ikke altid Søren sko er helt enig i den beskrivelse

Hos os plejer det være:

  1. Stil transportkassen frem
  2. Fjern den kat, som er gået ind i den… Det er ALTID den forkerte der lægger sig derind…
  3. Find den rigtige kat og kom den i transportkassen

Søren Sko er en sød kat, der gerne vil med ud og køre bil - no problem :slight_smile: Men han synes dyrlægen er en klamphugger, der stikker nåle i uskyldige katte, og bare en bette vaccination udløser bukkespring tværs over bordet i bedste rodeostil - det gider han simpelthen ikke være med til :slight_smile:

[QUOTE=DK Zaphy;1264118]Hos os plejer det være:

  1. Stil transportkassen frem
  2. Fjern den kat, som er gået ind i den… Det er ALTID den forkerte der lægger sig derind…
  3. Find den rigtige kat og kom den i transportkassen[/QUOTE]

Det problem kender jeg også. Når jeg endelig får fat i Asani, skal jeg forsøge at fastholde ham (og det ER ikke nemt at holde en aby, der vil noget andet, fast!) med én hånd, mens jeg piller Lillen ud af boksen med den anden :slight_smile:

En smule overtræt… så er det en brilliant!! tråd at læse. :lol: :lol: :lol:
Man kan virkelig få tanken at misserne sidder og planlægger, hvordan man lettest får os til at stresse, når man skal nå noget :lol:

det er bare så typisk! :slight_smile: når vi stiller den frem, er der nærmest kamp om hvem der kommer ind i den… Men stadigvæk altid den forkerte. Jeg synes faktisk det er sværere at få dem ud end ind…

Puha. Jeg et glad for Louis kun forsvinder, fordi han altså bare ikke har tid til at vente på, at vi piller de andre ud :slight_smile:

Og det mener du ikke, de gør, eller hvad?