Nuller hedder jo oprindeligt Jessie Det synes jeg ikke passede til hende, så gik i tænke boks…
Da jeg så fik hende hjem og vi gik og snakkede lidt (:høhø:) synes jeg Nuller passede perfekt til hende… Hun er bare en nuller kat, som tuller rundt og spreder nullermænd… Hun kan simpelthen ikke hedder andet i min verden…
Jeg begyndte bare a kalde hende det… Hun reagere når hun har lyst, eller der er mad i farvandet… Ellers er det lille mus, Nuller pigen, Nulle, Skatter og Nullergøj…
Min lille sorte huskat hedder jo egentlig Cassandra. For hun skulle jo have et flot navn, da jeg fik hende. Men… hun har kun heddet Skatter, lille mis, den lille sorte og her på sine gamle dage hedder hun Madammen, for hun blevet en gammel madamme, der hundser rundt med sin familie og vil bare have sin vilje. :høhø:
Da vi fik Pixie hed hun Gniske. Jeg syntes overhovedet ikke det passede til hende, så jeg har konsekvent kaldt hende Pixie. Og nogle gange Pix eller Pixie-Pox, Pixie-Poxy og Pixie-Epoxy. Og bare mors pige og mors prinsesse. Hun er udemærket klar over, hvem Pixie er.
Forøvrigt bruger jeg til deres navne i mad-situationer. Siger simpelthen værsgo Whiskey osv. Og de ved alle hvem de er og hvad de hedder og hvad de andre hedder. Så jeg kan kalde på dem individuelt, selvom der jo ofte kommer mere end en kat til, for at se hvad der sker.
Nå ja, og jeg har da en numse-kat. Ziggy smækker tit måsen op i hovedet på folk, så et af hans faste navne er Ziggyrøven.
Elvis reagerer på ALT! Men jeg behøver stort set aldrig kalde på ham, for han er for det meste lige der, hvor jeg er. Hvis han ikke er, skal jeg bare lave en tilfældig lyd - allerhelst skal jeg tabe et eller andet på gulvet, så er han der på et splitsekund! For jeg har jo selvfølgelig smidt det på gulvet til ham. Når jeg råber hans navn, kommer han også - men om det er fordi, han ved, det er ham jeg kalder på, aner jeg ikke. Tror egentlig også han ville komme løbende, hvis jeg råbte “spasser-kat” med en sød nok stemme. Hm… Nu jeg tænker over det, kommer han også rendende, når jeg bruger en sur stemme. Hvis han er i et andet rum, og jeg kan høre, han laver noget, han ikke må - så siger jeg “Mis! Nej!” med en sur stemme. Og straks kommer han løbende, hopper op til mig og skal aes. Måske har jeg bare ikke verdens klogeste kat.
Fire ud af de seks katte jeg har boet sammen med, fra jeg blev født til nu, har jeg navngivet. De to jeg ikke har navngivet, var Pjevs som havde været i familen et år før jeg kom til, så det gir sig selv & Hannibal, den første kat jeg fik som voksen. Jeg kunne lide navnet & er jo vild med elefanter, så synes det var lidt sjovt at han hed Hannibal ( Hannibal | lex.dk – Den Store Danske ).
De to første katte jeg som barn navngav, kan jeg ikke huske om havde et andet navn da vi fik dem, vi fik dem som killinger.
De hed Rosaline, kaldt Rosa, efterfulgt af Karl Max d. 11, kaldt Max. Jeg kan ikke huske om det var med vilje at jeg undlod r, eller om jeg ikke havde tjek på stavemåden, begge dele er lige sandsynlig.
Som voksen har jeg haft Hannibal, dernæst Emilius Milling som jeg selv navngav, han hed noget jeg hverken helt kan huske, stave eller udtale, så ud over jeg ikke bød mig om det navn, så var det også nødvendigt at han fik et nyt Han blev dog mest kaldt Mille Emina Augusta hed Missepigen da jeg fik hende & det er ikk lige mig. Jeg bruger faktisk hendes navn & Mina.
Min erfaring er også at det mere tonefaldet, end navnet de reagere på, så jeg har bare skiftet navn uden tilvænning.
Vores herhjemme får også somme tider nye kælenavne, og efter et stykke tid reagere de fint på dem (hver især - altså de ved godt hvem vi kalder på)
Det går mest udover Mikki der efterhånden har en hel liste kælenavne…
Iblandt dem kan nævnes: Kimmi, Timmy, Nunje, Tootsie Roll, Huptidiiii, Mikkikiii, Hunni, Uh-Ih, Nutje, Kuffert. osv osv. :høhø:
Jeg kan se at i slet ikke ville være lige så forsigtige som jeg troede, og det er rart at vide hvor “nemt” det er at skifte navn på en fremtidig kat.
Og så har det jo også været nogle dejligt sjove svar i er kommet med…
Min nando hedder jo rigtigt famoso Fernando men han reagere på nando og han kommer hvis han hører sit navn nævnt,
han har også andre kælenavne alt efte situationen
min anden kat hed basse da jeg overtog ham og han bliver mest kaldt lillebror eller damp katten
Hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg tro at begge mine katte var døve.
I 99% af tilfældene reagerer de ikke what so ever, uanset hvad jeg kalder dem.
Pudsigt nok reagerer de prompte, ved lyden af godbider. :øhmm: