Når man træder på katten

Det hænder altså også, at jeg får trådt på, sparket eller slået til mine :ups: Men det værste ved Nullerne er faktisk, at de ikke SIGER noget - de kigger bare MEGET forurettet op på mig, indtil jeg fjerner foden :dokdok: Og så er især Haylee FRYGTELIG til at vimse omkring mine fødder, og ofte synes jeg ligefrem hun lægger halen ind under min fod, hvis jeg lige løfter den lidt :gruble:

Her i huset går der ikke én dag uden vi enten får sparket til eller trådt på enten Tjalfe eller Thea. De skal absolut være med til det hele og enten lige foran mine fødder eller lige bagved. Konstant og hele tiden, jeg kan intet uden en af dem er med. Jeg har ikke tal på hvor mange gange under en madlavning jeg smider dem begge ud af køkkenet. Tjalfe hyler hvis vi får jokket på ham, mens Thea blot kommer med et lille forurettet mivs.

Uh kender det alt for godt.
Særlig galt når jeg laver mad, eller af andre grunde skal gå i køkkenet. Vi har gulvvarme over hele huset, men misserne mener den er varmest på køkkengulvet og det er altid når jeg skal gå deroppe. Vi har indført en sjov slæbende gang her i huset. Det gjorde vi da vi havde små hittekillinger, der er aldrig trådt på en killing, men må da indrømme Leopold har lagt hale til et par tramp.
Den der lever livet farligst er Lillepigen, hun hopper op og lægger sig i sengen, lige der hvor Mogens har rejst sig fra, når han så kommer tilbage, redder hun som regel livet ved at komme med høje vræl og knur og det vel og mærke inden Mogens får sig lagt, hun starter med det samme han sætter sig på sengekanten og inden han rører hende. Det er som vil hun sige: Flyt dig det er min plads nu, du kan finde et andet sted og sove. Når så Mogens forsigtig flytter hende over på min dyne, for hun sover omgående som en sten, efter hun har sagt sin mening. Han når så lige at få hende lagt godt tilrette inden hun med et højt miav rejser sig og går sin vej.
Knus Elin

åhh jeg husker den historier om en opdrætter i udlandet en af mine mentore havde solgt til.

Hun skulle undvige en kat og taber derefter sin bøf på gulvet (og bøffen var købt da det var hendes bryllupsdag) og i hendes forsøg på at undvige katten glider hun i bøffen og kommer så galt til skade at hun blev pensioneret… Hun var derefter træt af at hun ikke trådte på katten fremfor bøffen…

Og jeg har givet en af mine en fin lille haleknæk dagen før en udstilling og mandag tog jeg til min dyrlæge da den blev ved med at hæve. Dyrelægen røntgen fotograferede halen for at se om den skulle amputeres… suk dette var 1 uge før hun skulle flytte og kattens hale var dog ikke så beskadiget at den endte med at miste halen. Men nøj hvor følte jeg mig underlig da jeg skulle fortælle hendes køber om alt dette…

Jeg burde opdrætte bobtails for jeg HADER de haler. Jeg jokker altid på dem… Men ja heldigvis tager katten sjældent skader men suk… Jeg lære aldrig at mester det at hoppe over kat for de er altid hvor jeg går

:lol:


Det var IKKE morsomt (hvis det da var meningen) for det fik mig til at huske mit livs værste oplevelse, da jeg trådte et skridt baglæns og trådte på en killing, så den fik knust brystkassen.
Skal spare dig for yderligere detaljer :S

[QUOTE=line_refsgaard;792661]
Og jeg har givet en af mine en fin lille haleknæk dagen før en udstilling og mandag tog jeg til min dyrlæge da den blev ved med at hæve. Dyrelægen røntgen fotograferede halen for at se om den skulle amputeres… suk dette var 1 uge før hun skulle flytte og kattens hale var dog ikke så beskadiget at den endte med at miste halen. Men nøj hvor følte jeg mig underlig da jeg skulle fortælle hendes køber om alt dette…

Jeg burde opdrætte bobtails for jeg HADER de haler. Jeg jokker altid på dem… Men ja heldigvis tager katten sjældent skader men suk… Jeg lære aldrig at mester det at hoppe over kat for de er altid hvor jeg går[/QUOTE]

Ibs hale har faktisk fået et lille svaj efter en dag da jeg jokkede ham på halen på vej ned af trappen. Jeg tjekkede selvfølgelig hans hale og det virkede ikke som om den var øm eller noget, men jeg har lagt mærke til at siden da, har han buet halen på det sted. Ikke meget, og det er sikkert kun mig der lægger mærke til det, men JEG kan se det… og får dårlig samvittighed hver gang…

[QUOTE=line_refsgaard;792661]
Og jeg har givet en af mine en fin lille haleknæk dagen før en udstilling og mandag tog jeg til min dyrlæge da den blev ved med at hæve. Dyrelægen røntgen fotograferede halen for at se om den skulle amputeres… suk dette var 1 uge før hun skulle flytte og kattens hale var dog ikke så beskadiget at den endte med at miste halen. Men nøj hvor følte jeg mig underlig da jeg skulle fortælle hendes køber om alt dette…

Jeg burde opdrætte bobtails for jeg HADER de haler. Jeg jokker altid på dem… Men ja heldigvis tager katten sjældent skader men suk… Jeg lære aldrig at mester det at hoppe over kat for de er altid hvor jeg går[/QUOTE]

Ibs hale har faktisk fået et lille svaj efter en dag da jeg jokkede ham på halen på vej ned af trappen. Jeg tjekkede selvfølgelig hans hale og det virkede ikke som om den var øm eller noget, men jeg har lagt mærke til at siden da, har han buet halen på det sted. Ikke meget, og det er sikkert kun mig der lægger mærke til det, men JEG kan se det… og får dårlig samvittighed hver gang…

Hold da op sikke mange indlæg, der er kommet i tråden… Det er helt gået hen over hovedet på mig. :ups:

Og alle de stakkels katte (… og traumatiserede tobenede)! … Ja, nu er det altså ikke fordi jeg er glad for, at der er andre katte, der også må lide under deres menneskers klodsethed (eller er det monstro kattene, der er klodsede? :gruble:), men det er rigtig rart at vide, at det sker “hele tiden” … uden de store traumer til følge andet end for os tobenede. :slight_smile:

Og det var lige sådan nogle skrækscenarier som Mega og line_refsgaard fortæller om, jeg så for mig på nethinden, da jeg hørte hylet. :blegne:
Min mor har nemlig også engang trådt på en killing - heldigvis ikke med dødelig udgang, men alligevel … sådan et fint skrøbeligt væsen og en stor fod… Pyha.