Navlebrok attest

Er det kun i Danmark der er krav om navlebrok attest på avls katte ??

Det er noget af det jeg spørger til nu hvor jeg kigger after en ny pige til avl og mange aner tilsyneladende ikke hvad det er :

Jeanette - Nej, det er der i FIFé… Paragraf 3.5 i FIFé Breeding and Registration rules…

Du skal bare bede sælger om at få dennes dyrlæge til at udfylde dette dokument, som medfølger katten - og gør det inden du køber katten.
http://www.felisdanica.dk/upl/files/5/205.pdf

[QUOTE=Jeanette;753888]Er det kun i Danmark der er krav om navlebrok attest på avls katte ??

Det er noget af det jeg spørger til nu hvor jeg kigger after en ny pige til avl og mange aner tilsyneladende ikke hvad det er :[/QUOTE]

Køber du i andre forbund end FIFe skal du være specielt OBS på det, da de ikke har samme krav.
Få lavet en navlebrokattest fra sælgers dyrlæge inden købet :slight_smile:

Jeg ville aldrig drømme om at købe en avlskat hjem uden at have de attester i orden. Jeg fik den også lavet og tilsendt på min hankat inde vi skrev kontrakten. Opdrætteren jeg købte ham af spurgte nemlig også til attesten, så derfor kom jeg i tvivl.

Jeg har skrevet til hende at jeg vil have den lavet, da det er et krav fra klubben og at jeg ikke kan få killingerne stambogsførte uden denne attest.