Navn på A

Nå ser det ut som min bengal jente har blitt drektig og da trenger jeg hjelp til å finne navn til de små pusene som kommmer.
Så har dere noen kule navn/ spesielle betydningsfulle navn på A.
Så blir jeg kjempe glad hvis dere kommer med forslag hehe

Jeg er ikke særlig opfindsom med hensyn til navne, men her er da lidt:

Atari
Adonis
Attila
Ares
Aisha
Akila
Alysa
Alpha

Ashaya,Annabell,Antares,Alyssa,Alychia,Aldente,Alea,Amill,Amillo.
Tænker videre…

Artemis
Apollo
Athena
Afrodite

alle græske guder :slight_smile:

Atilla
Alfredo
Absalon
Aiconda
Ackido

Alicia
Anuette (udtales Anuet)
Abigale
Antoinette (udtales Antoinet)

Aaliyah - syntes jeg er et flot navn

Betyder noget i retning med: den bedste, den ophøjede

Nå trenger jeg virkelig hjelp til 8 flotte jente og gutte navn. Kan være alt fra vin, sprit, og parfyme navn på a!
Så er bare å komme med artige forslag slipp fantasien løs!

Alfa
Alfalfa
Alfifi
Alfifa
Alkymi
Alkymia
Akustik
Aristoles
Agog

baah - der er mange :smiley:

er det drenge eller pige katte

Aviaya
Amira

Det er da gode mislingepigenavne :wehuu:

Du kan gå ind på hjemmeside 20000names.com eller lign. Der er bare MANGE! Og forklaringer og betydninger… Der fandt jeg mine specielle navne :wink:

Astrid
Aske

Abaddon :wehuu: Det er blandt andet en falden engel, som er dødens og ødelæggelsens engel -what

Der er allerede nævnt så mange gode, så jeg har kun lige et par tilføjelser;
Pige
Aya
Aicha
Dreng
Achilleus

I julehistorien er der en meget klog kat der hedder Artemis og en eget stolt dronning ved navn Aida:-)

KH

www.behindthename.com giver dig rigtig mange gode og anderledes navne fra diverse mytologier, sagnkredse og indeholder samtidig forklaringer på de fleste almindelige dagligdags navne…

Her er fx en kort forklaring på min Thanes navn - der skal søges videre i databasen for at finde den reelle betydning :slight_smile: eller man kan google selve den gamle titel og komme frem til dette her . Jeg bruger selv den gamle danske udtale af navnet/titlen - dvs Than, med en tydelig T og A lyd… Den engelske udtale ligger ikke “mundret” i daglig tale :wink:
Min anden MCOs navn er Jarl - betydningen er her . og det bagvedliggende eddadigt finder du via google her
Vi har valgt at vores dyr (så vidt muligt - det er glippet med to af dem) skal have navne fra nordisk mytologi… og gerne navne, der passer til dem, eller giver styrke (som vikingerne jo også mente at et navn kunne)… Samtidig er vi længe om at vælge navne - navnet skal passe til dyrets personlighed og væsen…