Når man træder på katten

Min kæreste og jeg sad i sofaen og drak te, og pludselig sker det, der ikke må ske: min kæreste rejser sig fra sofaen for at gå over med kopperne, og der lyder et øresønderrivende hyl. :blegne:
Iuppans pote/ben har åbenbart været under min kærestes fod uden at han har registreret det og han opdager det først, da han rejser sig og lægger vægt på foden og Iuppan hyler …
Efterfølgende mærkede jeg hende på alle poter og op langs benene, for at få en ide om, om hun havde smerter. Hun reagerer ikke på det og tager rimelig hurtigt en tonse-tur med Ebony gennem lejligheden, som de gerne gør et par gange om dagen og virker ikke til at gå/løbe anderledes end normalt.

Umiddelbart virker det til at være min stakkels kæreste, der har allerflest traumer …

Ingen af os er kommet til at træde på nogen af kattene før, og vi har heldigvis aldrig haft grund til at opleve sådan et smertens-hyl, som vi lagde øre til i dag.
Hun virker upåvirket - men alligevel kan vi ikke lade være med at bekymre os, da det oplevedes så voldsomt for os og vi ikke har prøvet det før…

Kan vi lægge forskrækkelsen bag os nu hun virker upåvirket?
Skal vi “holde øje” de næste par dage? Det gør vi selvfølgelig helt automatisk uanset, just in case.
Burde hun “checkes efter” af en dyrlæge?

Ja, jeg lyder nok lidt vel pylret, men det var simpelthen så ubehagelig en oplevelse og den skrækkelige lyd hun lavede, da det skete … Puha.

Det har vi også prøvet, mange gange. Lido skriger så højt at man selv bliver bange og forskrækket, hvis man er kommet til at træde ham på halen eller poten. Virkelig et grimt og uhyggeligt skrig.
Du skal nok holde øje om hun halter…ellers er det nok blot forskrækkelsen og det skrig hun havde var mere “PAS DOG PÅ - AAAAV”-hyl.

Hvis hun har taget en tonsetur uden at vise tegn og i enddag har tjekkt hende uden hun piver eller trækker poten til sig er der nok ikke sket så meget.

Og knuser og krammer til jer. Her hjemme plejer jeg at ligge mig så lang jeg er når jeg er ved at træde en kat over tæerne. Har en gang forstuvet hånden, en gang foden og en gang fået hjernerystelse. Jeg gik til ridning, fodbold og gymnastik som ung og har aldrig fået en skade - men efter at ha købt kat som voksen står skaderne i kø:tihi::tihi::tihi:.

Langt hen ad vejen er katte vist indrettet til at blive sparket og trådt på og slået til. Ikke slået til med overlæg, naturligvis, men jeg har tit ramt mine, fordi de er hoppet op, netop som jeg har rakt ud efter noget. Jeg sparker mindst en af dem hver dag. Heller ikke med overlæg, men de har overhovedet ingen sans for at flytte sig, når de står i vejen. Hvis de gør det, flytter de sig derhen, hvor man selv træder for at undvige dem. Og så kan en aby altså godt myldre om benene på én, selv om den er helt alene.

Jeg har også trådt på en hale et par gange - med vilde primalskrig til følge, og forleden dag kom jeg oven i købet til at sætte mig på Asani :uha: Hvis noget får kuldegysninger ved tanken om mig og lille spinkle og fine Asani, så er det helt forståeligt! Det får jeg også selv ved tanken om, hvordan det kunne være endt, hvis det havde været et andet sted end en blød seng, han var hoppet op i samme øjeblik, som jeg satte mig ned :uha::uha:

Hvis katten spurter rundt og leger uden at halte, og som om intet var hændt, så tror jeg ikke, du behøver være så bekymret.

