Navneforslag til dagligt navn

Ja, jeg har jo fået den lille fis til Jamanako. Selvom jeg synes fint om hans navn, så har jeg måttet sande at det er en lidt for stor mundfuld til at jeg kommer til at bruge det dagligt.
Så er der nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan kalde ham?
Har prøvet at forkorte det til Mana, Jama eller Nako (det sidste lød dog for meget som Narko, så det droppede jeg hurtigt) og de to første fanger bare ikke helt.

Mine tre andre hedder/kaldes jo Mea, May og Diego. Uanset hvor glad jeg er for M må jeg nok hellere kalde Jamanako noget der ikke begynder med M.

jeg ved godt du skriver det nok er bedst det ikke starte med m, men han linger da en Malle

hvad med bare manako ??? men kunne måske finde på noget ud fra hans nuværende navn

Hanne - haha, men han virker nu ikke som en Malle i personlighed.

Anika - Det var da et udemærket forslag. Jeg ville dog helst have noget med to stavelser :slight_smile: Tror jeg er blevet lidt forvænt af selv at hedde Eva [bigloony]

-høhø -høhø -høhø

Kender godt det med kælenavne.
Mine hedder heller ikke deres døbenavn til daglig.

Mit foreslag til dig er : Agger :? :?

Hvad med Jammy? Det er jo hurtigt og stadig forbundet med hans navn.

Anne K - Ih, det kan jeg godt lide. Tror jeg vil prøve at kalde ham det, udtalt “Djammy”, tror jeg. Nu må vi lige se.
Tak for jeres forslag alle sammen, ser også gerne flere endnu :slight_smile:

Du kan også vente lidt med at bestemme dig. Det kommer ligepludselig af sig selv… :?

Det kunne jo være at han er en Bølle… -høhø

Manjana - så kan du synge for ham:-))

Ellers var der også Manko :slight_smile:
Men Djammy er et flot kælenavn.

Jeg har selv samme problem med min nye Fleetwood Mac, at kalde ham hans fulde navn slår knuder på min tunge dagligt, så jeg tror bare han kommer til at hedde Floffe :smiley:

Enig -thumbs Ja, inspireret ad Djammy blev han lige pludselig til Django :smiley: Så tror næsten at det kan været at det lige er det.

Birgitte - hehe, ja det er det med de navne. Jeg har faktisk også haft en Mac, en af Mea’s sønner. Han hed dog ikke Fleetwood inden :slight_smile:

Lis - Hihi, han kan komme til at hedde det hvis jeg skulle finde på at synge godnat sang. (Stakkels kat hvis det er :smiley: )

Jamanako = Jako (især hvis han som mange MCO’er) snakker meget -lyside

MUS…det er et godt navn. Ranya lyder det mere end hans egentlige navn [bigloony]
Brita -høhø

Jeg synes om navnet Mafou… Hvis det da skulle være med M [bigloony]
Men det lyder jo til du har fundet et fint navn til katten:)

Min mor fik også en fin yorkie han, som hed Dino på tavlen, det var nu også lidt for…hmmm ikke passende:) Så han kom til at hedde Bailey, det er også fint

Ja Jako… klukker af grinog forestiller mig den næbede piphans fra Aladdin GG

Jako forbinder jeg med en papegøje: en grålig, fræk tyk fyr, der sidder på ens skulder, piller i alting og bruger mund dagen lang.

-xxrotflmao -sorry

Hihi, Jako er også rigtig godt. IIh, nu skal jeg lige overveje Jako eller Dhjango. Må afprøve begge de næste dage og se

Prinsesse - Tak, det skulle dog helst ikke være med M. Folk bliver så forvirrede over May og Mea allerede :stuck_out_tongue:

jah, men ved at mange katteejere har en fetish med kattenavne fx alle skal starte med samme bogstav, eller have samme antal bogstaver.

Vores to starter med A, og lur mig om vi ikke prøver at finde et mere navn med a :smiley:
Andet synes bare ikke at passe ind

Hehe, jeg er også bare glad for M. Synes det er et pænt og rart bogstav :smiley:
Jeg døbte også Meas killinger May, Mac, Milo og Mau :slight_smile: