Når katten stikker af

Hæhæ, jeg har stolperne klar til katteindhegning. Mangler bare at montere selve hegnet på dem… det kan da være, at jeg skal revidere hvordan toppen skal laves :wink:
(men strømførende skal det næsten være - håber overboens søn rammer, når han pisser ud over altanen :venter:)

[quote=pivnu;414433]Hæhæ, jeg har stolperne klar til katteindhegning. Mangler bare at montere selve hegnet på dem… det kan da være, at jeg skal revidere hvordan toppen skal laves :wink:
(men strømførende skal det næsten være - håber overboens søn rammer, når han pisser ud over altanen :venter:)[/quote]

Du kan købe strømtilbehøret billigt af mig i næste uge :slight_smile:

Mit problem er jo, at hegnet er grøn plast. Dvs hegnet i sig selv ikke giver jordforbindelse. Valget er taget, da jeg i princippet slet ikke må have hegn her, så det grønne er mere diskret.
Tror ikke det ville være et problem med stålhegn.

Jeg mangler selve dimsen, der fører strøm til hegnet. Der var nemlig ikke nogen tilstrækkeligt milde, der hvor jeg købte hegnsudstyret fra, så det har jeg bare udskudt, til vi nåede dertil. Så hvis du skal af med din boks, er jeg da muligvis interesseret.

[quote=Vivi_Fletcher;414436]Mit problem er jo, at hegnet er grøn plast. Dvs hegnet i sig selv ikke giver jordforbindelse. Valget er taget, da jeg i princippet slet ikke må have hegn her, så det grønne er mere diskret.
Tror ikke det ville være et problem med stålhegn.[/quote]

Jep - desværre, så virker det ikke :frowning: Jeg blev faktisk selv ‘glad’ da jeg opdagede, at det grønne hegn ikke ville kunne bruges i kombination med strøm, for så behøvede jeg ikke tage stilling til, om det skulle være grønt eller ej (det grønne er jo netop mindre synligt - men til gengæld dyrere).

[quote=pivnu;414442]
Jep - desværre, så virker det ikke :frowning: Jeg blev faktisk selv ‘glad’ da jeg opdagede, at det grønne hegn ikke ville kunne bruges i kombination med strøm[/quote]

Problemet er, at det virker nogle steder.
Jeg har en tråd med strøm og en tråd med jord - og har set 2 katte få stød på vej ind til den ene nabo.

Men måske styrken bliver svagere på turen rundt om haven … i hvert fald virker det ikke alle steder.

[quote=Vivi_Fletcher;414449]Problemet er, at det virker nogle steder.
Jeg har en tråd med strøm og en tråd med jord - og har set 2 katte få stød på vej ind til den ene nabo.

Men måske styrken bliver svagere på turen rundt om haven … i hvert fald virker det ikke alle steder.[/quote]

Eller også rørte missen ikke ved begge tråde i det seneste tilfælde?

[quote=pivnu;414433]Hæhæ, jeg har stolperne klar til katteindhegning. Mangler bare at montere selve hegnet på dem… det kan da være, at jeg skal revidere hvordan toppen skal laves :wink:
(men strømførende skal det næsten være - håber overboens søn rammer, når han pisser ud over altanen :venter:)[/quote]
Det var da også virkelig bizar opførsel! :S

Næh … det gjorde hun … 2 gange oven i købet.
Vi stod nemlig og kiggede på hende, så jeg er helt sikker.

Jeg tror styrken aftager, så du skal bare jorde tråden nogle gange rundt i haven! Jeg skal have gjort det med mit eget hegn også …

Jeg har købt min i Harald Nyborg. Fås i flere styrker, men har selvfølgelig valgt den mildeste og den er effektiv nok til at give et rap over nallerne uden at skade :slight_smile:

Ja, man skal ha’ gode nerver, når man har “kattehold”
Fredag fjernede min nevø mine vinduer i soveværelset, for at kitte og male dem. Kattene blev fordelt i stuen, og på badeværelset.

