Når katten skal til dyrlægen (igen - igen), kan det nemt komme til at forløbe nogenlunde på denne måde:
Find transportkassen frem og gør den klar.
Prøv at lokalisere den kat du skal have med … den stod da og gned sig op ad dit ben for et øjeblik siden
Katten er i kradsetræet, gå over og fang den …
Børst de løse kattehår af dine hænder, dem du står tilbage med, da katten smutter.
Prøv at forhindre katten i at smutte ud i haven …
Følg efter katten ud i haven og jagt den rundt der ude …
Følg efter katten ind i huset igen … prøv at forhindre den i at smutte op på 1. salen …
Følg efter katten op ad trappen til 1. salen.
Prøv at forhindre katten i at smutte under den 180 cm. brede dobbeltseng, der står ude i et hjørne (= kun to sider tilgængelige) …
Hent en støvsuger og tænd den ved siden af sengen, for at få katten til at flygte fra sit gemmested.
Følg efter katten ned af trappen og prøv (igen) at forhindre den i at løbe ud i haven …
Følg efter katten ud i haven og prøv at forhindre den i at kravle op i det ca. 3 m. høje klatretræ …
Hent en havestol, så du kan komme op i højden og få fat i katten på den højeste platform.
Hold fast på katten med den ene hånd, den anden bruger du til at flå dens poter fri af alle grene, på vejen ned igen …
Kom katten i transportkassen, skynd dig at smække låget på.
Monter transportkassen i bilen og kør (nu kun en anelse forsinket) afsted mod dyrlægen
Find transportkassen frem
Ryst posen med godbidder
Tag katten op - den står nu ved dine fødder
Sæt katten ind i transportkassen
Luk lågen
Giv katten en godbid
Sæt transportkassen bag på cyklen
Træk de 400 m ned til dyrlægen
Luk katten ud af kassen i venteværelset
Vent på at dyrlægen åbner døren for katten, som kradser utålmodigt på den:-)
Herhjemme er det …
Find transportboksen
Find katten - oftest som at finde holger…
Indfang katten.
Stil kassen på højkant
Sæt katten i boksen.
Luk boksen
Find plastre - til dig selv, efter at katten har hængt i dine arme…
Det sjove er ellers at Sparta er sååå velopdragen når hun kommer ud til dyrlægen. Men jeg skal lige flænses først
Jeg har endnu ikke prøvet at være til dyrlægen med Florian, men jeg tror ikke, det bliver svært. Vi bruger transporttasken hver dag, når vi skal i haven og lege, så han hopper glad selv derind, når jeg sætter den frem.
Sidst jeg skulle til dyrlægen med Asani, var vi igennem en del af ovenstående. Det var helt sikkert noget med at jagte katten på altanen, at følge efter den fra den ene stue til den anden, at hale den frem fra bag ved sofaen, at få den bakset ind i kassen, men ikke være hurtig nok til at lukke lågen, starte forfra - for til sidst at ringe til dyrlægen og aflyse besøget. De to andre har jeg ingen problemer med, men Asani er helt umulig.
Her er det lige modsat. Man finder den kasse, de(n) skal rejse i, og når man så har fået jakken på og burde være klar til at køre, skal man starte med at hive de katte op af kassen, som IKKE skal med Gud forbyde nogen gik glip af noget, om det så er en køretur i bil, til dyrlæge eller andre steder
VH
Susanne
[QUOTE=Susanne W;1264105]Her er det lige modsat. Man finder den kasse, de(n) skal rejse i, og når man så har fået jakken på og burde være klar til at køre, skal man starte med at hive de katte op af kassen, som IKKE skal med Gud forbyde nogen gik glip af noget, om det så er en køretur i bil, til dyrlæge eller andre steder
VH
Susanne[/QUOTE]
He he hvorfor mener jeg så ikke altid Søren sko er helt enig i den beskrivelse
Søren Sko er en sød kat, der gerne vil med ud og køre bil - no problem Men han synes dyrlægen er en klamphugger, der stikker nåle i uskyldige katte, og bare en bette vaccination udløser bukkespring tværs over bordet i bedste rodeostil - det gider han simpelthen ikke være med til
Fjern den kat, som er gået ind i den… Det er ALTID den forkerte der lægger sig derind…
Find den rigtige kat og kom den i transportkassen[/QUOTE]
Det problem kender jeg også. Når jeg endelig får fat i Asani, skal jeg forsøge at fastholde ham (og det ER ikke nemt at holde en aby, der vil noget andet, fast!) med én hånd, mens jeg piller Lillen ud af boksen med den anden
En smule overtræt… så er det en brilliant!! tråd at læse.
Man kan virkelig få tanken at misserne sidder og planlægger, hvordan man lettest får os til at stresse, når man skal nå noget
det er bare så typisk! når vi stiller den frem, er der nærmest kamp om hvem der kommer ind i den… Men stadigvæk altid den forkerte. Jeg synes faktisk det er sværere at få dem ud end ind…