Det sker jævnligt med 6 katte, der konstant og hele tiden går i vejen med vilje … Mine er blevet trådt på poter og haler, og også blevet - næsten - siddet på, fordi de har en fantastisk evne til at lægge sig på sofahynden præcis i det sekund man lige letter rumpen for at nå noget på bordet, og når man så smækker popo’en i sædet igen, såååå

Der er 7-9-13 aldrig sket noget med nogen af dem, men de hyler selvfølgelig op hvis man kommer til at træde på dem - det er nok mere et ‘pas dog på’-hyl og det er selvfølgelig også på sin plads, især hvis der falder en godbid af pga. den dårlige samvittighed fra jokkeren! :slight_smile:

[QUOTE=Apollo;784829]Det har vi også prøvet, mange gange. Lido skriger så højt at man selv bliver bange og forskrækket, hvis man er kommet til at træde ham på halen eller poten. Virkelig et grimt og uhyggeligt skrig.
Du skal nok holde øje om hun halter…ellers er det nok blot forskrækkelsen og det skrig hun havde var mere “PAS DOG PÅ - AAAAV”-hyl.[/QUOTE]

I har nok ret i, at hun har sagt “Pas dog på” og “av!!!”. Og der faldt selvfølgelig en godbid af til begge katte - for Ebony var også blevet noget forskrækket over den lyd Iuppan præsterede… Og så var alt tilgivet, heldigvis. :slight_smile:

:uha: … Puha - det er en af de værre! Godt I begge to kom helskindede fra det.:slight_smile: Jeg er også så bange for at komme til at “mase” Ebony, som så gerne vil sove tæt … jeg er et par gange vågnet op med hovedet hvilende på hendes bagkrop, men enten er mit hoved fyldt med savsmuld eller også er det lille kræ mere hårdfør, end man lige skulle tro, for hun snorker videre.

:tihi: … Her kunne jeg ikke lade være med at grine lidt, jeg kan lige se det for mig. Livet med kat er fyldt med spænding. :cool: Og mange tak for trøst :slight_smile: - jeg måtte også hen og holde lidt om min kæreste, for han blev godt nok noget betuttet. Det er altså bare super ubehageligt … så jeg kan godt forstå, du hellere tager et rullefald, hvis du kan komme til det.

Mange tak for svar alle sammen - jeg slår koldt vand i blodet, men holder øje bare for en god ordens skyld. :slight_smile:

Åh ja, den der lyd… Den er simpelthen så frygtelig. Går igennem marv og ben :blegne:

Jesper kom engang til at træde Slaggy over halen, lige i det hun skulle til at løbe afsted. Der gav hun også et hyl og farede under sengen. Men der var ingen skade sket. Og det lyder også til at Luppan er helt ok. Men man bliver godt nok forskrækket :trøste:

Så sent som i mandags lukkede jeg døren på Tino :frowning: Ikke hårdt, for han skal nok give lyd når det et tæt på…
Men jøsses som de kan hyle… for i næste sekund styrte rundt og lege. Når det sker her i huset, ser jeg selvfølgelig efter om der er sket nogen skade, men som nævnt, ja så kan en enkelt kat sagtens myldre om benene og det koster en trådt på pote eller hale i ny og næ :slight_smile:

Åh jo, jeg tror jeg har jokket på alle mine sådan fra tid til anden. Den har en evne til at være lige netop DER hvor man sætter foden. Den anden dag var Manden ved at skvatte end af trappen fordi Ib (ja hvem ellers) hoppede lige op under foden på ham - og for ikke at kvase Ibbermand måtte han jo lave en undvigemanøvre, der så nær havde kostet ham en tur på skadestuen. Ib… skete der ikke noget med :slight_smile:

Og selvfølgelig hyler de op, jeg har sådan nogle af de der “træsko” med plastbund jeg bruger som hjemmefutter, og det gør da helt klart nas hvis man bli’r trådt på af dem med min fulde vægt ovenpå. Men de har da heldigvis ikke taget skade endnu.