Han malede også stuevinduerner, men uden, at tage dem ned. Dejligt, da han sidst på eftermiddagen , satte vinduerne i i soveværelset, så kattene igen kunne færdes over hele huset.

Jeg gik i seng , sent lørdag aften, og som sædvanlig, var jeg bevist om, og havde flyttet mig for kattene , som jeg plejer, i løbet af natten, - - Oline og Charmer ligger ovenpå mig, mens Face, Lille Fis og KeKe, skiftes til at ligge under dynen. Kl ca 7 vågner jeg ved en højlydt kattemjaven, og da jeg får sundet mig, ser jeg at det ene vindue står på klem

Jeg kigger ud, og der sidder Charmer på terassen og vil meget gerne ind Jeg åbner vinduet helt, og ind hopper han,- men hvor mange katte har benyttet muligheden til en springtur?. Da jeg kalder ud af vinduet kommer Lille Fisen, og hopper op, men da jeg vil åbne vinduet lidt mere , så hun kan komme ind, puffede jeg hende istedet ned, hvorefter hun hoppede op på rækværket, hvor hun slalomede gennem lygter, blomster o-lign. inden hun hoppede over på mit bord, hvor jeg så kunne hente hende uden problemer, - – Jeg måtte nu holde mandtal, - - men heldigvis, var Oline,Face og KeKe alle i stuen!

Jeg havde forsømt, at haspe vinduerne, da de blev sat i igen, - - og lukket til udefra:doh:

Dejligt når de selv gør opmærksom på, at de er smuttet ud:tihi:

Cats og Conni

Mit hegn er jo ikke så forfærdelig langt og er jordet i begge ender.

Problemet er, at testeren viser der er strøm på … dvs at jeg på ingen måde kan tjekke om det reelt virker - og det har jeg altså ikke nerver til.

[quote=Vivi_Fletcher;414500]Mit hegn er jo ikke så forfærdelig langt og er jordet i begge ender.

Problemet er, at testeren viser der er strøm på … dvs at jeg på ingen måde kan tjekke om det reelt virker - og det har jeg altså ikke nerver til.[/quote]

Kan du ikke sætte en smal stribe metalhegn i toppen som ekstra jord? Min låge ligner pt. noget der er løgn, men det ekstra stykke metalhegn, jeg satte på for nogle uger siden har altså gjort underværker :slight_smile: Der var stadig et par brikker, der forsøgte at få forbindelse i Gallianos hoved så sent som i eftermiddag - men de mødtes, før han hoppede :thumbup:

Jeps, det er også den jeg ellers havde tænkt mig at tage ud og købe. Har bare ikke haft så travlt, da projektet i forvejen ikke går vildt stærkt.
Alle andre materialer står klar, og pælene er som sagt monteret.
Men mon ikke det bliver færdigt, når nu kæresten kommer hjem og holde ferie her fra næste weekend? :wink:
(det er noget tungt møg - jeg holder mig til mine små fikse vinduesrammer, når jeg kun selv kan arbejde…)

Det kunne jeg måske nok, men hvorfor lave noget med strøm, der ligner løgn, hvis jeg kan lave det pænt uden :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;414449]Problemet er, at det virker nogle steder.
Jeg har en tråd med strøm og en tråd med jord - og har set 2 katte få stød på vej ind til den ene nabo.

Men måske styrken bliver svagere på turen rundt om haven … i hvert fald virker det ikke alle steder.[/quote]
Been there, done that :argh: Vi har samme problem, og har ikke kunnet løse det trods en del forsøg udi den ædle kunst at sætte hegn op! I min skoletid gik jeg hvert forår i klitten og trak i kilometervis af tråd, som skulle holde hestene og kvierne inde hele sommeren - det slog aldrig fejl! Men at holde kat inde med strøm…:argh::venter::øhmm::doh: Nå, men vi prøver “bare” igen, er ved at renovere løbegårde i disse dage og trækker igen-igen ny tråd øverst på hegnet! Suk…!
VH
Susanne