Selv hvis du får hende forsikret nu, så går der minimum 20 dage før du kan bruge den.
Der vil være en selvrisiko og en egenbetaling. Så en undersøgelse og behandling for øremider får du nok alligevel ikke dækket.
Jeg ved godt at du frabeder dig, at vi anbefaler dyrlægen, men det vil jeg nu gøre alligevel.
Din kat har ikke godt af at gå så længe uden behandling. Går hun for længe, kan hun få varige mén og så er det jo vandvittigt irriterende for hende.
Husker jeg helt galt, eller er det ikke sådan at forsikring ikke dækker de sygdomme der er allerede er der inden man tegner forsikringen, eller gælder det kun visse ting? Nogen der har styr på det?
Jeg tror ikke du finder nogen herinde, der ikke vil anbefale dyrlæge Og se på det sådan her… Du køber x antal midler for at konstatere det måske ikke virker alligevel. De penge kunne være brugt på dyrlæge Behandling for øremider er hverken en stor omgang for katten eller din kassekredit Så se om ikke du kan finde pengene til ordinær behandling ved dyrlæge, jeg er sikker på det er billigst i sidste ende
Jeg sad faktisk og overvejede, om opslaget var seriøst - og det det vel så, baseret på tilføjelsen, så jeg hopper bare ud igen…
EDIT: Og jeg ændrer så også svar, da du jo faktisk tager svarene til efterretning…
Men uanset om der findes noget, der "lindrer kløe’ så er det i givet fald symptombehandling, og øremider er som andre har skrevet, akut behandlingskrævende, så gør din kat - og dig selv - den tjeneste at prioritere dyrlægebesøget over udgifter til symptombehandling og forsikringstegning.
Når man anskaffer sig en kat må man regne med at der kan komme dyrlægeregninger på.
Og hun skal vel også vaccineres, øremærkes og neutraliseres?
Men i første omgang skal de øremider behandles - det er uforsvarligt at lade katten lide af konstant kløe.
Så dyrlægebesøg hurtigt!