Og man er selv helt ødelagt når det er sket og jeg farer efter dem og tjekker dem og tøster dem og gi’r dem godbidder… så somme tider tror jeg sq de gør det med vilje for at få lidt ekstra opmærksomhed :tihi:

Rags vimser konstant rundt om fødderne på mig, så uanset, hvor meget jeg passer på, får han en del spark - og bliver også trådt på poterne engang imellem. Men han lærer ikke af det. :slight_smile:

Kan bare tilslutte mig alle de ovenstående kommentarer. Og så den værste her hos mig… Om NATTEN. Når det er bælgmørkt. Og mutter M. her, skal en tur ud på toilettet eller op og have lidt vand… Det er jo ALDRIG et problem, for begge katte ligger og sover TUNGT i sengen, da jeg rejser mig… Men alligevel når de ud af sengen hurtigere end hurtigt - og lander ALTID under mine fødder eller foran mine fødder… Så slag, spark, at blive trådt på både ben og haler sker altså herhjemme. Og jeg får den sorteste, sorte samvittighed HVER gang. Og nusser, kæler og mærker efter på kattene, for lige at tjekke… Og de spinder som oftest bare - for fra deres synspunkt får de jo nus, kæl og opmærksomhed. Det er sket MEGET få gange at kattene har gemt sig et kort øjeblik - men så snart mutter M. ligger i sengen igen, har jeg følgeskab af de to skønnerter :smiley:

Har så sent som i går kommet til at træde på Hectors hale så han sagde “aaav kan ikke komme fri!” heh… Men mange gange har jeg prøvet hvor han har hoppet op i sengen fx i samme sekund som jeg vendte mig fx, og så har han fået en hånd eller albue i hovedet :stuck_out_tongue: Aldrig nogen alvorlig skade :slight_smile:

Sjovt… Det problem har jeg aaaaldrig haft med nogen af mine… Indtil Silver kom ind… Den stakkel har fået jokket på halen 2 gange i sin korte tid her… Haha :slight_smile: Hun er også bare over alt, med i alt… Holder øje med alt, leger med alt. Sko, ben, posen man lige har sat fra sig osv. Så når de vil være hvor man er, er der chance for at blive trådt på :smiley:

Haha, sikke jeres katte bliver jokket på :slight_smile: Det bliver de nu også her, mest Billy som er ret dygtig til at sætte sig tungt midt på gulvet i tryg forvisning om, at alle da passer på ham og går udenom. Det er jo så ikke altid, man gør det, hvis man står med ryggen til, når han planter sig, specielt når jeg er i gang med at lave mad og lige træder et skridt bagud eller til siden for at tage saltet…

Billy vræler eller hyler så ikke. Han sender sit allermest bebrejdende blik og råber med sin allerdybeste ori-stemme: Hallo dame, hvad bilder du dig ind, kan du så hoppe af?!? Møgkat :slight_smile:

mvh. tina

Ramses lægger sig da i vejen med vilje - og går gladeligt mellem mine ben så han er SIKKER på at give mig traumer der kun kan afhjælpes med rejer…

jeg er sikker på han gør det 110% med vilje…

[QUOTE=Battlestar;792402]Ramses lægger sig da i vejen med vilje - og går gladeligt mellem mine ben så han er SIKKER på at give mig traumer der kun kan afhjælpes med rejer…

jeg er sikker på han gør det 110% med vilje…[/QUOTE]

Hvis det er dig, der får traumerne, er det vel dig, der skal have rejerne :?

Åh ha… her sker det også forholdsvis tit, men heldigvis aldring med nogle større skader… Jeg er blevet ret god til at hoppe hurtigt væk igen… Det er dog værre når kæresten gør det, eller det vil sige han træder sjældent direkte på dem, han træder i på de lange hår på halen og han træder tungt! Så det er da sket en kat eller to har manglet en del halehår, hvis katten er blevet forskrækket nok

Hos os skriger de højt for at rede skindet inden det går galt.

Her er KeKe min “snublekat”
Jeg går dårligt, p.g.a. rygproblemer, og KeKe har altså ikke fundet ud af, at det er en dårlig ide, at gå lige foran mig, - - - så det koster nogle hyl fordi, jeg enten træder på halen, eller bagpoterne, ( heldigvis altid med hjemmesko, — Men han tilgi´r mig øjeblikkeligt, så måske har jeg ikke trådt hårt nok?
Singaerne lever også et liv i fare, da de er klistret til det sted de ligger, også hvis det er min kontorstol - - Jeg har dog aldrig nået, at sætte mig på nogen :dokdok:

Cats og Conni

det burde det være… men traumerne letter lidt sammen med samvittigheden… deraf rejerne gg … til katten!