Navnesammentræf

Min huskat hedder Emmeline, og de fire NFO’er har fået norske navne (og her ser vi helt bort fra hvad deres opdrættere har valgt at få skrevet på stamtavlerne): Øystein, Yngve, Arild og Nora :).

Jeg har

Gain
Akilah
Brazil (og ikke Basil, selvom min dyrlæge har kaldt ham det - de havde nemlig en Leonberger med det navn, det er jo så svært at se forskel på en Leonberger og en somali :klapper:)
Diya

Så jeg tror ikke der er nogle navne sammenfald der.

/Dorte

kom da liiige til at tænke på at jeg da også har haft

Victoria (døde da hun var 13)
Thor Emil (blev kørt ned da han var 1 år)
Hasan(forsvandt sporløst da vi flyttede efter min fars død)
Carlos(blev kørt ned i sin søgen efter Hasan)
Margrethe(døde af at få en bordplade ned over sig hos min mor da hun stadig var killing)
Brutus(forsvandt fra min mor kort efter hans søster døde)
Pjevs(måtte jeg forære væk til nogen med en gård fordi han ikke duede som indekat)
Elvira(kørt ned)
Eowhyn(kørt ned)
My(sporløst forsvundet)
Midi(sporløst forsvundet)

Jeg er så vidt jeg ved den eneste med en
Trols, og en Mau :wehuu:

jeg har haft en Tabita :slight_smile: så det er kamikaze

Jeg har selv

Ramses,
Sethi
Kheops
Obelix
Nefertiti
Kleopatra

Er det stamtavlenavne eller kaldenavne :?

Jeg har
Young Star aka Fie
A Ballata aka Mille
Warwick aka Malthe

Jeg har pt.

Barolo (som en god rødvin)
Callisto (en af jupiters måner)
Mira (en stjerne)
Cheetah (kort for stamnavnet Cheeky Cheetah)

Har fundet nyt hjem til:
Sputnik (efter satelitten)

Har mistet :ked:

Ferrari (hurtig rød aby)
Palle (sort huskat)
Musti (sort huskat)

Vi har dog også talt om et bil tema engang incl. en Bugatti :slight_smile:

Overvejer også nogen gange at omdøbe Callito til Houdini (Gæt selv hvorfor)-høhø

Pjevs er vist generelt et meget brugt kattenavn.
Mine bedsteforældre - som boede på landet og havde staldkatte - havde altid en gråstribet med navnet Pjevs (det skete jo at kattene blev kørt ned eller forsvandt)
Min bror og svigerinde har en gråstribet med navnet Pjevs

Mine bedsteforældre har desuden haft flere katte der hed Sorte/Blackie - I må selv gætte deres farve :wink:

Vores misser hedder

Vanilla

Gilbert

Theodor (Teddy)

Aviaya

Jeg synets godt om dem alle, dog er jeg ikke så vild med Navnet Theodor så ham kalder vi Teddy

[quote=louiseogbuster;191088]Pjevs er vist generelt et meget brugt kattenavn.
Mine bedsteforældre - som boede på landet og havde staldkatte - havde altid en gråstribet med navnet Pjevs (det skete jo at kattene blev kørt ned eller forsvandt)
Min bror og svigerinde har en gråstribet med navnet Pjevs

Mine bedsteforældre har desuden haft flere katte der hed Sorte/Blackie - I må selv gætte deres farve ;-)[/quote]

ja eneste grund til at min pjevs hed som han gjorde var fordi han havde heddet det så længe før jeg fik ham…jeg er nemlig dybt imod “normale” navne til mine dyr…gg

Amira - er ellers et ret simpelt navn. Nu findes så godt nok 3 andre katte på kattegalleri med samme navn, men dengang jeg navngav hende var der vist kun een.
Navnet er nok også mere brugt indenfor hesteverdenen, der har mere tradition for arabiske navne (især pga. araberhesten).

Herhjemme har vi:

Daisy
Vincent
Sookie
Frigg
Freja
Sarabi Sun

Vi har mistet:
Sun

og så skal Rafiki Sun og Sarafina Sun jo flytte til nye hjem her i løbet af sommeren

Hjemme på mine forældres gård har vi stadig:
Trille
Sortemis

Af virkelig savnede gårdmissere er der:
Lillemis
Mini
Timon
Mikkel
Tiger

Jeg tror ikke navnene er nævnt endnu?

Her i huset har vi:

Dilligrout aka Dillermand
Henry VIII
Nikita , som en del andre katte også hedder

Dem vi mistede og som forevigt er savnet :brist:
Peacemaker
Lady Macbeth

Af tidligere avlskatte havde vi:

Magic Flirt
Lava Flow

Jeg har derhjemme
(Jeg går ud fra det er kaldenavne, for stamtavle navne er vel sjældent ens)

Fisk
Caribian
Athene
Flappe
Sprutte
Ditte
Cæsar
DeeDee

Sikke da en herlig tråd - og fantasien fejler da ikke noget når vores katte skal have et navn…

:pote::pote::pote::pote:[/quote]

Havde der været 3 hunmislinger i mit s-kuld havde no. 3 gået navnet Silke.

  1. prioritet var Sigariah 2. var Sarantoya og så Silke.
    Jeg har altid en del navne stårnde i min lille mislingenavnebog og også i prioriteringsrækkefølge :ok:…for så at lave om ind imellem…alt kan jo ske

Kuzco :?

Mushu :?

Meeko :?

Anyone :?:?

Vi har mistet 2 dejlige katte ved sygdom:

Elvis :ked:
Tuula :ked:

Nu har vi:
Karla
Anders Lund Madsen
Mozart
Findus
Kai
Mette
Cykelmyggen
Frederik

Om det er de navne opdrætteren har givet eller det er de de “adlyder”…det bestemmer man selv.
Jeg tænkte slet ikke over det for mine dyr hedder dèt jeg har givet dem i dåbsgave :tihi: undtagen Mandalay. Hendes opdrætter gav hende navnet. Forøvrigt fylder Mandalay år idag…7 bliver hun. :flag:
Alle mine dyr kan jeg finde på at kalde et eller andet MUUS bl.a. men som regl hedder de dèt de hedder. At så eksempelvis Mandalay sommetider hedder Laise, Nana…Nan-musen. Ranya kvarthjernen, Tabita også total tom på loftet (de har samme genetik…så ens man nu har som helsøskende). Dusty, Chelsea og Samson er jeg begyndt at kalde mine gamle drenge.
Men normalt kalder jeg de navne de har OG hånden på hjertet de VED hvad de hedder. At de så ikke altid (men som regl) kommer, er en helt anden historie.

[quote=Mona Jensen;191121]Vi har mistet 2 dejlige katte ved sygdom:

Elvis :ked:
Tuula :ked:

Nu har vi:
Karla
Anders Lund Madsen
Mozart
Findus
Kai
Mette
Cykelmyggen
Frederik[/quote]

Altså Mona! Er det ikke på tide din signatur bliver ændret fra 7 til 8, lille Frederik er vel optaget i flokken? :inlove: :tihi:

[QUOTE=Celina;191119]Kuzco :?

Mushu :?

Meeko :?

Anyone :?:?[/QUOTE]

Synes Anyone er et fedt navn :smiley:
Æv også, at jeg lige har haft mit a-kuld :slight_smile: