Når lortet driller (bogstavligtalt)

jeg vågnede ved 3 tiden i nat og hentede Mini med ind i sengen for at ligge og nusse lidt . da vi var færdige gik hun i kattebakken.

og da hun kom ud trak hun sin krop (hun støttede ikke på bagbenene) hele vejen hen til mig. jeg tog hende selvfølgelig op, men kunne ikke se eller mærke noget der ikke var som det skulle være og hun brokkede sig heller ikke. så jeg satte hende ned igen men hun blev ved med at humpe.

så jeg tog hende med ud på badeværelset hvor jeg kunne tænde lys og prøvede at finde ud af hvilket ben det var, indtil jeg efter ca 5 min finder ud af at hun går og tørrer lort af på gulvet. jeg krydser fingre for det ikke er noget med maven og hiver hende op i vasken så jeg kan holde hende ordentligt og der sidder en kæmpe friskbagt lort lige på halen. jeg får den fjernet og sætter Mini ned igen og til min store glæde farer hun rundt i lejligheden så det hjalp.

men gud hvor jeg bare bange. mit hjerte hamrede med 100 km i timen og jeg havde koldsved, jeg var sikker på at Mini havde brækket benet eller benene og skulle til dyrlæge:besvimer::besvimer::besvimer::besvimer:

Sikke en forskrækkelse… men godt at det bare var det der var galt… :ok:
Jeg har også oplevet her hjemme at Trols har forsøgt at “løbe” en lort ud af pelsen, ehm, eller løbe fra den måske?.. I starten anede jeg ikke hvad pokker der var med ham, det er jo ikke altid lige til at se for al den pels -surrender
Men han blev da “reddet” da jeg endelig fik fat i ham… :tihi:

den har jeg også prøvet - de løber som om nogen holder dem i halen…

men sikke et oprydnings arbejde der er forbundet med den slags…

[quote=Battlestar;186662]den har jeg også prøvet - de løber som om nogen holder dem i halen…

men sikke et oprydnings arbejde der er forbundet med den slags…[/quote]
Ih ja, det er SÅ skønt! :uha:

:tihi:

Ja tak, den kender jeg. Leopold havde nær skræmt livet af mig, ved at lave samme nummer. Heldigvis hjalp det også at komme en tur under vandhanen. :slight_smile:
Bagefter var han ligeså fræk som han plejer at være, måske værrer:tihi:
Knus Elin

Mini løb ikke. hun trak hele bagdelen hen over gulvet. brugte slet ikke bagbenene. men hun blev også dobbelt så fræk bagefter, det skulle lige fejres med en gang løb hele lejligheden rundt :klapper:

Ja Mette, det hedder “køre slæde” :klapper:
Det har vi også prøvet med Somalierne, og de kan jo kun finde ud af at gøre det på gulvtæppet og aldrig på gulvet hvor det ville være nemt at tørre op :frowning:

[quote=Denise;186728]Ja Mette, det hedder “køre slæde” :klapper:
Det har vi også prøvet med Somalierne, og de kan jo kun finde ud af at gøre det på gulvtæppet og aldrig på gulvet hvor det ville være nemt at tørre op :([/quote]

Selvfølgelig ikke, Denise… det havde da virkelig været at gøre det for nemt for dig/os!

• Akkurat som med bræk… det skal også konsekvent placeres på gulvtæppet… :thumbdown:

:klapper:

ja jeg har også fået “glæden” af at der hænger klumper i pelsen på bagben og hale på både Aslan og Celeste, gudskelov er deres afføring ikke super snasket, så det er begrænset hvor klamt de kan gøre det, dog er det da tilpas klamt til at vi overvejer at trimme kattene bagpå for Aslan er bestent ikke stolt af at jeg står klar med en saks af og til…

[quote=Denise;186728]Ja Mette, det hedder “køre slæde” :klapper:
Det har vi også prøvet med Somalierne, og de kan jo kun finde ud af at gøre det på gulvtæppet og aldrig på gulvet hvor det ville være nemt at tørre op :([/quote]

[quote=Rimmen;186730]Selvfølgelig ikke, Denise… det havde da virkelig været at gøre det for nemt for dig/os!

• Akkurat som med bræk… det skal også konsekvent placeres på gulvtæppet… :thumbdown:

:klapper:[/quote]

så er der dem der ikke har gulvtæppe :thumbup: (selvom jeg nu savner det …)

jeg har kun oplevet at en hel lort hænger fast den her gang. ellers har det været sådan noget grussnask. og tit mellem tærene.

hendes klump var heller ikke snasket, men den var friskbagt, med frisk lugt og dejlig varm -brækkesig

Åh nej dog, man kan blive så forskrækket over noget som man selv udemærket godt ved ikke nødvendigvis er noget. Men hellere forvente det værste end at lade det være til næste dag.

min Hulk gør det også tit, Han har tit en helt frisk en siddende i halen. ellers så får han smidt dem et sted i legligheden . Heldigvis for det meste på gulvet og i nærheden af kattebakken.

Dejligt der ikke var sket missen noget. Så kunne du trygt sove videre.

Har Bølle også gjort. Da var jeg glad for at vi har klinker i underetagen (selvom det er møg-træls)… Han havde spist et langt stykke græs uden at tygge det ordentligt åbenbart, så det drillede så, da han skulle af med det igen… At jeg så kom for sent til min bus, var så en anden sag…

Pludselig er jeg så glad for den “rottehale” som Amira påstås at have :wink: (lang og tynd er den godt nok, men ikke helt uden hår).